מערכת COL | יום ט' כסלו ה׳תשע״ח 27.11.2017

טיול יומיים: 'כיתת הוותיקות' מכפר חב"ד במסע מיוחד בארה"ק

בשבוע שעבר - יצאו חברות 'כיתת הוותיקות' מכפר חב"ד, לטיול בן יומיים בארגונה המסור של גב' צביה קורץ • אחת המשתתפות בטיול העלתה את הרשמים מהחוויה על הכתב • לכתבה המלאה
טיול יומיים: 'כיתת הוותיקות' מכפר חב
בתאריכים ג'-ד' כסלו יצאו חברות 'כיתת הוותיקות', מכפר חב"ד, לטיול בן יומיים בארגונה המסור של גב' צביה קורץ. למרות הגשם שהפתיע, עמדה קורץ בקשר תמידי עם כל אתר ואתר ובחרה עבור הקבוצה, את המסלולים הטובים ביותר. 

הקבוצה יצאה מגובשת ונפלאה שגילתה אכפתיות רבה האחת לשנייה ובעקבות כך הטיול הצליח מעל ומעבר למשוער, הן ברמה הגשמית והן ברוחנית.

ביום הראשון של הטיול, יצאו בשעה 9 בבוקר. המשתתפות הופתעו לגלות כי לכל אחת חיכה קלסר ובו תוכנייה מפורטת עם מסלולי האתרים והזמנים, דבר מלכות עם פרקים של הרבי והרבנית ותפילת הדרך. לקלסר צורף חטיף מתוק כדי להתחיל את הטיול כלול בתחושה מתוקה, ובהמשך חולקו גם בקבוקי מים וסנדוויצים מושקעים. לכל אורך הטיול הוקרן וידיאו של הרבי ונוכחותו וברכתו ליוו אותנו לאורך כל ימי הטיול.

אחת מהנשים שהשתתפה במסע - העלתה על הכתב את החוויה המיוחדת:  

היום הראשון:

התחנה הראשונה במסענו לירושלים היה מוזיאון גוש קטיף. קיבלנו סקירה קצרה על ההתיישבות בגוש קטיף, שנקטעה באחת עם פינוי התושבים מחבל ארץ יפהפה. למרות שרובנו זוכרות תקופת ההתנתקות, המראות והקולות שנחשפנו אליהם בשנית, היו לא פשוטים והחמיצו את הלב. תמונות חורבן ההתיישבות בגוש קטיף וצפון השומרון היו קשות לעיכול.

בהמשך, ולמרות הגשם ומזג האוויר הסגרירי, צעדנו לשוק מחנה יהודה, מלוות במדריכה שסיפרה בחן את היסטוריית השוק הפופולרי והמוכר. הייתה חוויה קולינרית מלווה בטעימות ובהתפעלות מהשפע שיש לשוק להציע לאלפי המבקרים בו מדי יום. לאחר מכן המשכנו לכותל המערבי, להתפלל ולבקש כל אחת כפי צרכה, ולהיטען רוחנית להמשך הטיול.
בהמשך, חזרה על שיחה של הרבי גב' לובה הרצל, שהסבירה את השיחה בצורה מאירת עיניים ומרתקת.

בשעה 5 אחר הצהריים הגענו למלון פרימה פאלאס לצורך התארגנות ומנוחה לקראת ארוחת ערב חגיגית בצוותא. בתוכנית המקורית היינו אמורות לצפות בחזיון אור קולי תחת כיפת השמיים, אך עקב הגשם המבורך שירד כל העת, צביה חיפשה עבורנו את הטוב ביותר, וכך נחשפנו לסיפורה של זמרת צעירה, גרת צדק, לאה דרור, שריגשה אותנו מאוד עם סיפור נוגע ללב על רצונה להשתייך לעם היהודי. בסיום התוכנית הייתה הרקדה סוחפת שהגביהה אותנו טפח מעל הקרקע תרתי משמע.

את היום הראשון סיימנו בהתוועדות חסידית לתוך הלילה, ובסיפור אישי של חברתנו שולה מויאל שריגשה אותנו בתיאור ההתמודדות של נערה צעירה בעולם מלווה בהשגחות פרטיות. נוספה לשולה גם חברתנו, ציונה מדר, ששיתפה אף היא את סיפור החיים המרתק שלה, מלא בתעצומות נפש.

היום השני:

את היום השני קדמנו בברכה ובתפילה ואיך לא? גם בארוחת בוקר ובצידה לדרך של פירות, מים ואפילו טישו. היעד הראשון היה קברו של שמואל הנביא שעליו למדנו במסגרת שיעורי המדרשה. משם המשכנו לחבל ארץ יפהפה באזור בנימין ולשילה העתיקה. בכל מקום ראינו את היאחזות התושבים במסירות נפש בחבלי ארץ ישראל. המקום שוקק תיירות והוא יעד פופולרי למבקרים מכל העולם. את הביקור חתמנו באמפיתיאטרון של שילה הקדומה, ובניגוני נשמה סוחפים.

התרגשנו מאוד כשסיימנו את היום הזה בתפילת חנה בשילה הקדומה, ומכל אחת בקעה תפילה מעמקי הנפש. עלץ ליבנו בה'. ההרגשה הייתה מרוממת ומיוחדת.

אשרינו שאנו שייכים לרבי.

***

תודה מיוחדת למועצה האזורית עמק לוד ובראשה למר דוד יפרח שביוזמתו הוקמה "כיתת הוותיקות" למען ולטובת הנשים הוותיקות בכפר חב"ד, יכולנו לבקר בכל האתרים ולהינות מהם מאוד בזכות עידודה של גב' שרה שפינר מנהלת הנוער במועצה וגב' רבקה ריבקין מנהלת מחלקת החינוך במועצה, ובמימון המועצה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.