מערכת COL | יום ט' כסלו ה׳תשע״ח 27.11.2017

ועידת עסקים ראשונה ליזמים ישראלים בניו יורק • גלריה

עשרות אברכים צעירים, שמנהלים או שותפים בעסקים שונים בתחומים מגוונים, השתתפו ב"ועידת העסקים הראשונה לדוברי עברית" בקראון הייטס • את המשא המרכזי נתן איש העסקים ר' דודי פרקש ממונסי, תוך שהוא משתף מניסיון החיים האישי, בהומור ובחן, וחושף את הסודות להצלחה בגדול • בחלקו השני של האירוע, נולדו שיתופי פעולה עסקיים מעניינים בין הנוכחים • גלריית תמונות וקטע וידאו מסכם • לכתבה המלאה
ועידת עסקים ראשונה ליזמים ישראלים בניו יורק • גלריה

ההתאוששות הכלכלית המדהימה הפוקדת את ארצות הברית מאז נבחר הנשיא דונלד טראמפ לבית הלבן, לא פוסחת על הקהילה החב"דית הגדולה בקראון הייטס, ברובע ברוקלין של ניו יורק, הבירה הכלכלית של ארה"ב. בערבו של יום סגרירי האופייני לעונת הסתיו הניו יורקי, הגיעו לאולם אירועים בשכונה עשרות אנשי עסקים דוברי עברית ל"ערב עסקי ליזמים צעירים".

מי שעומד מאחורי הארגון המצליח הוא הרב יהושע ורדי, אברך נמרץ תושב קראון הייטס, איש חזון ומעש שהקים את המוסד CHYE לפני כעשור במטרה לסייע ליזמים צעירים ואנשי עסקים מתחילים לפתח את העסק שלהם באופן הכי מוצלח.

בדברי הפתיחה שלו הגדיר את המטרה: "הקהילה הישראלית של קראון הייטס היא קהילה מיוחדת. רובם מגיעים ללא ידיעת השפה וללא מעגל תמיכה, ובכל זאת עובדים קשה ומזיזים דברים. ההישגים שלהם מדהימים. כיום ניצבים יזמים ואנשי עסקים ישראלים בחוד החנית של הפילנתרופיה החב"דית בניו יורק". הוא לא שוכח להודות לכל מי שהיה לו חלק בדרבון ובעזרה לקראת השקת הפורום העסקי הישראלי: ר' איזי לייטר, ר' גדליה אברהם, ר' יוסי בשארי, ר' זאב אלבליה ור' שלומי בייטש. לדבריו, לאירוע הזה 2 מטרות, הראשונה היא לתת השראה מסיפור של אחרים, ניסיון של מי שעבד קשה והצליח. השניה, לתת רעיונות מעשיים והזדמנות ליצור קשרים, שיעזרו להוביל את העסק האישי לשלב הבא.

במרכז העסקים של הארגון הממוקם על שדרת אמפייר בקראון הייטס, יש חללי עבודה שקטים ומאובזרים בהם ניתן לשבת בפינה שקטה ולנהל את העסק בשלביו הראשונים כשאין עדיין משרד מסודר. הארגון גם מתווך בין יועצים כלכליים ידועים לבין הצעירים שזה להם הצעדים הראשונים בעולם העסקים. היועצים הם אנשי עסקים מצליחים, גם מקהילת אנ"ש המקומית, שמוכנים להקדיש זמן ואוזן קשבת, ולייעץ ולעזור בכל שאלה או תהייה בצומת דרכים. הארגון מפעיל מספר תוכניות עידוד לעולם העסקים החב"די המקומי, תחרויות שונות נושאות פרסים, ערבי עיון ומפגשים בנושאים מוגדרים, תוכניות למשיכת משקיעים בעלי הון עבור עסקים קטנים, ועוד.

ר' שלומי בייטש, בעל עסק למוצרי בנייה ואביזריים ביתיים פתח את הערב ב'דבר מלכות', כיאה לאנשי עסקים בעלי צביון ורקע חסידי. הנואם המרכזי בחלקו הראשון של האירוע הוא איש העסקים ר' דודי פרקש, דמות אהובה ומוכרת בניו יורק ומחוצה לה. בשפה קלילה, עם חן ישראלי חסידי והומור שופע, הוא משתף בתחנות שעשה בחייו כאברך צעיר שזה עתה בא בברית הנישואין, על העליות והמורדות בעסקים השונים בהם שלח ידיו, עד שהגיע לעסק המצליח אותו הוא מנהל בתחום הביטוחים האישיים, ביטוחים עסקיים ופוליסות ביטוח חיים.

אחר כך הוא עובר לדבר על הפונטציאל הגלום דווקא באלו שבאים עם רקע ישראלי. הוא מזכיר שכאשר הרבי ביקש ודרש שיתחילו לקנות בתים כדי להתבסס בשכונת קראון הייטס, בעוד חוגים וקהילות אחרות עסקו במנוסה מהשכונה המעורבת, היו אלו דווקא הישראלים שקפצו ראשונים לקיים את ההוראה הזו. השילוב בין חוצפה ישראלית לבין קבלת עול חסידית פשוטה, הובילה את המהפך עד למצב שכיום כבר קשה עד בלתי אפשרי לקנות בית במחיר שפוי בשכונה.

את המוטו שלו להצלחה בתחום העסקים הוא מגדיר "לחשוב בגדול". אבל הוא מדגיש מיד, הבסיס הוא האמונה שהפרנסה היא רק מאת הקב"ה, ששולח מלאכו לפניך ודואג להכל, שהוא זן ומפרנס. אחר כך הוא מגיש בנדיבות סודות הצלחה: בכל תחום שעוסקים בו, צריך להאמין במה שעושים ולהיות גאים ובטוחים ולהאמין שאתה זה שעושה זאת הכי טוב. עוד הוא מוסיף, צריך לתת יחס שווה לכל אחד, ולהתנהל ביושרה מול כל לקוח לא משנה מה מצבו הפיננסי. כשחושבים בגדול, חושבים גם מחוץ לקופסא. הוא מספר שכשהגיע למשרד הראשון שלו קנה ארון עם מגירות עבור 300 תיקים. החברים והשותפים הביעו תמיהה, הלוא אין לך לקוח אחד אפילו. כיום ב"ה יש 10 ארונות כאלו, עם מעל אלפיים תיקי לקוחות, הוא מסיים לקול תשואות הקהל.

בשלב השני של האירוע, התיישבו הנוכחים לעשרה שולחנות כאשר כל שולחן פתח דיון ער בנושא עסקי אחר: שיווק נכון, עיצוב ופרסום, קמעונאות ברחבי הרשת, מסעדנות, נדל"ן, הפקת אירועים, השקעות, קבלני בניין, מהנדסים, חנויות טמבור ואלקטרוניקה, ביטוחים, בוטיקי יין, ועוד. יחד עם מתן העצות, הטיפים וסיפורי ההצלחה, ניתן לשמוע סיפורי השגחה פרטית מופלאה, ברכות ומופתים שזכו לקבל לאחר תפילה באהל הק' של הרבי, וגודל הברכה והשפע שמגיע לאחר נתינת צדקה בשופי. בשלב השלישי, היה ניתן לראות אנשי עסקים מתחומים שונים מתיישבים לפגישות בארבע עיניים ודנים על שיתוף פעולה מפתיע, שיכול להיות כר פורה להצלחה משותפת. נדמה, שהמטרה של הקמת הפורום וארגון האירוע הספציפי הזה, החל לנטוע שורשים שיצמיחו פירות טובים.

תפסנו לשיחה קצרה את מאיר, יזם צעיר ומצליח, שמתאר את הקהילה הישראלית כקהילה השניה בגדולה מבחינת נוכחות והשפעה בקראון הייטס, לאחר הקהילה של האמריקאים מלידה. הוא מצביע על אנשי עסקים ישראליים מובילים בכמה תחומים נחשבים, ומספר שכל אחד מהם התחיל בקטן. משה, שמצטרף לשיחה שם אצבע על נקודה אחרת. הקהילה גודלת, לצד אלו שבחרו להיות אנשי חינוך, שלוחים, רבנים ועוסקים בצ"צ באמונה, רבים רבים שמסיבה זו או אחרת לא הפכו לכלי קודש פונים לעולם העסקים. הרבה מהם יוצאים לעולם לא מוכר, בלי הכנה מוקדמת או הכשרה מינימלית. לכן, דווקא מי שכבר עשה את הצעדים הראשונים ונכנס למעגל ההצלחה, יש לו אחריות להיות כאן בשביל אלו שנמצאים בתחילת הדרך. אלו שרוצים לפרנס בכבוד את המשפחה, לתמוך בקהילה, להיות כאלו שיכולים לתת כשצריך. ולכן פעילות הארגון כה חשובה, זה נותן מוטיביציה, יוצר אווירה, ומחנך כל אחד לא להיות בודד או אנוכי אלא להגיש עזרה מקצועית ומעשית אחד לשני.

ורדי מסכם בסיפוק את ההישגים של הארגון בשנים האחרונות. הוא מלווה 40 עסקים בהנהלה חב"דית שצמחו עם עזרה של אנשי המקצוע בארגון. בנוסף, היועצים הכלכליים של הארגון הגישו יעוץ מקצועי ל-200 עסקים בהנהלה חב"דית בכל רחבי המדינה. ואלפי אנשים הקשורים בצורה זו או אחרת לעולם העסקים, נהנו וקיבלו עזרה משמעותית בעשרות אירועים שעוצבו בצורה מיוחדת כדי לתת להם כלים להצלחה. עכשיו הוא אומר, הגיע הזמן להקדיש את אותם משאבים גם בשפה העברית לדוברי עברית.
לצפיה בוידאו:
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.