מערכת COL | יום ט"ז כסלו ה׳תשע״ח 04.12.2017

מה עושים כשמתגלה מערכת אזעקה על גג מקוה?

מה עושים כשמתגלה מערכת אזעקה על גג מקוה? שאלה זו הגיעה אל מרכז 'מקוואות חב"ד' שע"י ועד רבני חב"ד באה"ק ע"י השליח בבני עייש הרב אהרון קרניאל וביקש אשר הרבנים יגיעו לביקור במקוה הפועל במקום • מה עושים כשמתגלה מערכת אזעקה על גג מקוה?
מה עושים כשמתגלה מערכת אזעקה על גג מקוה?
מה עושים כשמתגלה מערכת אזעקה על גג מקוה? שאלה זו הגיעה אל מרכז 'מקוואות חב"ד' שע"י ועד רבני חב"ד באה"ק ע"י השליח בבני עייש הרב אהרון שיחי' קרניאל וביקש אשר הרבנים יגיעו לביקור במקוה הפועל במקום.

הרבנים הגה"ח הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי שליט"א מזכיר בי"ד רבני חב"ד ורב נחלת הר חב"ד יחד עם חברי בית הדין הגה"ח הרב אברהם מיכאל הלפרין שליט"א, רב שכונת הגבעה הצרפתית ירושלים, והגה"ח הרב מנחם מענדל גלוכובסקי שליט"א, רב קהילת חב"ד רחובות, שערכו ביקור במקוה לפני תקופה על מנת לוודא את הידורו, הפנו את תשומת לבם בעלייתם למאגר מי הגשמים הרזרבי אשר בגג המקוה למערכת צופרים שהותקנה על הגג ככל הנראה לפני כשנתיים במהלך מבצע 'צוק איתן' ע"י גורמי הבטחון שברשות המקומית.

חלק ממי הגשמים שיורדים על המאגר בגג פוגעים במערכת האזעקה ומשם, בעת צורך בהחלפת המים, אמורים לרדת אל מאגר הגשמים שבבור הטבילה דבר שאינו לכתחילה. יודגש שהמאגר הינו מאגר רזרבי, כך שלמעשה מי הגשמים במאגר אשר בבור הטבילה הינם כשרים למהדרין .

רבני חב"ד הורו שלא להשתמש במאגר הרזרבי עד לתיקונו והחלפתו, כתוצאה מכך רוקנו את מאגר הרזרבה של מי הגשמים אשר בגג, והזמינו למקום את אנשי המקצוע של 'מקוואות חב"ד' על מנת לערוך תיקונים להחזרת המאגר הרזרבי להידורו.

אנשי המקצוע חילקו את הגג לשני חלקים, כך שהחלק של מערכת האזעקה ומי הגשמים שיורדים עליו הולכים לניקוז, וחלקו השני של הגג ומי הגשמים שיורידם עליו ירדו בעת הצורך בהידור למאגר המקוה.

לאחר ביצוע החלוקה יבשו וניקו הרבנים את המאגר. וכעת מתמלא המאגר במי הגשמים לרווחת המקוה ותושבי המקום.

"גם כאן נוכחנו לדעת עד כמה חשובה המעורבות של השליח המקומי" אומר מנהל המרכז הרה"ח חיים אליהו גלוכובסקי שליט"א ורב קהילת חב"ד רמת בית שמש ג', "אירוע שכזה מדגיש את חשיבות הסיורים והביקורים אותם עורכים 'מקוואות חב"ד' במקוואות הפזורים ברחבי הארץ".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.