מערכת COL | יום כ"ז חשוון ה׳תשע״ח 16.11.2017

היו שלוחים ולכו כבשו את העולם! • נאומו המהדהד של הרב גורליק

"עדיין מהדהדת באוזניי הכרזתו של הרבי בתשמ"ז שלא היתה שעת הכושר כמו עכשיו להפיץ יהדות וחסידות בעולם. ולכן הרבי קרא לכל אחד ואחד ובמיוחד לתלמידי תומכי תמימים: היו שלוחים ולכו כבשו את העולם! • נאומו המהדהד של השליח ומנהל בית חב"ד המרכזי בבאר שבע הרב שניאור זלמן גורליק, בנושא 'השליחות של דורנו' בכינוס חסידי חב"ד הארצי ה-58, שנערך במוצ"ש האחרון בכפר חב"ד • הנאום במלואו מוגש כאן לראשונה, לרגל כינוס השלוחים העולמי הנערך כעת בניו יורק • לכבוש את העולם
היו שלוחים ולכו כבשו את העולם! • נאומו המהדהד של הרב גורליק
השליח הרב שניאור זלמן גורליק (צילום: חיים טויטו, ארכיון COL)


הרב שניאור זלמן גורליק, באר שבע

בתור ילד התלוויתי הרבה פעמים לסבא שלי הרה"ח ר' מענדל גורליק ע"ה לפעילות עם חיילי צה"ל.

לסבא היה מנהג קבוע שאחרי כל פעילות בנוסף לדו"ח שהוא היה שולח לרבי הוא היה דורש מהחיילים ומהמפקדים לכתוב לרבי דו"ח ותודה על הפעילות.

באחת הפעמים הגענו בחנוכה לבסיס חיל הים באשדוד. התקיים טקס גדול בהשתתפות מאות חיילים וסבא דיבר בפניהם בהתלהבות. בסיום המפקד הזמין אותנו ללשכתו להודות על הפעילות המרגשת עם החיילים.

סבא כדרכו ביקש ממנו שיכתוב לרבי מכתב תודה על הפעילות של החסידים.
המפקד הסכים וכתב מכתב תודה מרגש לרבי.


שי סמלי לרבי

סבא ניצל את ההזדמנות ואמר למפקד שהיה כדאי שעם מכתב מרגש כזה לשלוח שי סמלי לרבי. המפקד התלהב מהרעיון והורה לאחד החיילים שיביא את סמל היחידה מהאפסנאות.

כששמע זאת סבא. דפק על השולחן וצעק: לא, מ-ה-ר-א-ש ! ! !. המפקד נבהל לרגע ולא הבין את כוונתו. ואז סבא אומר לו: אתה זכית לעמוד בראש הבסיס, להיות כאן המפקד. הרבי הוא "ראש בני ישראל". לרבי צריך להביא את סמל הבסיס מהראש של מפקד הבסיס. הסמל שנמצא בכובע של מפקד הבסיס.

המפקד נבהל ואומר לסבא: כב' הרב, עד כאן. זה דבר בלתי אפשרי שמפקד הבסיס ישאר עם כובע ללא סמל. זה בלתי אפשרי לגמרי. סבא המשיך להתעקש איתו. שלרבי צריכים לתת מה-ר-א-ש !

ואז סבא הבריק ואמר לו: יש לי פתרון, תשלח את החייל שיביא סמל חדש מהאפסנאות. וכשיביא אותו לכאן. אתה תוריד את הסמל מהראש שלך בשביל הרבי. ומיד תחבר לכובע שלך את הסמל החדש שהביאו כעת. אבל לרבי נותנים מ"ה-רא-ש" !!

(אגב. אותו מפקד זכה לקבל מכתב תשובה וברכה מיוחדת מהרבי. הרבי מודה לו על הדיווח ששלח לו ומוסיף: "ותשואת חן מיוחדת על שימת לבבו לשלוח לי את סמל היחידה").


לרבי נותנים מהראש!


הכינוס הערב משמש גם לקבלת פנים לחוזרים מהרבי מחודש תשרי. וחיזוק בעבודת השליחות שלנו - "ויעקב הלך לדרכו".

בלקוטי שיחות חלק כ' הרבי מתייחס ליום ז' מרחשוון, היום שמסמל את הסיום הרשמי של העליה לרגל בבית המקדש והגעתו של אחרון העולים לביתו.

שואל הרבי, לכאורה יום זה מסמל ירידה גדולה ביותר. חוזרים מבית המקדש, מהעליה לרגל של כל ישראל, ממעמד ומצב של שיא הקדושה והתעלות רוחנית, וכעת, בז' מר חשון יורדיםמחזרה אל מציאות העולם.

אבל, אומר הרבי, מעניין שפרשת השבוע של ז' מר חשון הוא פרשת "לך לך". פרשה שעוסקת בעליה, בהליכה של אברהם אבינו אל הארץ אשר אראך. הליכה שמסמלת את שיא העליה. בדיוק הפוך מהירידה שמסמל ז' מרחשון.
מסביר הרבי נקודה מענינת, בעצם הירידה הזו מבית המקדש אל העולם - היא לא ירידה אלא עליה.

זוהי לא רק ירידה לצורך עליה, אלא עליה ממש. ומבאר שם שבזמן שיהודי נמצא בבית המקדש הוא נמצא אמנם בדרגא רוחנית גבוהה. אבל כל זה הוא בשביל עצמו. הוא נמצא בבית המקדש. הוא בא לראות וגם להיראות. העיסוק כולו הוא סביב עצמו.

לעומת זאת, בז' מרחשוון, כשהוא חוזר מבית המקדש לביתו, לעולם שמסביבו - הרי הוא נעשה שליח. מעתה עניינו להפיץ את אור הקדושה והגילויים שזכה להם בבית המקדש אל כל העולם. כעת הוא לא עסוק בעצמו, מה שטוב לו; אלא עסוק במה שנדרש ממנו - להפיץ ולהאיר את הזולת ולמלא את שליחותו של הקדוש הוא בעולם.

וזוהי בדיוק הנקודה של לך לך. עד לציווי הזה, במשך 75 שנה, אברהם אבינו גם עסק בהפצת האמונה בה' אחד, "אברהם גייר את האנשים ושרה גיירה את הנשים". היתה להם קהילה גדולה "הנפש אשר עשו בחרן". ואפילו מסר את נפשו על כך וקפץ לכבשן האש. אבל כל זה נעלם ולא מופיע בתורה בפירוש. כי כל זה היה בנוי על ההבנה של אברהם, כשהוא "גילה" שיש בורא לעולם ואת זה הנחיל בשכלו ובהבנתו לכל באי עולם.

בפרשת לך לך התחיל בתורה סיפור חייו של אברהם אבינו. כי אז הוא נעשה שליח. הוא התחיל לעשות את אשר מצווים עליו, ולא את מה שהוא מבין בשכלו. הוא מתחיל לצאת לדרך שבו היעד הוא "אל הארץ אשר אראך" - לאן שאומר לך ללכת.
למעשה אברהם אבינו "נתן את הראש", את השכל וההבנה שלו, והתמסר לעשות את מה שדורשים ממנו לעשות.

וזהו "לך לך" האמיתי, הליכה ועליה באין ערוך. כי כל עוד אברהם עבד בשכלו והבנתו - זהו היה "בכוח הנברא", אבל כשהחל ללכת על פי הציווי - הוא החל לעלות בדרגא וניתן לו "כח הבורא", שהוא כח אין-סופי בלי מוגבל.

בכינוסי השלוחים בארץ הקודש נהוג להזמין את השלוחים החדשים שיצאו באותה שנה לומר דברי תורה בפתח המושבים המרכזיים. באחת השנים האחרונות הזמינו את אחד השלוחים החדשים, שיצא במסגרת "שלוחי תורה".

הוא פתח את דבריו ואמר שהעובדה שיוצאים כעת שלוחים במיוחד כ"שלוחי תורה" - זהו המחשה לכך שנמצאים ערב הגאולה ומתחילים "לטעום" מעין הגאולה. הרי מה יעשו השלוחים כשיבוא המשיח? יניחו תפילין? ידליקו נרות שבת? הרי יהיה "מלאה הארץ דעה את ה'". אלא השלוחים ילמדו תורה, פנימיות התורה את כל העם. וזה מה שעושים כעת "שלוחי תורה".

ישבתי באותו מושב ליד הרב ליפא קורצוייל, השליח בנחלת הר חב"ד קרית מלאכי. עבורי הוא "אלוף פיקוד הדרום", מורי ורבי בשליחות.

ואז הוא שואל אותי "מה הוא אומר?"... חזרתי לו בקיצור שהוא מדבר יפה ואומר שרואים כאן את התגשמות נבואת הגאולה.

ואז הוא שואל אותי שוב "מה הוא אומר???".
ומיד מסביר את תמיהתו :
"מה יעשו השלוחים כשיבוא המשיח?
הם יעשו את מה שיגידו להם לעשות!!!".

ב"ה יש הרבה מאנ"ש שיוצאים למבצעים כל שבוע. אבל הרבה פעמים קורה שיוצאים לפעילות בזמן ובמקום שנוח להם. ולא בזמן שצריכים אותם.

פנה אלי אברך לפני חנוכה רוצה כמה ערכות לצאת למבצעים קצת ליד הבית. אני אומר לו - אתה רוצה לצאת למבצעים? יש לנו כל יום כ 15 טקסים מרכזיים של חנוכה. ואנחנו חייבים כח אדם.
אם יש כבר אברך שמוכן לצאת למבצעים הוא צריך להגיע ולשאול את השליח איפה צריכים אותי למבצעים. הנני.

אשתף אתכם בסיפור שחוויתי אצלנו בבאר שבע בפעילות אנ"ש בהנחת תפילין.

לפני כמה שנים שדרגו את התחנה המרכזית בבאר שבע והיא מופעלת על ידי חברה עיסקית. מאז לא נתנו לנו אישור להעמיד דוכן תפילין בתוך התחנה. לאחר הפיגוע הנורא שהיה בתחנה המרכזית בה נהרג חייל ונפצעו כמה שוטרים, ביקר במקום איתי הרב מנחם קוטנר מצא"ח, המחלקה לנפגעי טרור. הצענו למנהלת התחנה להעמיד חנוכיה מרכזית במרכז התחנה להגביר את האור.
ב"ה הפעילות היתה מוצלחת ב"ה, ואחרי חנוכה בקשנו להמשיך בדוכן תפילין קבוע.

ואז היא אומרת לי "אין בעיה. אבל אתם מגיעים בשעה 12 בצהריים לשעה-שעתיים. אם פותחים דוכן אני דורשת שתתחייבו שהוא יפעל בימי שישי משעה 6 בבוקר. כשכמות ענקית של חיילים מתחילים לזרום לתחנה."

אחרי כמה התוועדויות עם אנ"ש גייסנו ב"ה צוותים שיוצאים כל יום שישי מ 6 בבוקר עד 2 אחה"צ.

העברנו את המסר שצריכים לצאת למבצעים בזמן שצריך אותך ולא בזמן שנוח לך.
היום יש לנו עוד 3 דוכנים כאלה בקניונים שפועלים על ידי צוותים מאנ"ש. משעה 9 בבוקר עד 2 בצהריים. בשעות שכל הדוכנים פועלים.
ואנ"ש מגוייסים ומתייצבים לפעילות במקומות ובשעות שצריכים אותם.

רבותי ! הכינוס היום של חסידי חב"ד באה"ק נועד כדברי הרבי בתשמ"ח לחזק ולהתחזק בעבודת השליחות. הן השלוחים הקבועים והן אנ"ש שגם הם יש להם תפקיד ושליחות.

רבותי ! צבא השלוחים של הרבי פרוש בכל הארץ בכל עיר ועיירה וישוב. כל אחד צריך לצאת מכאן עם החלטה טובה למעשה לתת שעה שבועית לרבי. שעה בשבוע שכל אחד מתגייס לצבא של הרבי.

כוחות צבא הקבע של הרבי נמצאים בכל מקום. וצריכים לסיוע של אנ"ש - כוחות המילואים.
כל אחד יאמץ לעצמו שליח ובית חב"ד מסויים. ויגיע לשליח ויגיד לו אני לשירותך שעה בשבוע. באיזה תחומים צריך אותי בפעילות. במבצע כזה או מבצע אחר.

ועדיין מהדהדת באוזניי הכרזתו של הרבי בתשמ"ז שלא היתה שעת הכושר כמו כעת להפיץ יהדות וחסידות בעולם. ולכן הרבי קרא לכל אחד ואחד ובמיוחד לתלמידי תומכי תמימים:
היו שלוחים ולכו כבשו את העולם !
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.