מערכת COL | יום כ"ד כסלו ה׳תשע״ח 12.12.2017

רבנים, ואנשי ציבור: 'מקבלים הידיעה על פטירת הרב בצער רב'

רבנים, פוליטיקאים, ארגונים ואישי ציבור רבים, הביאו את תנחומם הבוקר (ג'), על פטירתו של מנהיג הציבור הליטאי, הגאון הרב אהרון-לייב שטיינמן זצ"ל • (מתעדכן) • לכתבה המלאה
רבנים, ואנשי ציבור: 'מקבלים הידיעה על פטירת הרב בצער רב'
הרב שטיינמן זצ"ל, בהדלקת נרות חנוכה, אשתקד. צילום: בעריש פילמר


כתב COL

***

רבנים, פוליטיקאים, ארגונים ואישי ציבור רבים, הביאו את תנחומם הבוקר (ג'), על פטירתו של מנהיג הציבור הליטאי, הגאון הרב אהרון-לייב שטיינמן זצ"ל.

***

שר התקשורת, איוב קרא:

הסתלקותו של הרב שטיינמן זצ"ל (1913-2017) היא אובדן גדול לעם היהודי כולו. 
הבוקר אני משתתף בצערם של עם ישראל עם פטירתו של אחד מגדולי מנהיגיו הרוחניים בדורות האחרונים. דמותו ידעה לחבר בין כל חלקי העם ואיחדה את כל הגוונים והדעות. 

תנועת התעוררות בירושלים:

התנועה מרכינה ראשה הבוקר ומשתתפת בצערו הכבד של עם ישראל והציבור החרדי בפרט על פטירתו של הרב שטיינמן זצ"ל. הרב שטיינמן היה מגדולי המנהיגים הרוחניים בדורנו והנהיג בצניעות ובעוז יחדיו ציבורים שלמים. מורשתו ההלכתית והעוצמה התורנית שאפשרה לרבים בציבור החרדי להשתלב תלווה את עם ישראל עוד שנים רבות. אנו שולחים את תנחומינו לבני משפחתו, תלמידיו וכל מוקירי זכרו.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת:

מבכים את פטירתו של מרן הגאון רבי אהרן ליב שטיינמן זצ"ל. הרב שטיינמן היה למנהיג ומורה רוחני דגול לרבבות רבות, ובהם תושבי ירושלים והעולם היהודי בתפוצות. הרב שטיינמן פעל בכל שנותיו מתוך מסירות לעם ישראל ומתוך אהבה גדולה לכל יהודי. כל חייו עסק בתורה, חי בצניעות מופלגת ונשא על כתפיו את עול הציבור אותו הנהיג ברמה. העיר ירושלים משתתפת באבל הכבד ומביעה צער עמוק בהסתלקות זקן מנהיגי הדור ועולם התורה. יהי זכרו ברוך!

ח"כ הרב ישראל אייכלר:

ליבו של העולם היהודי נדם. ויי לשקיעה שירדה עם שחר. נגדע עץ עתיק יומין מארזי הלבנון אדירי התורה אשר האירו את דרך החכמה והיראה בטהרתה. יחד עם כל בית ישראל מבכים אנו מרה את הסתלקותו של ראש הישיבה הגריא"ל שטיינמן זצוק"ל, ויי חסרא ארעה דישראל גברא רבא שהתפלל על הדור כולו. תורתו ענוותנותו וחכמתו האיר פני תבל כשמש בגבורתה.  

ראש הישיבה מסר את נפשו במשך כמאה שנה ביגיעה עצומה בלימוד התורה מתוך עוני ודוחק מתוך בחירה בשמחה. דמותו הייתה לסמל למ"ח דברים שהתורה נקנית בהם. מאה שנים רצופות אהבת תורה, שקידתה, עיונה וקיום כל פרטיה ודקדוקיה.

ראש הישיבה הנהיג את היהדות החרדית כרועה העומד על הצאן. מתוך אהבת ישראל שפעמה בליבו, ראה וחרד לטובתו של הכלל והפרט, היה קשור בעבותות אהבה אל יבדלח"ט רבינו כ"ק מרן האדמו"ר מבעלזא שליט"א. הייתה לי הזכות להיכנס אליו ולינוק מחכמת החיים שלו ועיני הבדולח שלו, פעמים רבות בענייני הציבור. זכיתי לשאול בעצתו בשליחות כ"ק מרן האדמו"ר מבעלזא שליט"א אשר צעד יחד עמו ובדרכו בהנהגה הציבורית שנים רבות. העם היהודי כולו מתאבל על צדיק שאבד מן הארץ ויי להאי שופרא דבלי בארעא. יהיה ראש הישיבה למליץ יושר על עם ישראל כאשר היתה באמנה אתו במאה השנים האחרונות, עד ביאת ינון. 

מועצת חכמי התורה בארץ ישראל:

בנשיאות ראש הישיבה הגאון חכם שלום הכהן שליט״א, רבנן ותלמידיהון, ראשי הישיבות, מרביצי התורה, דיינים, רבנים ויושבי על מדין, תנועת ש"ס בראשות הרב אריה דרעי, נציגיה בכנסת וברשויות המקומיות, פעיליה ותומכיה בארץ ובעולם המומים ומזועזעים מהסתלקותו של גאון הדור ותפארתו, מקים עולה של תורה, משיירי כנסת הגדולה, רבן של ישראל - ראש הישיבה הגאון הגדול רבי אהרון לייב שטיינמן זצוק"ל. תנועת ש"ס אבלה יחד עם כל בית ישראל על האבדן הגדול לעולם התורה. ומן השמים ננוחם וה׳ ירפא את שבר עמו אכי"ר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.