מערכת COL | יום ט"ו כסלו ה׳תשע״ח 03.12.2017

רון יצחק קוקיא הי"ד הובא למנוחות

רון יצחק קוקיא הי"ד, חייל שנרצח בפיגוע הדקירה בערד ביום חמישי בערב בידי בני עוולה, הובא היום (א') למנוחות • ראש הממשלה נתניהו היום בישיבת הממשלה: "כוחות הביטחון עושים מאמץ מרבי לתפוס במהרה את הרוצח השפל שביצע את המעשה הזה" • דיווח מלא
רון יצחק קוקיא הי
בתמונה הקטנה: רון יצחק קוקיא הי"ד, על רקע הזירה (צילום: דוברות המשטרה)

בבית העלמין הצבאי בקריית שאול בת"א, הובא היום (ראשון) למנוחות רון יצחק קוקיא הי"ד, חייל שנרצח בפיגוע הדקירה בערד ביום חמישי האחרון. מאות חברים ובני משפחה הגיעו ללוות את החייל למנוחות.

ביום חמישי, סמוך לשעה 21:30 התקבל במוקד מד"א דיווח על החייל שנדקר בתחנת אוטובוס סמוך לקניון בערד. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום ביצעו בצעיר פעולות החייאה, בסופן נאלצו לקבוע את מותו.

קוקיא נמצא כשהוא מוטל בתחנת אוטובוס מול מרכז קניות ברחוב הקנאים בעיר בעוד המחבלים נמלטו מהזירה. כוחות גדולים של משטרה ערכו מצוד ופתחו בסריקות לאיתור החשודים באמצעות כוחות רכובים, כלבנים ומסוק משטרתי.

מהחקירה הראשונית של האירוע עלה כי בשעה שהחייל שהה בסמוך למרכז קניות בעיר, הגיח מולו המחבל ודקר אותו בפלג גופו העליון. בשלב מסוים המחבל נמלט והחייל התפרץ לכביש בניסיון לבקש עזרה.

א', נהג רכב שעבר במקרה במקום התנגש בו בטעות ונפצע בעצמו. אז גם הוזעקו כוחות ההצלה והביטחון למקום. "הוא רץ לכיווני תוך כדי שהוא מדמם קשות, ירדתי מהרכב להזעיק עזרה", סיפר.

רון הי"ד, הותיר אחריו יבדלח"ט, הורים ושלושה אחים.

שר המדע אופיר אקוניס שנכח בלוויה אמר: "הצבי ישראל על במותיך חלל - איך נפלו גיבורים. עם ישראל מרכין ראשו על הרצח הנפשע. ילד שהחל את מסע חייו שנגדעו על ידי מרצחים. השמחה של רון נקטעה, אנו חיים במציאות קשה ומאתגרת וכוחות הביטחון עושים הכל כדי לשים את ידיהם על המרצחים והם ייתפסו. הם ייתפסו וישלמו מחיר יקר על המעשה הנפשע שלהם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר בישיבת הממשלה לפיגוע ולרצח קוקיא הי"ד, ואמר: "בשם שרי הממשלה, אזרחי ישראל, אני שולח תנחומים למשפחתו של חייל צה"ל, רון יצחק קוקיא. כוחות הביטחון עושים מאמץ מרבי לתפוס במהרה את הרוצח השפל שביצע את המעשה הזה. אין לי ספק שהשב"כ יצליח במשימה הזאת ואנחנו נמצה איתו את הדין".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.