מערכת COL | יום כ"ו כסלו ה׳תשע״ח 14.12.2017

63 שנה לרצח שזיעזע את חב"ד בישראל

בשבת כ"ח כסלו, ימלאו 63 לרצח שזיעזע את חב"ד בישראל: הת' ישראל אריה דוברוסקין  הי"ד, חניך ישיבות תומכי תמימים, שהופקד על ידי הרבי כמשפיע בבית הספר למלאכה בכפר חב"ד, נרצח על ידי מחבלי ה'פדאיון', בעיצומו של חג החנוכה תשט"ו, והוא בן 22 שנה ● לסיפור המלא בפנים: מכתב שכתב הנרצח הי"ד בעניין הפצת המעיינות שמונה חודשים לפני הירצחו >>>
63 שנה לרצח שזיעזע את חב
בשבת כ"ח כסלו, ימלאו 63 לרצח שזיעזע את חב"ד בישראל: הת' ישראל אריה דוברוסקין  הי"ד, חניך ישיבות תומכי תמימים, שהופקד על ידי הרבי כמשפיע בבית הספר למלאכה בכפר חב"ד, נרצח על ידי מחבלי ה'פדאיון', והוא בן 22 שנה.

ביום רביעי בלילה, אור לכ"ח בכסלו, בעיצומו של חג החנוכה תשט"ו, ירד בכביש הראשי המוביל מירושלים לתל אביב וצעד רגלית בדרכו לעבודתו בבית הספר למלאכה. בדרכו, נקלע למארב של מסתננים ממצרים, והם גררוהו לפרדס הסמוך, קשרו אותו לעץ, וירו בו.

לאחר שנעדר שלושה ימים מעבודתו, החלו לחשוש שהוא נחטף, ואנשי כפר חב"ד פתחו בחיפושים נרחבים אחריו, עד שמצא הרב משה יהודה לייב לנדא את גופתו קשורה לעץ.

הרשויות רצו לבצע ניתוח בגופתו על מנת לחקור את נסיבות האירוע, אך עסקני חב"ד הפעילו קשרים רבים, ולא בוצע ניתוח לגופה. לאחר מעשה שלח הרבי מכתבי תודה לאנשים שעסקו בענין זה.

לעילוי נשמתו הכינו התלמידים בישיבת תומכי תמימים לוד קונטרס מיוחד הכולל רשימות על מגילת אסתר, הקונטרס נדפס על ידי מזכירות הרבי, בהשתתפות כספית סמלית של התלמידים. גם ספר תורה נכתב לעילוי נשמתו, והוכנס לבית כנסת חב"ד בחיפה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.