מערכת COL | יום כ"ז חשוון ה׳תשע״ח 16.11.2017

"בשם מאות, מתכוונת להגיש התנגדות" • ואיך מגיב ראש הוועד?

כמו שפרסמנו כאן, מועצת עמק לוד תגיש התנגדות ל'מחלף חב"ד' בשיתוף וועד הכפר וצפריה • הגב' רבקה סטמבלר מכפר חב"ד, ממובילי ההתנגדות ל'מחלף חב"ד', מסבירה מדוע יש צורך לדעתה בהגשת התנגדות נוספת. "להתנגדות של התושבים בנפרד יש משקל רב", אומרת בראיון ל-COL • יו"ר הוועד ר' שמעון רבינוביץ מגיב: "נגיש עם המועצה התנגדות חזקה, וגם חשוב שהתושבים יגישו התנגדות. יהיה 'דידן נצח'" • לסיפור המלא

כתב COL

כמו שפרסמנו כאן, מועצת עמק לוד תגיש התנגדות ל'מחלף חב"ד' בשיתוף וועד הכפר וצפריה. הגב' רבקה סטמבלר, ממובילות המאבק נגד "מחלף חב"ד", שלזכותה נזקפת העובדה שהציבור כולו הבין את המשמעויות של התכנית הנוכחית, בכך שעמלה והכינה תכניות והדמיות, ועל כך אין עוררין, לא אומרת די, ונערכת גם היא להגיש התנגדות בשם מאות תושבים.

שאלנו את הגב' סטמבלר:
פורסם לאחרונה שמועצת עמק לוד מגישה התנגדות לתכנית 'מחלף חב"ד'. זו בשורה טובה מבחינתך?
הגב' סטמבלר: "לפני למעלה מחודש נחשפתי לתכנית חדשה שפורסמה על גבי שילוט חוצות בכפר, בה המדינה באמצעות "המועצה הארצית לתכנון ובניה" מזמינה את הציבור להתנגד לתכנית שבשילוט.



"הלכתי לבדוק על מה מדובר ולמה תלו את השלטים דווקא בכפר. עיינתי במסמכי התכנית וככל שלמדתי יותר עליה חשכו עיניי.

"עליתי לירושלים לוועדה הארצית לתכנון ובניה ונפגשתי עם הגורמים הרלוונטיים לתכנית. כדי להבין טוב יותר את התמונה המלאה, בניתי מודל תלת מימדי של התכנית ואז כבר היה לי ברור שמדובר באסון לכפר.

"התחלתי להעלות את הנושא לסדר היום הציבורי, הקמתי אתר מיוחד בו התושבים וכל מי שרואה את עצמו נפגע מהתכנית הנ"ל, מוזמן היה לרשום את פרטיו ואת סיבת התנגדותו. דיברתי עם תושבים ונפגשתי עם חברי הוועד וכולם הסכימו שצריך לעשות כל מה שניתן על מנת לשנות את התכנית הזאת לטובת תושבי הכפר והיישובים הסמוכים.

"כיום, לאחר שהציבור הבין את ההשלכות של התכנית באמצעות המודל שבניתי ובאמצעות סרטונים שהפקתי ברמה גבוהה, ריכוז המאמצים הוא לפעול לפי החוק ולהתנגד לתכנית שפורסמה בצורה הנכונה והמקצועית ביותר.

"לאחרונה פורסם שהמועצה האזורית עמק לוד תגיש התנגדות למחלף, זו בשורה טובה מאוד לתושבים שיש גוף סמכותי שניגש ומתנגד בשמם, ואני שמחה שמאמציי נשאו פרי. אבל זה לא מספיק. כעת החליט הוועד לצרף את שמו להתנגדות המועצה ולא לבחור בדרך של התנגדות עצמאית.

"בשם מאות התושבים, מתכוונת להגיש התנגדות בעצמי"

"בשם מאות התושבים שנרשמו להתנגדות, אני מתכוונת להגיש התנגדות בעצמי. היתרון הגדול של התנגדות התושבים הוא ביחס של חברי הוועדה ששומעים ומזמנים את המתנגדים. רק לאחרונה התפרסם ראיון עם יו״ר הועדה המחוזית בת״א הגברת דניאלה פוסק, היא הבהירה כי יש משמעות להיקף וכמות ההתנגדויות, הדוגמא שנקטה היא מראשון לציון שם פורסמה תכנית מתאר חדשה לעיר. 40 תושבים בלבד הגישו התנגדות לתכנית - וההתנגדות לא התקבלה. לעומת זאת בהוד השרון הקטנה יותר הגישו התנגדות למעלה מ- 1800 תושבים ושם ההתנגדות התקבלה והתכנית שונתה בעקבות המעורבות והאכפתיות של התושבים.

"בהנחה שהתנגדות תושבים תועיל. מהותית היא תהיה שונה לדעתך מהתנגדות המועצה בשיתוף הועד? ובאלו נקודות?", שאלנו.

"יש רשימה של נושאים שאנחנו הולכים להתמקד בהם במסגרת ההתנגדות, אבל כרגע אני מנועה מלפרסם אותם עד לשלב שהיועצים יאשרו שיש בסיס לדרישות שלנו. מה שאני כן יכולה לומר זה שאנחנו נתמקד בעיקר ולא בטפל. מסתבר בדיעבד שסדר העדיפויות של המועצה והוועד עד היום היו שונים מסדר העדיפויות של התושבים.


אופציות חלופיות ל'מחלף חב"ד', שהכינה הגב' סטמבלר

מדוע בעצם לא לחבור לאנשי המועצה ולסייע להם בהגשת הנימוקים ובקשת ההתנגדות?
"לדעת עוה״ד שהתייעצנו איתם, הועד והמועצה נמצאים כאן בבעיה רגישה מאוד. מאחר ולפי הפרוטוקולים של המועצה הארצית ונת״י - המחלף תוכנן בתאום מלא עם הועד והמועצה שקיבלו מידע תכנוני בכתב, אם נת״י יצליחו להוכיח שאכן המחלף תוכנן בתיאום עם הועד והמועצה - יקשה על הועד והמועצה להסביר את פשר ההתנגדות - ולשכנע במועצה הארצית איך זה שלאחר שנים רבות בהם הועד והמועצה אישרו את התכנית שוב ושוב, ולא רק שלא התנגדו לתכנית כלל אלא אף בירכו עליה כדברי אחד הפרוטקלים - ועכשיו לפתע הם מתנגדים לתכנית?!

"להתנגדות של התושבים בנפרד יש משקל רב"

"לכן להתנגדות של התושבים בנפרד יש משקל רב! יש לזכור, אם התכנית תאושר ויגיע שלב בו התושבים יבינו את גודל הנזק, וירצו לעתור לבית המשפט נגד התכנית – הם לא יוכלו לעתור. לפי החוק, רק מי שהגיש התנגדות לתכנית זכאי לעתור לבג״צ נגדה.

"חשוב לי להבהיר ההתנגדות היא בשום פנים אינה נגד אדם כזה או אחר או הועד והמועצה, - המאבק הוא אך ורק למען הכפר ועתידו ולמען התושבים.

"אני בקשר עם כמה וכמה מחברי הוועד והמועצה והם מבינים ומגבים לחלוטין את מאבק התושבים ואף מציעים עזרה וסיוע. 

"לדעתי אם היו משתפים את הציבור במהלך השנים בתכניות סביב המחלף היינו יכולים למנוע מראש את התכנון הזה וההתנגדות הייתה מתייתרת.

"ב"ה תושבי הכפר מגלים מעורבות ואכפתיות שהפתיעה אותי לטובה, יש כבר קרוב ל-600 התנגדויות וקבוצה של למעלה מ-100 אנשים שהודיעו שיתרמו 150 ש"ח למאבק למימון עורכי הדין והיועצים המקצועיים שנשכרו, וזאת בנוסף לעשרות אנשים שביקשו לתרום בפרטיות מבלי להיחשף.

לסיכום, מבקשת הגב' סטמבלר את תמיכת הציבור:
"ניתן ליצור איתי קשר במספר הנייד שלי 054-4882944 או במייל [email protected]

"אנחנו מבקשים 150 ש"ח, כמובן שמי שרוצה ויכול לסייע יותר, אנו נשמח, אבל בשביל להיות חברים בפועל להתנגדות, העלות היא 150 ש"ח למשפחה. כמובן שתהיה קיימת שקיפות מוחלטת על כל הוצאה, לנו אין מה להסתיר...", היא מסכמת.


*

ביקשנו את תגובת יו"ר וועד כפר חב"ד, ר' שמעון רבינוביץ:

יו"ר הוועד: "הוועד יגיש התנגדות יחד עם המועצה על כל מה שצריך לדעתנו, בהתאם למה ששמענו מהתושבים, ולדעת היועצים ואנשי המקצוע שלקחנו.

ר' שמעון רבינוביץ מוסיף: "אנו מתכננים להגיש התנגדות חזקה גם בעניין המחלף וגם בעניין המעבר מכפר חב"ד א'-לב'."

ובעניין הטענה שצריך גם התנגדות של התושבים: "חשוב שגם התושבים יגישו התנגדות כדי שהוועדה תשמע הרבה התנגדויות.
בוודאי שזה הכפר של הרבי, ויהיה דידן נצח של החסידים!", הוא מסכם.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.