מערכת COL | יום כ"ב כסלו ה׳תשע״ח 10.12.2017

"אפעס פארבייסען" > 'מה שקרה השבוע בליובאוויטש' • טעימה

מגזין שישי ב-COL מגיש: 'אפעס פארבייסען' > החדשות המעניינות שהיו השבוע בחב"ד ולא עלו לכותרות • מי מוכן לחג החנוכה? מה עשו שטיינר ופרוש ברומניה? מי מבדיל בין האחים התאומים לבית ריזל? מי הם ראשי הערים שחגגו בהתוועדות י"ט כסלו? איך ניצל הזמר שמחה פרידמן את חג הגאולה? מי הח"כ שהניח תפילין בפרלמנט האירופי? מה עשה שליח חב"ד במסעדה שהותקפה בהולנד? היכן ינאם בנו של ראש הממשלה לשעבר יצחק שמיר? ומי חותם את מדור 'אפעס פארבייסען' השבוע? • קחו טעימות >>>
'מה שקרה השבוע בליובאוויטש' • טעימה " title=""אפעס פארבייסען" > 'מה שקרה השבוע בליובאוויטש' • טעימה " />


מאת: מנדי זילברשטרום - COL

***

"הנרות הללו" > השבוע, ביום שלישי בערב, יאירו אלפי החנוכיות של שלוחי חב"ד בכל רחבי העולם, את מרכזי הערים ב-100 מדינות בגלובוס. מנהל צא"ח במוסקבה ויו"ר הצלה ברוסיה - השליח הרב שניאור הלפרין, נצפה כשהוא בתהליך הכנת המנורות, לפרסומי ניסא גדול ורחב ברחבי העיר מוסקבה בחג החנוכה הבעל"ט.



ערים תאומות > ר' חיים שטיינר, סגן ראש עיריית קרית-מלאכי, המריא בשבוע האחרון לבוקרשט, בירת רומניה, שם השתתף במשך כמה ימים באירועים מיוחדים המסמלים את הקשר בין ערים תאומות בעולם. "קרית-מלאכי ובוקרשט, הינם ערים תאומות. הוזמנתי להיות אורח כבוד בכנס הגדול", אמר שטיינר למערכת 'אפעס פארבייסען'. בטיסה חזור ארצה, הוא פגש בשדה התעופה הרומני את ידידו, ראש העיר אלעד, ר' ישראל פרוש.



אחים תאומים > בכפר חב"ד נערכה השבוע חתונת הת' מנדי שניאורסון מכפר חב"ד, עב"ג הכלה אסתי לאבקובסקי-ריזל. אורחים רבים באו לאחל מזל"ט, והתבלבלו לרגע כאשר נתקלו באחיי הכלה, אנשי התקשורת החב"דיים - ר' מנדי ור' שלומי ריזל. מערכת 'אפעס' תיעדה אותם עם החתן, ונותנת לכם להחליט - מי זה מנדי ומי זה שלומי?.. העיקר, שיהיה במזל טוב, ובניין עדי עד! 



פָּדָה בְשָׁלוֹם נַפְשִׁי > ברחבי הארץ והעולם נערכו השבוע התוועדויות רבות לרגל חג הגאולה של כ"ק אדמו"ר הזקן, בעל התניא - י"ט בכסלו. בהתוועדות שנערכה בבית הכנסת בשכונת גני-אביב בלוד, בראשות שליח הרבי הרב אברהם חזן, נצפה ראש העיר כשהוא מרקד לצלילי "ואני אבטח בך", יחד עם העו"ד ואיש התקשורת ארי שמאי.   



שָׁלַח יָדָיו בִּשְׁלֹמָיו > גם ראש עיריית ביתר עלית ר' מאיר רובינשטיין, התוועד עם חסידי חב"ד בעירו לרגל חג הגאולה. בתמונה שהגיעה למערכת 'אפעס', נראה רובינשטיין, כשהוא מנגן בדביקות את הניגון החסידי המסמל את חג הגאולה: יִשְׁמַע אֵ-ל וְיַעֲנֵם וְיֹשֵׁב קֶדֶם סֶלָה, כשלצידו חבר המועצה החב"די, ר' יקי הרשקופ. 



הַשְׁלֵךְ עַל ה' יְהָבְךָ וְהוּא יְכַלְכְּלֶךָ > כל חסיד חב"ד, בארץ ובעולם, פינה מזמנו ומעיסוקיו את ליל שישי, חג הגאולה - ושם את פעמיו אל ההתוועדות הקרובה אליו - במרחק פיזי, או בלב. הזמר ר' שמחה פרידמן, ששימח בחתונה בכפר חב"ד, ניצל כל רגע בכדי ללגום מעט 'לחיים' ואף ללמוד חסידות.
 


גירסא דינקותא > בכל מוסד חב"די, ובכל גיל - תלמודי תורה, ישיבות ועוד... התוועדו לרגל שחרורו של בעל התניא מהמאסר. למערכת 'אפעס' הגיע תיעוד מיוחד, בו נראים 'תינוקות של בית רבן' בגן חב"ד בלוד, כשהם מסבים סביב השולחן, להתוועדות חסידית, כאשר הגננות מנגנות איתם את "פדה בשלום".



שליחות בדרכים > תושבי ביתר-עלית כבר התרגלו לניגוני חב"ד המתנגנים להם בניחותא באוטובוס הפנימי בעיר, לאחר שהנהג החב"די ר' משה כהן, דאג להנעים להם את זמן הנסיעה. השבוע, נתקלו הנוסעים בברכת "גוט יום טוב" חמה בחזית 'האוטובוס החסידי'.



אור לגויים > בתוך הפרלמנט האירופי בבריסל, רגע לפני הוועידה החגיגית לציון מאה שנים להצהרת בלפור, ערב י"ט בכסלו, ראש השנה לחסידות וחג הגאולה לציון שחרורו של האדמו"ר הזקן רבי שניאור זלמן מליאדי מהכלא הרוסי ב-1798, ח"כ רוברט אילטוב מ'ישראל ביתנו' מצא זמן להניח תפילין ולקש שם שמים, יחד עם העסקן ר' לוי מטוסוב.
 

דואגים ל'פארבייסען' > ר' מוני אנדר, מנהל אגף הדוברות בצעירי אגודת חב"ד, נצפה ביום חמישי האחרון, מסדר את ה'פרבאייסען', על רקע מוטות חנוכייה ציבורית ברכבו, לקראת נסיעה מכפר חב"ד למשרדי 'בית ידיעות אחרונות', שם הוא ערך התוועדות חגיגית לרגל חג הגאולה י"ט כסלו.



"ולאחיו יאמר: חזק" > במרכז העיר אמסטרדם שבהולנד שוכנת מסעדת 'כרמל', שבבעלות יהודי ישראלי. השבוע, פורע מוסלמי תקף את חזית המסעדה עם ברזל, ולאחר מכן נעצר ע"י כוחות הביטחון. הרב מנחם אוורס, מבית חב"ד מרכז אמסטרדם, הגיע לסעוד עם קבוצת מקורבים במסעדה, זמן קצר לאחר שהותקפה, וזאת בכדי לחזק את יהודי הקהילה והתיירים במקום.



הפצת המעיינות חוצה - מארה"ב לארץ הקודש > קבוצה של 770 איש מגיעה לארץ הקודש בחודש הקרוב. הקבוצה, היא בראשות הרב אפרים מינץ מארגון JLI שמפיץ את מעיינות החסידות ליהודי אמריקה. "זאת הקבוצה הגדולה ביותר שהגיעה לארץ עם מטרה מיוחדת של הפצת המעיינות", מסר ר' עמי פייקובסקי למערכת 'אפעס'. והוא מגלה: "מר יאיר שמיר, בנו של ראש הממשלה השביעי, יצחק שמיר ז"ל, יהיה נואם הכבוד של האירוע. אני אישית משתדל לעזור לפעילות העניפה, בכל מה שניתן", אמר פייקובסקי. 



חותמים את י"ט כסלו > הנואם המרכזי בהתוועדות חג הגאולה בכפר חב"ד, היה רבה של דנייפרופטרובסק ושליח הרבי בעיר, הרב שמואל קנימצקי, שנאומו עורר גלים רבים. עם סיום ההתוועדות הוא נצפה רגע לפני שהמריא בחזרה למקום שליחותו באוקראינה, יחד עם השליח הרב מאיר סטמבלר והזמר חיים ישראל.   

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.