מערכת COL | יום ט' כסלו ה׳תשע״ח 27.11.2017

רבני תל אביב: שמירת השבת אינה כוללת את תל אביב?

רבני תל אביב זועמים על חברי-הכנסת החרדיים, בעקבות 'משבר השבת': "האם הציווי בעשרת הדיברות 'זכור את יום השבת לקדשו' איננו כולל את תל אביב?!" • לסיפור המלא
רבני תל אביב: שמירת השבת אינה כוללת את תל אביב?
מצנח השבת בתל אביב (ארכיון COL)

רבני תל אביב זועמים על חברי-הכנסת החרדיים: "האם הציווי בעשרת הדיברות "זכור את יום השבת לקדשו" איננו כולל את תל אביב?!"

רבני קהילות ושכונות בתל-אביב הביעו זעזוע מהפרסומים אודות הסיכום בין ראש הממשלה לח"כ יעקב ליצמן והח"כים החרדיים בפגישתם אמש. בפרסומים אלו נאמר מפורשות, והח"כים החרדים הודו בכך בפה מלא, כי "באותה פגישה סוכם שיחוקק חוק המשמר את הסטטוס קוו בכל הארץ, ויתן סמכויות לשר הפנים שלא לאשר חוקי עזר לפתיחת חנויות בשבת. אך עם זאת החוק לא יכלול את תל אביב, והמרכולים בתל אביב לא ייסגרו".

"יש לקרוע קריעה על כך שלראשונה ח"כים המחשיבים עצמם חרדיים הודיעו רשמית כי הציווי האלוקי בעשרת הדיברות "זכור את יום השבת לקדשו" איננו חל על תל-אביב, חלילה וחס", הצהירו הרבנים, "התורה ניתנה לכל עם ישראל ללא הבדל בכל מקום בעולם. ח"כים שהסכימו לכך שיש הבדל בין קדושת השבת בירושלים ובבני ברק לקדושת השבת בתל-אביב – מן הראוי שיתפטרו מייצוג מפלגותיהם. פשוט מגוחך שאנשים כאלו נחשבים למייצגי הציבור שומר התורה".

הרב יוסף גרליצקי, רב מרכז תל אביב: "לאף בן אנוש בעולם אין את הזכות לנהל 'עסקים' על מצוות התורה – שמור לי על המצווה הזאת פה ואוותר לך על מצווה אחרת שם.. קל וחומר לא לאותם ח"כים חרדים, שעתה התגלה שאינם ראויים כלל לייצג את הציבור שומרי התורה. כל יהודי בתל-אביב זכאי לשבות ביום השבת וליהנות ממנוחת וקדושת יום השבת, בדיוק כמו שראויים לכך יהודים במאה-שערים.

"ההסכמה הרשמית של ח"כים "חרדיים" שבתל-אביב ניתן יהיה לפתוח מרכולים בשבת, משמעותה היא כפיית עבודה בשבת על סטודנטים צעירים ואמהות ממצב סוציו-אקונומי נמוך, ממש כמו בעידן הקומוניזם של ברית-המועצות; וגזירת אבדון סופית, ח"ו, על אווירת השבת ברחובות העיר. זוהי חרפה והתדרדרות שלא הייתה כמותה בישראל, שהאחראים לה ישירות הם חברי-הכנסת ליצמן, גפני ודרעי".

הרבנים יפרסמו בעיתונות החרדית מחאות בחתימת כל רבני העיר, בהם יקראו לח"כים החרדיים לתקן מיד את המעוות ולהתנצל ברבים על טעותם.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.