מערכת COL | יום י"ט כסלו ה׳תשע״ח 07.12.2017

כיצד ספר התניא משפיע על הדור שלנו? / הרב שולם רבינוביץ'

"בזמנינו יודעים כל אנשי המקצוע את הסוד, שבכדי לטפל בבן אדם עם חרדות פחדים ועוד ריבוי בעיות - הדרך היא, לגרום לו שינוי בחשיבה • את הסוד הזה סידר וחידש בזה דרך שלימה, רבינו הזקן, כשהוריד את תורת החסידות לחב"ד – לשכל" • הרה"ח הרב שולם רבינוביץ' ראש כולל אברכים בביתר-עלית, בטור מיוחד לרגל חג החסידות - י"ט בכסלו • לקריאה >>>
כיצד ספר התניא משפיע על הדור שלנו? / הרב שולם רבינוביץ'
אברכים לומדים חסידות בביתר-עלית; צילום: מאיר אלפסי, ארכיון COL
בזמנינו יודעים כל אנשי המקצוע את הסוד, שבכדי לטפל בבן אדם עם חרדות פחדים ועוד ריבוי בעיות - הדרך היא, לגרום לו שינוי בחשיבה.

מה שאנו רואים בימינו, עוד דבר יפה שהתקבל היום בכל עולם הישיבות, שדרך הלימוד "הישיבתית" וההבנה והעמקות, היא זו שמחברת את האדם אל הדברים, וכשהבחור "מונח" בהשכלת והבנת הדברים לפי כליו, אזי החיבור שלו הוא חיבור שיש לו קיום.



את הסוד הזה סידר וחידש בזה דרך שלימה, רבינו הזקן, כשהוריד את תורת החסידות לחב"ד – לשכל, וכמו שכותב בתניא (פ"ו) "כי המדות הן לפי ערך השכל כי הקטן חושק ואוהב דברים קטנים פחותי הערך לפי ששכלו קטן וקצר וכו' והגדול אוהב דברים גדולים וכו', והיינו שהחשיבה של הדברים מטביעים בבן אדם רצונות מחודשים ועמוקים יותר".

וזהו ענין הלימוד וההבנה בענין של השגחה פרטית ושאר עניני החסידות: שעל-ידי לימוד והתבוננות בדברים, האדם מתחיל "לחיות אלקות" לחיות השגחה פרטית ועוד.

וזה גם הדרך לחבר את האדם הלומד - לערכים, לעבודת התפילה ע"י התבוננות בשכלו, ויש בזה עוד ריבוי עניינים - כדוגמת: מוח שליט על הלב ועוד.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.