מערכת COL | יום כ"ו כסלו ה׳תשע״ח 14.12.2017

ראש הממשלה הפולני החדש הושבע ובא לברך לכבוד החנוכה

ביום שלישי בערב, אירח הפרלמנט הפולני, ה'סיים', שני אירועים חגיגיים במקביל - השבעת ראש הממשלה החדש, מטאוש מורביאצקי, והדלקת נר ראשון של חנוכה • מיד לאחר נאום ההכתרה פנה מורביאצקי לברך את הרב שלום בער סטמבלר, שליח חב"ד בפולין, ואת אחיו ר' מאיר סטמבלר לכבוד החנוכה • לכתבה המלאה
ראש הממשלה הפולני החדש הושבע ובא לברך לכבוד החנוכה
צילום: Katarzyna Gwizdoń-Ciachorowska; וידאו: Wojtek Szalek
ביום שלישי בערב, אירח הפרלמנט הפולני, ה'סיים', שני אירועים חגיגיים במקביל - השבעת ראש הממשלה החדש, מטאוש מורביאצקי, והדלקת נר ראשון של חנוכה.

בנאום ההכתרה שלו ציין מורביאצקי כי "המימד הקהילתי העמוק הזה הוא חלק בלתי נפרד מהמסורת שלנו. לעזור לנרדפים, פעילות המחתרת הפולנית של ה'ז'גוטה' להצלת אחינו היהודים, או תנועת סולידריות שלנו – אלו הם עדות ודוגמה למה היא 'פולניות' מה היא קהילה", מייד לאחר נאום ההכתרה פנה מורביאצקי לברך את הרב שלום בער סטמבלר, שליח חב"ד בפולין, ואת אחיו ר' מאיר סטמבלר לכבוד החנוכה.

בנאומו ציין מורביאצקי את החדשנות הישראלית כמודל לחיקוי למדיניות עידוד היזמות שבכוונת ממשלתו החדשה לאמץ. "המדינה חוזרת למשחק, בעידוד יזמים. זו הייתה המדינה שהניחה את היסודות להצלחת עמק הסיליקון בארה"ב, החדשנות הישראלית או התעשייה הגרמנית והקוריאנית. בעניין הזה עלינו למצוא את שביל הזהב".

מורביאצקי אף ציין את מאמצי הצלת יהודים במלחמת העולם השנייה. "המאבק למען פולין הוא גם הסיפור של אנשים פשוטים אך יוצאי דופן. אנשים שסביב המאורעות הדרמטיים הראו אומץ וגבורה בלתי מתפשרים, כמו מאות אלפי פולנים שהצילו יהודים במהלך מלחמת העולם השנייה, צעירים שנלחמו בקומוניסטים ב-1920, או אלפי לוחמים ללא שם במהלך המשטר הצבאי הקומוניסטי".

בטקס הדלקת נרות חנוכה שהתקיים מייד לאחר ההשבעה בפרלמנט הפולני השתתף גם קורנל מורביאצקי, אביו של רה"מ החדש, המשמש כיו"ר לשם כבוד של הפרלמנט הפולני, ה'סיים', ונודע כאחד ממנהיגי האגף הלוחם של תנועת סולידריות.

את החנוכיה הדליק יו"ר ה'סיים', מארק קוכצ'ינסקי, שצייץ מייד לאחר האירוע: "קיום מליאת ה'סיים' אתמול לאורה של המנורה הוא עדות לקשר ההיסטורי ולכבוד שמחברים את הקהילות הפולניות והיהודיות". עוד השתתפו בטקס מר שבח וייס, לשעבר יו"ר הכנסת, שגריר ישראל בפולין ויו"ר מועצת 'יד ושם', ושגרירת ישראל בפולין אנה אזרי.

הרב שלום בער סטמבלר, שליח חב"ד הראשי לפולין, התייחס במהלך הדלקת נרות חנוכה בפרלמנט הפולני, ה'סיים', לפרסומים האחרונים בדבר גילויי אנטישמיות במדינה ואמר כי ״חושך מגרשים עם אור.

הערב מהבית הזה שמייצג את כל הפולנים יוצא מסר חד משמעי של אור של סובלנות וקבלת הזולת כתשובה גם לאותו מיעוט קיצוני שלצערנו חפץ לקחת אותנו למקומות חשוכים". סטמבלר אף התייחס להכרזת הנשיא טראמפ בדבר ירושלים וציין כי ״בית המקדש שבו הדליקו את המנורה המקורית שכן בבירתו הפיזית והרוחנית של עם ישראל שזו ירושלים״. צפו בווידאו >>>
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.