מערכת COL | יום י"א כסלו ה׳תשע״ח 29.11.2017

"אפעס פארבייסען" > 'מה שקרה השבוע בליובאוויטש' • טעימה

מגזין שישי ב-COL מגיש: 'אפעס פארבייסען' > החדשות המעניינות שהיו השבוע בחב"ד ולא עלו לכותרות • הפגישה של עו"ד גושן וסגן שר החינוך. השדרן שגילה כי הוא מחזיק בכיסו את תמונת הרבי. מיהו החייל הקרבי שמכהן כשליח חב"ד? החיבוק הגדול של אליטוב וגרוזמן. היכן פגש יו"ר ש"ס את שכניו החב"דניקים? מה ריססו על הקיר במרכז כפר חב"ד? מדוע התרגש לוי אדרעי מביקור במוסקבה? ועל מה העניק נשיא לטביה אות כבוד לשליח הרבי? • קחו טעימות >>>
'מה שקרה השבוע בליובאוויטש' • טעימה " title=""אפעס פארבייסען" > 'מה שקרה השבוע בליובאוויטש' • טעימה " />


מאת: מנדי זילברשטרום - COL

***

סוגרים דילים? > בעוד כשנה ייערכו בחירות למועצת וראשות העיר בכל רחבי הארץ. השבוע, בחתונת בנו של סגן שר החינוך ר' מאיר פרוש, נצפה עו"ד שרון גושן מראשון-לציון משוחח עם פרוש כשהם מחויכים וממתיקים סוד. האם העו"ד יתמודד בבחירות למועצת העיר? ימים יגידו! 



כבוד הרב וכבוד התורה > לאחר תום הסערה עם שיחת הטלפון של יו"ר ש"ס אריה דרעי, שפורסמה ותפסה את כותרות כל כלי התקשורת בישראל, לאחר שדבריו של דרעי פגעו כאמור ברב העיר ירושלים, הראשל"צ לשעבר, הרב שלמה עמאר - נצפה הזמר החב"די ר' מנדי ג'רופי כשהוא מתברך מפיו של הרב עמאר.  



שליחות עיתונאית > שדרן פופולרי ב'רדיו דרום' מינו בר, שנמצא בתהליך חזרה בתשובה, הפתיע השבוע את המאזינים וחבריו לתחנה, כאשר הוציא מכיסו את תמונת הרבי ואמר למיקרופון: "הנה, תמונת הרבי מליובאוויטש בכיסי כל הזמן, ולא עוזבת אותי לרגע".



עיתונאים (בכינוס) השלוחים > בכינוס השלוחים העולמי שהתקיים שבוע-שעבר בניו-יורק השתתפו עיתונאים ואנשי תקשורת חרדים. רגע לאחר שאלפי השלוחים התפזרו וירדו מהטרסות של התמונה המרכזית, נצפה אבי בלום, פרשן עיתונות בכיר - כשהוא משוחח עם יו"ר אגודת חסידי חב"ד העולמית, הרב אברהם שם-טוב, ושומע ממנו על מפעל השליחות וההוראות מהרבי.



קבע בצבא חב"ד, מילואים בצה"ל > בחברון פועלת יחידה קרבית (במילואים) שאמורה להעניק מענה ראשוני לכל אירוע טרור שיכול לקרות היל"ת, בעיר האבות וגלילותיה. בתמונה - ר' מרדכי הלינגער, משלוחי הרבי בעיר, שחזר זה עתה מכינוס השלוחים, ונמנה על חייליה של היחידה.   



פגישה בעיר הדרומית > השבוע נערך בעיר אילת 'כנס עיתונות', בו השתתפו אנשי תקשורת רבים, מכל גווני הקשת. באחד מהבקרים התפלל מנכ"ל רדיו 'קול-ברמה', אריאל דרעי, בבית כנסת חב"ד. לאחר התפילה הוא נצפה משוחח עם רב העיר החב"די, הרב יוסף הכט, על ענייני היום.    



חיבוק חסידי > ובאותו 'כנס עיתונות' נצפו גם אנשי תקשורת חב"דיים, בהם ר' יוסי אליטוב, עורך עיתון משפחה, והעיתונאי מנדי גרוזמן. על התמונה שתיעד ארי גלהר, אפשר לומר: העיתונאי החב"דניק הגדול והעיתונאי החב"דניק הקטן. 



אבן הפינה > במרכז כפר חב"ד, על-יד תחנת כיבוי האש, ריססו השבוע אלמונים על הקיר - "כאן יבנה הארמון לרבי מלך המשיח שליט"א". צוות של המועצה האזורית עמק לוד, טיפל בגרפיטי, ודאג למחוק אותו. "לא בטוח שזו הדרך לבנות ארמון למלך", אמר אחד הפועלים למערכת 'אעפס'.  



'מחזירים עטרה ליושנה' > האחים לבית משפחת קמיסר התקבצו מרחבי העולם לרגל יום היארצייט ה-20 של אביהם ז"ל, וישבו לסעוד היכן ששכנה המסעדה שניהל אביהם במשך שנים רבות, בטחנת הרוח ברחוב רמב"ן בירושלים. אחד הסועדים (שר הפנים - אריה דרעי), כנראה זכר אותם משנות מגוריהם המשותפות בשכונת הר נוף, והתפעל לשמוע על הצלחתו של ר' עקיבא השליח באמסטרדם, ואף שמח עוד יותר לפגוש את מי שמשדר בתחנת הבית "קול חי" האח אפרים.



חתימה טובה > העסקן החב"די ר' לוי אדרעי - ביקר השבוע במוסקבה, בירת רוסיה, לאחר שנים רבות שלא נכנס למדינה. בשיחה למערכת 'אפעס' הוא סיפר בהתרגשות: "אחרי שלא הייתי פה עשר שנים, זאת התרגשות גדולה לראות את המהפכה היהודית שעשו כאן. המקום שוקק חיים יהודיים בכל קןמה בבניין. המוזיאון? בכלל.. לראות את הספרים ובכתבי יד של האדמ"ורים, יחד עם הטכנולוגיה במקום, זה משהו". 



אות מלכים > לפני למעלה מ-70 שנה נרצחו יהודים רבים בלטביה, בגלל שמירת השבת והגחלת היהודית. והיום זה בדיוק ההפך. השליח הרב מנחם ברכהן, בנו הבכור של השליח הרב נוטקע ברכהן ע"ה, שכיהן כרבה הראשי של מדינת לטביה וכיו"ר קהילת שמיר ואף מסר נפשו למען שמירת הגחלת היהודית בלטביה - קיבל השבוע אות הוקרה של כבוד מנשיא לטביה, לאחר שסירב לחלל את השבת. 'שלוחו של אדם כמותו'.  



קר בחוץ, אך יהיה חם בפנים > הצמד החב"די המנצח והמשמח - הקלידן לייבלה ליפסקר והזמר נמואל הרוש - המריאו השבוע למוסקבה, לשמח חתן וכלה. הם הצטיידו היטב עם ביגוד, היות ובעיר הקור כעת עומד על -6 מעלות. מה שבטוח, כשהם אחראים על שמחת החתונה - בזמן הריקודים - בטוח שיהיה חם. 



שמחה פורצת גדר > ביום שלישי השבוע, נערכה הכנסת ספר-תורה בשכונת חב"ד בלוד, לע"נ מרת איטא רוזנברג ע"ה, אשת המשפיע הרב בעריש רוזנברג ע"ה, שהלכה לעולמה לפני שנה. באירוע השתתף חתנה, רבה של מגדל-העמק, הרב יצחק-דוד גרוסמן, שזו היציאה הראשונה שלו מביתו, לאחר שעבר ניתוח ברגלו. 'יאריך ימים על ממלכתו'.



חב"ד - עם הלב לכל אחד, גם לשוטר מס' > בימים אלו מפכ"ל משטרת ישראל רב-ניצב רוני אלשיך, עושה סבב עבודה בארה"ב. באחד מימי השבוע הוא ביקר בבית חב"ד, שם פגש בשליח הרבי במרילנד, הרב שלמה בייטש. על-פי החיוך של המפכ"ל, נראה כי הייתה פגישה טובה וחיובית.   

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.