מערכת COL | יום כ"ב כסלו ה׳תשע״ח 10.12.2017

הפתעה: וועד כפר חב"ד הגיש התנגדות נפרדת ל'מחלף חב"ד'

וועד כפר חב"ד בראשות ר' שמעון רבינוביץ, הגיש התנגדות נפרדת לתכנית 'מחלף חב"ד', בנוסף להתנגדות שהגישה מועצת עמק לוד בראשות מר דוד יפרח, בשם היישובים כפר חב"ד וצפריה, למרות שמלכתחילה תוכנן להגיש רק עם המועצה ● בתוך כך, המועצה הארצית לתכנון ובנייה קיבלה את בקשת תושבי כפר חב"ד לדחות הגשת התנגדות בשבועיים ימים ● בפנים, בפרסום ראשון: ההשגות של הוועד והמועצה ● כל הפרטים עוד בנושא:יו"ר וועד כפר חב"ד ר' שמעון רבינוביץ: "לא נוותר על המעבר, ולא על תחנות הדלק" • ראיון נטול כפפות
הפתעה: וועד כפר חב


כתבי COL

הפתעה:
לאחר סאגה ממושכת, אותה פרסמנו כאן בהרחבה ב-COL, מועצת עמק לוד בראשות מר דוד יפרח, בשם היישובים כפר חב"ד וצפריה, וועד כפר חב"ד בראשות ר' שמעון רבינוביץ, הגישו שתי התנגדויות נפרדות למועצה הארצית לתכנון ובנייה על תכנית 'מחלף חב"ד'.

כזכור, וכמו שפורסם כאן בעבר, הצהירו הן במועצה והן בוועד כפר חב"ד על התנגדות אחת משותפת, וכעת מסתבר שברגע האחרון החליטו בוועד כפר חב"ד להגיש התנגדות נוספת – בנפרד.

יתכן מאוד - וזאת עפ"י השערה הגיונית, כי בנושא מהותי וחשוב כל כך לעתיד כפר חב"ד, בוועד החליטו שהמאמץ (גם הכספי הכרוך בהתנגדות נפרדת) משתלם, והתנגדות נפרדת תוסיף לסיכויים שההחלטות בוועדה הארצית תתקבלנה לטובת הכפר של הרבי.

בכתבה לפניכם, תוכלו לראות בפירוט את שתי ההשגות, הן של הוועד והן של המועצה, וגם... למצוא את ההבדלים בין ההשגות.

בהתנגדות של המועצה עמק לוד, עליה חתמו ראש וועד צפריה וכפר חב"ד כמייפי-כחה של המועצה, המועצה דורשת לבצע תכנית תחבורה כוללת, ודוחה את תכנית איי-1 עם ריבוי הגשרים, דורשת מיגון אקוסטי נרחב, ושילוב ההסכם של תחנות הדלק לטובת כפר חב"ד:

מתוך בקשת התנגדות מועצת עמק לוד:
"המתנגדות ידגישו כי הפתרון שקיבל ביטוי בהסכם הפשרה הוא פתרון שפגיעתו פחותה ומידתית :
א הורדת כביש הרכבים וחיבור הכביש המחבר בין כפר חב"ד לצפריה – לא באמצעות גשר עילי כי אם מתחת לפני הקרקע. פתרון זה ניתן ליישום די בקלות ובעלויות נמוכות יותר. לכן, גם הועדה המחוזית מחוז מרכז ממליצה על פתרון זה שהוצג לה בדיון מתאריך 2017.11.20 . .

ב המעבר בין צפריה ובית רבקה לכפר חב"ד יהיה נגיש למשתמשים בדרך ובהםנהגים, הולכי הרגל ורוכבי האופנים – ובחלקו נכון שיהיה תת קרקעי במנהרה ובחלקו על גובה פני הקרקע..ג קביעת פתרונות אקוסטיים ברורים במסגרת התכנית (ולא במסגרת תנאים להיתר בניה).

המתנגדות עומדות על הדרישה להקמת מיגון אקוסטי איכותי ונופי שייתן מענה לתושבי בית רבקה וצפריה אשר בתיהם סמוכים לדרך."

השגות מועצה עמק לוד בשם כפר חב"ד וצפריה – לחצו כאן>>

*

"פתרון עילי פוגעני"

ביום ראשון השבוע, הגיש וועד כפר חב"ד בקשת התנגדות עצמאית משלו, למרות התנגדו המועצה המשותפת, ולמרות שכאמור הוועד ייפה את כוחה של המועצה עמק לוד לייצגה בהתנגדות.

בהתנגדות של וועד הכפר, עליה חתום היו"ר ר' שמעון רבינוביץ, יש התנגדות נחרצת לתכנית המוצעת, הכוללת מעברים עיליים לרכבים והולכי רגל, כמו שמכונה "פתרון עילי פוגעני". כמו כן, מציינים בוועד כפר חב"ד, בניגוד גמור להסכם הפשרה שקיבל תוקף בבג"ץ, אין שילוב של תחנות התדלוק.

"התכנית במתכונתה "המופקדת" מנוגדת בניגוד גמור וזועק לפסק דינו של בית המשפט העליון בבג"ץ 6788 משנת 2006, שבו קבע בית המשפט כי השינוי יכלול הרחבת המעבר התת קרקעי מתחת לכביש מספר 1 למעבר בין כפר חב"ד לצפריה וסמינר בית רבקה".

על כן מבקש וועד כפר חב"ד לבטל את המעבר העילי המוצע מעל כביש מספר 1 ולהורות על קביעת מעבר תת קרקעי מתחת לכביש מספר 1 בין כפר חב"ד לצפריה ולסמינר, ולהטמיע את חלופות תחנות הדלק בתחומי המחלף.

השגות כפר חב"ד על 'מחלף חב"ד' – לחצו כאן>>

***


בתוך כך, המועצה הארצית לתכנון ובניה בישיבה בתאריך 5.12.17 (שלשום, יום שלישי) קיבלתה את בקשת תושבים בכפר חב"ד בראשות הגב' רבקה סטמבלר להאריך את המועד האחרון להגשת הערות והשגות ל'מחלף חב"ד', "לאור זאת שתקופת הפרסום חפפה בחלקה לתקופת החגים."
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.