מערכת COL | יום כ"ה כסלו ה׳תשע״ח 13.12.2017

כשהרב שטיינמן זצ"ל התבטא: "הרבי מליובאוויטש - גאון הגאונים''

בשנים האחרונות הקשר בין הגאון הרב אהרון-לייב שטיינמן זצ"ל, שהלך אתמול (ג') לעולמו, עם חסידות חב"ד התהדק • החוזר של הרבי, הרב יואל כהן שיחי' אףנפגש עמו במעונו, שם שוחחו השניים בלימוד החסידות • בראיון מיוחד ל-COL מספר הדיין הרב יעקב חביב, חבר בד"ץ איחוד הרבנים צרפת, על הביקור אצל הרב שטיינמן, וכיצד התבטא הרב על הרבי • לכתבה המלאה  
כשהרב שטיינמן זצ
הפגישה בבית הרב, ערב שבת קודש

מאת: כתב COL

***

אתמול, יום שלישי כ"ד כסלו תשע"ח, הלך לעולמו הגאון הרב אהרון-לייב שטיינמן, מנהיג הציבור הליטאי בארץ הקודש.

רבים סיפרו על גדולתו ועל הקשר החם שלו עם חסידות חב"ד.

***

מספר הדיין הרב יעקב חביב, חבר בד"ץ איחוד הרבנים צרפת: "בתאריך בח"י באדר תש"ע, בימי השבעה על פטירת מו"ר אבי הרה"ח ר' מסעוד חי חביב זצ"ל קבלתי ניחומים מהרבה רבנים, אמנם מה שנגע לליבי ביותר הם דברי ניחומים שקיבלתי ממו"ר הראשל"צ הגאון הרב מרדכי אליהו זצ"ל, אשר בניחומיו הדגיש על קורת רוח שהבנים יכולים לגרום לנשמת אביהם ע"י הפצת התורה והדפסת ספרים שיהיו נקראים על שם אביהם.

"מיד אחרי השבעה קיבלנו עלינו המשימה החשובה להוציא עד סוף השנה ספר בהלכה, ולהשתדל כך לקראת כל שנה עד ביאת גואל צדק. לשם כך בקשנו מכל גדולי ישראל מכל המחנות, להקדיש מאמר בהלכה לזכר ולע"נ אבי זצ"ל. נושא הספר היה על הלכות אבלות, הספר נקרא שו"ת 'חם השמש', כדי לרמז את שם אבי זצ"ל 'הרב מסעוד חי חביב', אשר המילה 'חם' הם ראשי תיבות לשמו "אשר אור שמשו וחמימותו, מאיר עלינו כשמש ומגן בזריחתו ובשקיעתו".



ממשיך ומספר הרב חביב: "ב"ה קיבלנו מאמרי הלכה מכל גדולי הרבנים ואף זכינו להרבה מאמרים שראו אור בספר בפעם הראשונה, מו"ר הראשל"צ ז"'ל שלח אלינו שלושה מאמרים בהלכה, וכמובן זכינו אשר גדולי רבני חב''ד פרסמו מאמרי הלכה ונכנסו בספר.

"חלוקת הספר נעשתה בשבעה מדורים שהם: ''אור עולם - ''אור המאיר'' - ''אור מציון'' - ''אור תורה'' - ''אור הגנוז'' - ''אור האבות'' - ''כצאת השמש בגבורתו''. המדור הראשון ''אור עולם'' הכנסנו מאמר ומחקר בהלכה של הרבי, בדין המצבה לאור ההלכה. אחרי שעשינו הקדמה קצרה לקטנו ממכתבי הרבי ומשיחותיו הק' על נושא חשוב זה.

"הספר זכה להתפרסם בכל מקום בעולם כאשר הדפסנו כמה אלפים שחולקו ועלו על שולחנם של גדולי ישראל בישיבות ובבתי מדרשות. וקיימנו את הפסוק ''פדה בשלום נפשי מקרב לי, כי ברבים היו עמדי'', אשר פדיון הנפש בא בזכותו של רבים אשר היו עמדי, ''רבים'' - הרבנים וגדולי ישראל אשר נתנו ופרסמו מתורתם לע''נ ולזכותו של אבי זצ''ל, ''רבים'' - אשר למדו בספר לזכותו של אבא זצ''ל. וכפי שכותב הרבי באג''ק (חלק י''ח ע' תקיא) על הדפסת ספרים אשר ילמדו בהרבה מקומות, ובספר יוזכר שם הנפטר ע''ה ושם אביו, אשר כל מי שילמוד בספר ירגיש הכרת הטוב לאלו שאיפשרו הדפסת הספר, אשר זה פועל עליה לנשמה.

"בביקור שעשינו אצל גדולי הרבנים באה''ק וחוצה לה, זכיתי גם להגיע למעונו של הגאון הגדול מהראי''ל שטיימן זצ''ל. הביקור היה בערש''ק פרשת זכור, י''ב אדר שני תשע''א אחרי חצות היום, ישבנו לשמוע שיעורו בגמרא של הרב זצ''ל ואחרי השיעור התפללנו תפילת מנחה יחד עם הרב זצ''ל, ובסוף התפילה נגשתי לרב זצ''ל עם הספר שיצא ''שו''ת חם השמש על הל' אבלות'' שנכתב לזכר אבא זצ''ל, בדף הראשון כתבתי כמה מילים להקדשה.



"באותו זמן הרגשנו שהרב זצ''ל היה בשיא הרוממות וזאת אחרי מסירת השיעור ואחרי תפילת מנחה ולפני כניסת שבת מלכתא פרשת זכור. התקרבתי לרב זצ''ל אמרתי כמה מילים על הספר ועל מטרתו אשר ב''ה זכה לקבל מאמרים חשובים בהלכה מגדולי ומאורי ישראל מכל המחנות ודבר זה מראה על אחדות ישראל, הרב זצ''ל עיין בתחילת הספר במאמר הראשון מדור ''אור עולם'' והוא מאמרו של הרבי מסביב עניני מצבה לאור הלכה.

"אחרי העיון הרב זצ''ל שאל אותי ''האם הרבי כתב ספר שו''ת בהלכה''?. עניתי מיד שהרבי לא כתב ספרי שו''ת אבל יש הרבה ליקוטים ממכתבים ומשיחות מסביב לד' חלקי השו''ע אשר הוציאו, והם פסקי הלכות והנהגות שנהג הרבי, כמו ספר ''שערי הלכה ומנהג''.

"ואז הרב זצ''ל אמר בהתפעלות ''גאון הגאונים'', ושוב עיין בספר ואחרי כמה דקות העמיד אותו על הסטנדר שלו ואמר לי ''שתזכו להוציא ספרים משמחים'', ואכן ב''ה לשנים הבאות הוצאנו עוד ספרים בנויים באותה מתכונת ''שו''ת חם השמש'' על הלכות חופה וקידושין על הלכות כשרות ועל הלכות ספר תורה, שהם ספרים המשמחים ומקרבים את הגאולה.

"וזהו ''עשות ספרים אין קץ'' עד ביאת המשיח אנחנו עושים ספרים הרבה, אבל בביאת המשיח ''לאחר הקץ'' כל הספרים יבטלו חוץ מחמשה חומשי תורה ומגילת אסתר כמובא ברמב''ם (פ''ב מהל' מגילה) ולדעת הראב''ד עכ''פ אותם שכבר חיברו ונדפסו לא יתבטלו אבל ספרים חדשים לא ידפיסו עוד.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.