מערכת COL | יום י' כסלו ה׳תשע״ח 28.11.2017

המד"א והוועד הרוחני ביקרו והתרשמו בבתי הספר בכפר חב"ד

המרא דאתרא של כפר חב"ד הרב מאיר אשכנזי וחברי הועד הרוחני ביקרו ב-2 בתי ספר בנות, ערכו סיור מקיף עם מנהלות המוסדות ואף שמעו מהן על העשייה החינוכית הרבה הנעשית בין כתלי המוסד • לכתבה המלאה
המד
"בתי הספר של הבנות בכפר חב"ד הנם לשם ולתפארה בכפר. אלו הם מוסדות החינוך היחידים המלמדים את כלל התלמידות בכפר, באחדות שהיא לדוגמה ומופת לכלל המוסדות. ההשקעה והמסירות לתלמידות, והשמירה מכל משמר על הצביון החסידי ניכרים היטב ברחבי המוסד, והתוצאות הטובות נראות היטב על בנותינו ב"ה". דברי עידוד ושבח אלו אמר המרא דאתרא דכפר חב"ד הרב מאיר אשכנזי, בביקורים שערך לאחרונה יחד עם נציגי חברי הועד הרוחני בשני בתי הספר בכפר חב"ד: בית הספר "בית רבקה – צעירות", בניהולה המסור של המנהלת הגב' רחל שתחי' העניג, ובית הספר "בית רבקה – בוגרות", בניהולה המסור של המנהלת הוותיקה הגב' ברוריה שתחי' הולצמן.

בכל אחד מבתי הספר לבנות בכפר חב"ד לומדות כיום כארבע מאות תלמידות כ"י.

בין הפעולות שעושה הוועד הרוחני לחיזוק הצביון הרוחני של כפר חב"ד, רואים חברי הועד חשיבות מיוחדת בחיזוק תחום החינוך בכפר.

במסגרת זו, ביקרו המרא דאתרא וחברי הועד הרוחני, עם פתיחת שנת הלימודים, במוסדות החינוך השונים לבנים הפועלים בכפר, ובהמשך לכך נערכו לאחרונה ביקורים בבתי הספר לבנות בכפר.

במסגרת ביקורים אלו, ערכו מנהלות בתי הספר סיור מקיף לחברי הועד הרוחני באגפי בתי הספר. המשלחת נכנסה למספר כיתות בכל מוסד, כאשר הרב נושא דברי ברכה בפני התלמידות, ומעודד את התלמידות להוות דוגמה חיה לחברותיהן, ולתושבי הכפר בכלל.

באחת הכיתות ב"בית רבקה – בוגרות", נערכה בהשגחה פרטית באותה עת מסיבת בת-מצוה לתלמידת הכיתה, ולשמחת התלמידה התכבד הרב בהקראת מכתבו של הרבי לבנות בת-מצוה, תוך שהוא עומד על המשמעות האקטואלית בחגיגה הנערכת כעת.

במסגרת הסיור בבית הספר "בית רבקה – צעירות", הציגה המנהלת בפני המשלחת פרוייקט ייחודי ומושקע - "ליובאוויטש", בהן תלמידות מסגרת המצוינות של בית הספר עמלו ויצרו דגם מרשים ביותר של העיירה ליובאוויטש, מדוייק עד לפרטים הקטנים. חברי המשלחת התפעלו מהדגם מרהיב העין ומהעשייה החינוכית הייחודית.

לאחר הסיורים בבתי הספר, קיימו חברי הועד הרוחני ישיבת עבודה עם המנהלות, בהן שמעו מפי המנהלות על העשייה החינוכית הרבה הנעשית בין כתלי המוסד, ומאידך, על האתגרים והצרכים המיוחדים של כל מוסד.

כאמור, המרא דאתרא הרב אשכנזי וחברי הועד הרוחני התרשמו ביותר בסיורים אלו, ועודדו את המנהלות להמשיך ולפעול בעשייה חינוכית מרשימה זו למען התלמידות, אשר היא הערובה לכפר חסידי.

חברי הועד הרוחני סיכמו עם הנהלות בתי הספר להיות עמם בקשר רציף, ולעמוד לימינם בכל עניין הנוגע להתפתחותם ולקידומם הרוחני של בתי הספר.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.