מערכת COL | יום א' כסלו ה׳תשע״ח 19.11.2017

הרבי על יסודות לוח השנה היהודי • כתב יד קודש בפרסום ראשון

הערות תורניות של הרבי על קונטרס משנת ה'תש"ט נחשפות לראשונה: מערכת 'אגרות קודש' שמוציאה לאור את מכתביו של הרבי במשך יותר משלושים שנה, מפרסמת אגרת קודש שהגיעה לידיה לאחרונה ולא פורסמה עדיין • המכתב, שגדוש בהערות תורניות עמוקות על קונטרס "יסודות הלוח העברי" שיצא לאור בחיפה באה"ק בשנת ה'תש"ט, נכתב בכתב ידו הק' של הרבי על שני גליונות נייר • כתב היד, כולל הפענוח המלא מוגש ע"י חברי מערכת ההו"ל של 'ועד הנחות בלה"ק', ואנו מביאים אותו כאן לתועלת הגולשים והמעיינים • לכתבה המלאה
הרבי על יסודות לוח השנה היהודי • כתב יד קודש בפרסום ראשון
כתב-יד-קודש שנחשף לראשונה, על רקע תמונת הרבי במהלך התוועדות (JEM)


לקראת ש"פ ויצא ז' כסלו, ייצא לאור קונטרס 'התוועדות' הכולל שיחות מהתוועדות חג הגאולה י"ט כסלו ה'תשל"ב (מתוך הסדרה ההולכת ונדפסת 'תורת מנחם – התוועדויות' על סדר השנים).

בהתוועדות זו נכחו חסידים שיצאו זה עתה מרוסיה, והרבי הזכירם:

"כיון שנמצאים כאן יהודים שיצאו "מאחורי מסך הברזל" – כהלשון המורגל בפי העולם, אף שאינני גורס זאת כלל, כי לאמיתו של דבר אין "מסך הברזל" וכו', זהו "מסך" של דמיון, אבל בכל אופן, צריך ליתן סימן למי מכוונים הדברים – ויש להם ניגונים שניגנו שם במצור ובשבי', ויש ביניהם מנגנים – יתדברו ביניהם וינגנו ניגון שמח".

האורחים שיצאו לאחרונה מרוסיה, ניגנו את הניגון "אי וואדיעמיע ניע אולטאניעם" והניגון "עך טי זימלאק", והרבי עודד את השירה בחוזקה.

במדור 'הוספה' מתפרסת אגרת קודש חדשה מכ"ק אדמו"ר זי"ע, ובה הערות קצרות על קונטרס "יסודות הלוח העברי" שנדפס בחיפה בשנת ה'תש"ט על ידי ר' זאב בן-שחר (אחיו של הרה"ת ר' אורי בן שחר (משתילים) ע"ה – כפי שהרבי מציין בראש הדף). בפתח דבר של הקונטרס, מציינים המוציאים לאור שאגרת זו שהגיעה לידיהם לאחרונה מתפרסמת בהשגחה פרטית בסמיכות לתחילת לימוד הלכות קידוש החודש בספר משנה תורה להרמב"ם כתקנתו הקדושה של הרבי ללמוד שלושה פרקים בכל יום.

כפי שניתן לראות בצילום העמודים המתפרסמים כאן בפעם הראשונה, כתב ידו הקדושה של הרבי ממלא את שני העמודים שמכילים את המענה הממוען אל המחבר, ומפוענח עם מראי מקומות ביאורים והוספות על גבי 4 עמודים בידי חברי המערכת של 'ועד הנחות בלה"ק' בראשותו של הרב חיים שאול ברוק שיחי', האחראים גם על ההוצאה לאור של סדרת 'אגרות קודש' בשנים האחרונות.

*

הפענוח המלא - בהוצאת חברי המערכת של 'ועד הנחות בלה"ק' - להורדה


הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.