מערכת COL | יום כ"ב כסלו ה׳תשע״ח 10.12.2017

י"ט כסלו מרומם בטבריה

מאות מתושבי העיר טבריה יצאו מחוזקים ומרוממים מהכינוס הגדול שנערך ביום רביעי ליל י"ט כסלו חג הגאולה ● את האירוע כיבדו בנוכחותם רבני העיר שליט"א ובראשם הרב הראשי לישראל הראשל"צ הרב יצחק יוסף ● רבה הנבחר של טבריה הרב בוחבוט נשא דברי ברכה ● את הנאום המרכזי נשא הרב שניאור אשכנזי שדיבר על הצורך בלימוד חסידות ● י"ט כסלו מרומם בטבריה
י
למעלה מ-500 מתושבי העיר טבריה יצאו מחוזקים ומרוממים מהכינוס הגדול שנערך ביום רביעי ליל י"ט כסלו חג הגאולה של בעל התניא זיע"א ממאסרו על הרבצת וגילוי תורת החסידות כפי שהתבטא בעצמו לאחר יציאתו מהמאסר.

את האירוע כיבדו בנוכחותם רבני העיר שליט"א ובראשם הרב הראשי לישראל הראשל"צ רבי יצחק יוסף שליט"א. את הערב פתח הגה"ח הרב ניסים אלמליח שליט"א רב שדות התעופה בדבר מלכות ופרק תהלים לאחריו נשא דברים הרה"ג רבי שלמה דידי שליט"א רב איזורי עמק הירדן ומרבני העיר. הרב הפליא במעלת האנשים שלומדים חסידות ומתנהגים ברוחה שלא רק דואגים לקידום התורני והרוחני שלהם אלא גם מרביצים תורה ומקרבים את אחינו לאביהם שבשמים.

לאחר ששרו את הניגון הקדוש של בעל התניא הנק' ד' בבות דיבר המרא דאתרא (שנבחר בחודש האחרון) הגרמ"צ בוחבוט שליט"א רבה הראשי של טבריה לאחר דברי תורה והפלאת בעל התניא תיאר הרב את העידודים המיוחדים שקיבל דרך כתביו של הרבי מליובאוויטש זיע"א בתקופת מחלתו בשנה האחרונה בסימן של "תחשוב טוב יהיה טוב". הרב איחל ובירך את תושבי העיר והפטיר שאומנם הוא עצמו לא גדל במוסדות חב"ד אבל ברור שהדרך של הרבי היא הדרך שבה כל אחד צריך לילך בה.

בהתרגשות גדולה התקבל הראשון-לציון הגאון הגדול רבי יצחק יוסף שליט"א שטרח במיוחד לכב' של בעל התניא. הראשל"צ דיבר בארוכה על מעלת לימוד ההלכה ותיאר את הגאונות של בעל התניא וממשיכי דרכו אדמו"רי חב"ד לדורותיהם שבנוסף לגדולתם העצומה בתורה הן בנגלה והן בנסתר גם כתבו תשובות גאוניות בהלכה למעשה. הביא הרב דוגמאות של תשובות בהלכה מהרבי מליובאוויטש המשלבות עומק ובקיאות נדירה בכל חלקי התורה. הדגיש הראשל"צ "אי-אפשר ללמוד הלכה כדבעי ללא עיון בשו"ע הרב של בעל התניא ובקוטרס-אחרון שלו". בהמשך תיאר הראשל"צ בלבביות איך הלך בילדותו עפ"י בקשת אביו הראשל"צ הגר"ע יוסף זצ"ל ביחד עם אחיו הרבנים שליט"א לישיבת-ערב של חב"ד שם למדו גם תניא וכתבי חסידות".

את הנאום המרכזי נשא הגה"ח רבי שניאור אשכנזי שליט"א מרבני ראשון-לציון שדיבר ברהיטות מיוחדת על הצורך בלימוד חסידות ועל השינוי המהותי והעצום שזה יכול לעשות ללומדיה הן בלימוד התורה והן בקיום המצוות וסיים הרב "לימוד תניא כיום הוא לא רק בגדר של הידור מצוה אלא זה חובה ממש בכדי שנוכל לעבוד את הקב"ה כראוי "בכל לבבך וגו'". אתם תושבי טבריה יש לכם הזדמנות ללמוד חסידות עם תלמידי הישיבה של חב"ד המיוחדים והמובחרים ע"י חברותא או במסגרת של שיעור".

בסיום האירוע נרשמו עשרות רבות ללימוד חברותא עם תלמידי הישיבה. מהמארגנים נמסר שעדיין אפשרי להירשם ולהצטרף ללימוד נעלה זה.

את האירוע כיבדו רבני חב"ד בעיר הרב יוסף קרמר השליח הראשי. הרב ברוך לבנוני ראש הישיבה. המשפיע הרב שמעון קוצובייבסקי. הרב צבי זלמנוב. שליח במורדות ור"מ בישיבה. הרב פרדני הרב טורקוב הרב בן-עקיבא והרב גול שלוחים בשכונות בעיר. הרב בלוי רב מושבה כינרת והרב אליהו קרמר שליח בביה"ר פוריה. רבני העיר הרבנים: יקותיאל אוהב-ציון. אברהם אורם. פנחם כהן. מיכאל רביע ורפאל כהן שליט"א.

מארגני האירוע ובראשם הרב יוסף קרמר שליח הראשי של הרבי בטבריה ויו"ר המוסדות מודים למסייעים לאירוע ר' אליהו זיגדון מ"מ ראש-העיר. ומר יעקב שיטרית יו"ר המועצה-הדתית. כמו"כ מר שמואל ברבי מתרבות תורנית ור' יואב חטב.

וכמובן לתלמידים השלוחים - תו"ת טבריא ת"ו שאירגנו בפועל את האירוע והצליחו למעלה מן המשוער בכמות ובאיכות. כמו"כ בשבת האחרונה התמימים דיברו ביותר מ60 בתי כנסיות ברחבי העיר וחזרו משיחות הרבי בנוגע לי"ט כסלו.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.