מערכת COL | יום ט"ז כסלו ה׳תשע״ח 04.12.2017

הרבנות הראשית הציגה: תכנית ההכשרה לעשרות רבני הערים

הרבנות הראשית עם הפנים לקהילה: הסתיימה תכנית ההכשרה לרבני הערים והקהילות בתחומים החברתיים • מנכ"ל הרבנות: "הרב הוא אישיות שצריכה להיות מוסמכת לתת מענה מקצועי בכלל הנושאים והוא צריך להיות הכתובת לכל פניה ציבורית של הקהילה" • רב העיר קרית-גת, הרב משה הבלין: "מתוך ניסיוני הרב, ההשתלמות נתנה לי כלים רבים וחדשים להתמודד עם בעיות אישיות ואנושיות שכרבנים אנו עוסקים בהם כל הזמן" • לכתבה המלאה
הרבנות הראשית הציגה: תכנית ההכשרה לעשרות רבני הערים
צילום: דוברות הרבנות הראשית
בטקס חגיגי ורב רושם שהתקיים אמש (א') בהשתתפות עשרות רבני ערים, רבני קהילות ורבנים אזוריים הגיעה לסיומה תכנית ההכשרה לרבני הערים, היישובים והקהילות שעסקה במתן מענה מקצועי בנושאים חברתיים שיזמה הרבנות הראשית לישראל.

את הערב פתח מנכ"ל הרבנות הראשית ויוזם תוכנית ההכשרה, הרב משה דגן, שנשא דברי ברכה וציין בסיפוק את חשיבות התוכנית והנושאים שעלו בה - הן ברמה האישית והן ברמה הציבורית.

בתוך דבריו ציין מנכ"ל הרבנות את תפקידו של רב קהילה בעידן הנוכחי: "מנהיגות ציבורית היא ערך עליון בתפקידו של רב שבא במגע עם הציבור הרחב ומסייע לו. הרבנות הראשית רואה במלאכתו של הרב לא רק אוטוריטה רוחנית תורנית, אלא גם אישיות שצריכה להיות מוסמכת לתת מענה מקצועי גם בנושאים חברתיים, כלכליים ואישיים. הרב צריך להיות הכתובת לכל פניה ציבורית ואנו גאים לקחת חלק בתהליך המיוחד הזה".

הרב מיכאל נכטילר, יו"ר מכון מדת, שהיה שותף להקמת התוכנית, אמר בכינוס: "מדובר במהלך היסטורי בו רבנים מקבלים מהרבנות הראשית כלים שלא יסולאו בפז בתחומים בהם הם נשאלים ועמם הם מתמודדים מדי יום ושעה. אין ספק שהיכולות והידע אותם קיבלו הרבנים בהכשרה ירימו את קרנה של תורה וקרנה של הרבנות בעיני אנשי הקהילות הזקוקים לעצה והכוונה נכונה".

תוכנית ההכשרה המעשית הראשונה שהגיעה היום לסיומה נערכה כהמשך לימי העיון של הרבנות הראשית לרבני הערים שהתקיימו במלון 'כינר' ביוזמת הרבנות הראשית לישראל, וכחלק מהתהליך שהרבנות הראשית נמצאת בו החל בכנסי רבנים, מוהלים, סדרת כנסים למשגיחים ועוד.

בין המרצים בתוכנית היו הרב הראשי לישראל הרה"ג דוד לאו, ד"ר יצחק קדמן מייסד המועצה לשלום הילד, אלי פלאי מו"ל עיתון משפחה, ראש המכון החרדי למחקרי מדיניות ואנשי מקצוע בכירים בתחומים השונים.

תוכנית ההכשרה נערכה בעידודם של הרבנים הראשים לישראל וביוזמתו של מנכ"ל הרבנות הרב משה דגן ששמו להם למטרה לתת כלים מעשיים ולחזק את הקשר בין הרבנות הראשית לרבנים.

הרבנים מסיימי הסדנא סיפרו על הכלים המקצועיים שתוכנית ההכשרה הוסיפה להם ועל היכולת להגיב טוב יותר בנושאים רגישים שלעיתים לא מקבלים את הטיפול הנכון. בסיום הערב הוענקו תעודת סיום לרבנים.

הרב משה הבלין רב העיר קרית גת ציין: "מתוך ניסיוני הרב, ההשתלמות נתנה לי כלים רבים וחדשים להתמודד עם בעיות אישיות ואנושיות שכרבנים אנו עוסקים בהם כל הזמן".

הרה"ג יצחק לוי רב העיר נשר שיבח את מנכ"ל הרבנות הרב משה דגן על היוזמה הברוכה והדגיש את חשיבות מתן הכלים לרבנים שזקוקים להם בהנהגת הקהילה בנושאים שמלבד ההלכה.

הרב יצחק יעקובוביץ' רב מועצה אזורית דרום השרון ציין בהתרגשות "קיבלנו כאן ארגז כלים נפלא שמשדרג את עבודתנו היום יומית בעתות שלום, חרום ובנסיבות של "פגיעות" בתא המשפחתי, כעת אנו מבינים יותר מבעבר כמה חשובה ורצויה שיתוף הפעולה עם כל הכלים של הרשויות".

מנכ"ל הרבנות הרב משה דגן מסר בסיום קבלת התעודות: "בנוסף לחיזוק ולבסיס הקיים שהרבנים מקבלים במהלך הבחינות לרבנות, היה צורך גדול לתת גם מענה בתחום המעשי בתחומים בהם הרבנים נתקלים בהם ביום יום במהלך עבודתם. הפידבקים והמשוב שקיבלנו מהרבנים רק מחזקים אותנו להמשיך בתוכניות ויוזמות כאלו", ציין בסיפוק.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.