מערכת COL | יום כ' כסלו ה׳תשע״ח 08.12.2017

בחגיגת י"ט כסלו: החלטות טובות ברוח תורת החסידות

מאות איש באו להתבשם באווירה המיוחדת של התוועדות חג הגאולה י"ט כסלו, באולם הגדול של בית חב"ד המרכזי בשכונת ג'ורג' טאון בניו יורק, בראשותו של השליח הרב אברהם ישעי' הולצברג • הנואם המרכזי הגה"ח הרב מרדכי שטרן, רב ומשפיע בקראון הייטס, הלהיב את הקהל בדברים מתוך תורתו ומשנתו של בעל הגאולה • על בימת הכבוד, חברי הנהלת צאגו"ח המרכזית וחברי מוסד ההו"ל 'ועד הנחות בלה"ק' • לכתבה המלאה
בחגיגת י
מאות איש באו להתבשם באווירה המיוחדת של התוועדות חג הגאולה י"ט כסלו, באולם הגדול של בית חב"ד המרכזי בשכונת ג'ורג' טאון בניו יורק, בראשותו של השליח הרב אברהם ישעי' הולצברג שיחי'.

כמיטב המסורת, היו השולחנות ערוכים בטוב טעם, והוגשה סעודת יו"ט חגיגית. השליח עבר בין המסובין מזג 'לחיים' ועודד אותם לקחת החלטות טובות להוספה בלימוד החסידות.

הקלידן החסידי מנעים בניגוני החג, והקהל מזמר יחדיו את ניגוניו המיוחסים של בעל הגאולה, כ"ק אדמו"ר הזקן נ"ע בעל התניא והשולחן ערוך.

דברי פתיחה נשמעים מפיו של השליח, תוך שהוא מזכיר לרפואה את אחת ממתפללות בית הכנסת הזקוקה לישועה גדולה, והקהל אומר יחדיו ברגש פרק תהלים לזכותה.

את המשא המרכזי נותן הגה"ח הרב מרדכי שטרן שליט"א, רב ומשפיע בקראון הייטס, תוך שהוא מפליא לבאר בשפה פשוטה ובהירה את המשמעות של התגלות תורת החסידות וניצחון תורת החסידות בחיי היום יום של כל יהודי, גם בשנת תשע"ח.

בטוב טעם ודעת, הוא מנתח את המשמעות של נשמה יהודית, והחשיבות של כל מעשה של מצווה או חסד ועזרה. הנחת רוח שיש למעלה מכל מחשבה דיבור או מעשה של יהודי כאן למטה. ועוד פנינים מתורת רבותינו נשיאינו, החל מבעל הגאולה ועד לתורת רבינו נשיאינו.

בשולחן הכבוד ניתן לראות את חברי הנהלת צעירי אגודת חב"ד המרכזית, הגוף האחראי על השלוחים ובתי חב"ד בניו יורק, הרב חיים מאיר ליברמן והרב שלמה פרידמאן. כן ניתן להבחין בחברי מערכת 'ועד הנחות בלה"ק', הגוף האחראי על ההוצאה לאור של תורת הרבי בלשון הקודש, הרב חיים שאול ברוק והרב ישראל שמעון קלמנסון.

את דבר הנהלת צאגו"ח המרכזית, מביא הרב חיים מאיר ליברמן שיחי', שמשתף את הקהל המאזין בשקיקה בסיפורים מחיי השלוחים ומעבודת חב"ד ליובאוויטש ברחבי העיר ניו יורק, בקרב מאות אלפי יהודים הדרים בה והעובדים בה.

מכל רחבי האיזור נהרו יהודים מחוגים שונים, כדי להתעורר ולהתאחד ברוח תורתו ומשנתו של בעל הגאולה. רבים מהם נוהגים להשתתף באחד משיעורי התורה והחסידות הקבועים שנמסרים בבית חב"ד במשך ימות השבוע, או בשבת קודש. אך גם כאלו שאין עיתותיהם בידיהם באו הפעם לשמוח, להאזין, ולהרגיש חלק מרבבות עמך בית ישראל בכל מקום שחגגו את היום שבו אור וחיות נפשינו ניתן לנו.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.