מערכת COL | יום ט"ו כסלו ה׳תשע״ח 03.12.2017

סטנדאפ, סדנאות, פעילות: המיזם הבריא של 'כולל חב"ד'

בכל רחבי הארץ מפעיל ארגון החסד 'כולל חב"ד', בשיתוף עם משרד הרווחה, את המיזם הלאומי לביטחון תזונתי • במסגרת המיזם מחולקות לרבבות משפחות כרטיס נטען לרכישת מזון, לצד ארגון סדנאות מיוחדות וערכיות, במטרה לסייע להם להשתמש נכון עם הכרטיס, להבין את ערכם של המוצרים הבריאים, של השפעת הפירות והירקות על איכות החיים ועוד • השבוע נערכו סדנאות בכרמיאל, באריאל וביבנה והמשתתפים יצאו נלהבים עם כלים לכלכלה נבונה • לכתבה המלאה
סטנדאפ, סדנאות, פעילות: המיזם הבריא של 'כולל חב
לפני קרוב לשנה השיק משרד הרווחה בשיתוף עם 'אשל ירושלים' שעל ידי 'כולל חב"ד' ולקט ישראל מיזם לאומי לביטחון תזונתי במסגרתו יחולק למשפחות הסובלות מאי ביטחון תזונתי חמור - כרטיס נטען לרכישת מזון בשווי שימוש של 6000 ש''ח שקלים בשנה. מדובר על פריסה ארצית בעשרות רשויות ועלותו השנתית נאמדת בעשרות מיליוני שקלים.

מטרת התוכנית הינה יצירת תשתית למעבר ממודל סלי מזון בחגים, שלרוב מסתכם בסיוע של שקלים בודדים למשפחה, לתמיכה קבועה לאורך ימות השנה. במסגרת התכנית, נבחנות נקודות שלא נבדקו בעבר, כמו שילוב מזון מוצל בתוך מערך הסיוע למשפחות.

המיזם מורכב ממטה מנהל ורכזים אזוריים שכל אחד מהם אחראי על עבודתם של שמונה רכזים יישוביים. הרכז היישובי קולט פניות מעו''ס המשפחה באגף הרווחה המקומי ומבצע בדיקת זכאות. עם קליטת המשפחה, משרד העבודה והרווחה מעמיד לרשותה כרטיס משולב שמאפשר רכישת מוצרי מזון בסכום כסף מוגדר ברשתות נבחרות ובחנויות מקומיות, וקניית ירקות ופירות ומזון יבש (שיובלו לבתי המשפחות) בסכום נוסף.

לצד הכרטיס המיוחד ובמסגרת המיזם הלאומי לביטחון תזונתי, משתתפים אותן משפחות בסדנאות מיוחדות וערכיות, במטרה לסייע להם להשתמש נכון עם הכרטיס המגנטי, להבין את ערכם של המוצרים הבריאים, של השפעת הפירות והירקות על איכות החיים ועוד.

המיזם זוכה להצלחה גדולה ומסייע בפועל למשפחות רבות בקשיי היום יום.

בימים האחרונים, במסגרת המיזם ביבנה, השתתפו משפחות במופע סטנדאפ עם אסף מור יוסף, ופעילות אלתור עם צוות התיאטרון הקהילתי של מרכז עוצמה. המשתתפים הודו נרגשות לרכזים על ההשקעה הרבה שחשפה בפניהם צוהר מרתק.

בכרמיאל נערכה סדנת בישול - 'מאסטר שף', למשפחות המיזם לביטחון תזונתי, במטרה להעניק להן זמן איכות וכלים לתזונה נכונה, בריאה וזולה.

בסדנה השתתפו למעלה מחמישים משפחות. "היה אירוע מדהים", סיכם זאת אחד המשתתפים במסרון ששיגר לרכז המקומי, "נפלה עליי מהלומה מאד קשה היום ואני לא האמנתי שאצליח לחייך היום", כתב משתתפת נוספת, "העליתם אותי לרמות הכי גבוהות!".

וגם באריאל נערכה סדנת כלכלה נבונה, במסגרת המיזם. הסדנה נערכה בשיתוף עם ארגון 'פעמונים'.

בכל שבוע נערכות סדנאות שונות, למשפחות שונות, בכל רחבי הארץ. ב'כולל חב"ד' לא שוקטים על השמרים. "אנחנו מרחיבים כל הזמן את מעגל המיזם למקומות נוספים ברחבי הארץ, הביקוש גדול", אומר הרב מנדי בלוי מה'כולל'.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.