מערכת COL | יום י"ב כסלו ה׳תשע״ח 30.11.2017

במרכז ירושלים רוצים לעשות (שוב) היסטוריה

אתמול יצא לדרכו קמפיין השותפות של בית חב"ד מרכז ירושלים ● בית הכנסת הראשון שהוקם מחוץ לחומות הפך בשנים האחרונות לאבן שואבת עבור מבקרים מכל הגילאים ● אחרי 140 שנות פעילות, יחודש המבנה במטרה להמשיך את ההיסטוריה ● כעת: שה וחצי לסיום הקמפיין, כבר נאספו למעלה מתשעים וחמישה אחוז מהסכום ● על קמפיין של בית אחד שאינו כמו כולם ● לפרטים מלאים
במרכז ירושלים רוצים לעשות (שוב) היסטוריה
לא רבים יודעים, אבל המסע של חב"ד במרכז ירושלים לא החל בעשורים האחרונים. אם לדייק, הנקודה החב"דית בלב העיר הוקמה לפני לא פחות מ-140 שנה! או אם תרצו - בשלהי המאה ה-19. זהו בית הכנסת הראשון שהוקם מחוץ לחומות וממשיך לפעול מאז ועד היום.

המבנה ההיסטורי שוכן באחת הנקודות ה"חמות" ביותר בעיר ירושלים, במדרחוב נחלת שבעה. עם השנים הפך בית הכנסת בהובלתו של הרב זאב דוב סלונים שליט"א - רבה של מרכז העיר, לבית חב"ד פעיל ותוסס.

כך, כאשר תיכנסו אל הבית בצהרי היום באמצע השבוע, תמצאו בו אנשי עסקים שמתפנים מכל טרדות היום יום ובוחרים לשבת וללמוד תורה בחברותא. אם נקלעתם לאזור ב"ליל שישי", תוזמנו להצטרף לעשרות נערים שמוצאים בו מקום נפלא להתכנסות, התוועדות שמרוממת את הנפש וכמובן טעימות מכיבוד בשביל "הנפש הבהמית".

וכמובן, לאורך כל ימות השבוע מגיעים אל בית חב"ד תושבי האזור, תיירים יהודים מכל רחבי העולם ואורחים נוספים. כולם ללא יוצא מן הכלל מתקבלים בסבר פנים יפות ומתחברים לאווירה הייחודית במקום ולרוח ההיסטורית שנושבת מכל אבן בבית.

היום, לאחר 140 שנות פעילות, הגיעה העת לשפץ את הבית. הרב יוסף יצחק סלונים שליט"א, בנו של המייסד והמנהל בפועל של המקום כיום, עמל בחודשים האחרונים על התכניות לביצוע העבודות מצד אחד, ועל גיוס שותפים לפרויקט מהצד השני.

"אנו מזמינים את ידידי בית חב"ד, תושבי ירושלים וכל מי שהעיר הזו יקרה לליבו, וכלל אנ"ש - לקחת חלק בהיסטוריה אמיתית. לא בכל יום מתקיים מהלך שכזה במבנה כה היסטורי. זה הבית שנכנס לכולם ללב, זה הלב של ירושלים ואנחנו קוראים גם לכם לתת מהלב!" אומר הרב סלונים.

ניתן לקחת חלק בעמוד הקמפיין באתר שותפים - shutaf.im/merkaz

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.