מערכת COL | יום ט' כסלו ה׳תשע״ח 27.11.2017

משבר בן יום; הסתיים 'משבר השבת'

לאחר מפגש בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לראשי המפלגות החרדיות הוסכם על חזרתו של יעקב ליצמן - שר הבריאות שהתפטר הבוקר - לממשלה על תקן סגן שר בסמכויות שר, ושמירת ה'סטטוס קוו' הקיים • כל הפרטים הבוקר: שר הבריאות ליצמן הגיש התפטרותו מהממשלה
משבר בן יום; הסתיים 'משבר השבת'
יעקב ליצמן לצד מכתב ההתפטרות שמסר הבוקר למזכיר הממשלה

צבי סופר, COL

לאחר כמעט יום של סערה פוליטית, הוכרז על סיום משבר השבת בין 'הליכוד' למפלגות החרדיות. בפגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לראשי המפלגות החרדיות אריה דרעי, יעקב ליצמן ומשה גפני הוסכם על מתווה חדש: יחוקק חוק שישמר את הסטטוס קוו בכל הארץ והמרכולים בתל אביב לא ייסגרו בשבתות וחגים.

עוד מהמתווה שגובש: תנועת הרכבות בימי חול לא תיפגע. תאומץ הצעת שר התחבורה לאפשר לשר העבודה והרווחה להתחשב בשורה של שיקולים ובהם שיקולי בטיחות, מסורת ישראל, רווחת העובד, מידת הפגיעה במרחב הציבורי וכו׳. ויישמר ה'סטטוס קוו' במשחקי הכדורגל, כלומר מציאות חילול השבת – תמשך רח"ל.
נוסחה מורכבת ומעורפלת, שלא ברור כיצד תעבוד במבחן המציאות.

כמו כן, (אולי החשוב ביותר בהסכם...?) יחוקק חוק המאפשר לסגן שר לקבל סמכויות ניהוליות של משרד ממשלתי, בכדי ששר הבריאות היוצא יעקב ליצמן יוכל לחזור לממשלה.

בתגובה לכך הגיב יעקב ליצמן כי "לא אסכים לדון בשום חוק בנושא סגן שר, כל עוד לא יאושרו חוקי השבת: המרכולים ושעות עבודה ומנוחה, כפי דרישת ראשי הסיעות החרדיות".

כזכור, לאחר הודעתו של שר הרווחה חיים כץ, ביום חמישי האחרון, כי יבוצעו השבת עבודות תחזוקה ברכבת - בפרהסיה, לטענתו העבודות הכרחיות כדי לא להשבית את תנועת הרכבות בימות החול -הודיע ליצמן כי אם יבוצעו עבודות בשבת הוא יגיש לאלתר את מכתב התפטרותו מהכנסת - מה שכאמור קרה הבוקר.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.