מערכת COL | יום כ"ד חשוון ה׳תשע״ח 13.11.2017

בנתניה הכניסו "א לעבעדיקע ספר תורה"

בהתרגשות רבה נחגגה מסיבת החומש בתלמוד תורה חב"ד בנתניה, בהנהלת הרב מאיר מור-יוסף • הצוות החינוכי ביקש והצליח לשוות לאירוע מראה של "הכנסת ספר תורה", כאשר התלמידים עצמם הן הם "ספרי התורה החיים" המוכנסים ל"ארון הקודש" – נכנסים לשלב בחייהם בו מתחילים הם ללמוד תורה • האירוע הופק בהצלחה ע"י מחנכות הכיתות, המחנכת ורכזת השכבה הצעירה בת"ת, הגב' חדוה בשארי, והמחנכת הגב' אפרת ניאזוב • לסיפור המלא
בנתניה הכניסו
את הערב פתח המנחה, סגן המנהל, הרב חיים דוד וילהלם, בסיפורו של הסבא משפולי שקיבל את פני אדמו"ר הזקן, כביכול מקבל הוא ספר תורה חדש, ערך לו "הכנסת ספר תורה", ורקד עמו כבשמחת-תורה. "רבי שניאור זלמן", הסביר הסבא משפולי לתלמידיו התמהים, "הוא ספר תורה חי, א לעבעדיקע ספר תורה"... הסיפור מסתיים וההורים נקראים לעמוד על רגליהם ולקבל את פני "ספרי התורה החיים" שלנו, הבנים, התלמידים הצעירים שמתחילים בלימוד התורה בימים אלו בשמחה גדולה.

לקול צלילי שמחת-תורה, תלמידי כיתות א' צועדים בסך תחת חופת-חתנים, נרות בידיהם ו"כתרי תורה" מעטרים את ראשיהם. התרגשות גדולה נסוכה על פניהם, עיניהם נוצצות ובורקות, והם "נכנסים" אל "ארון הקודש" ודרכו שמים פעמיהם אל מקומותיהם על בימת הכבוד המרשימה.

רב הקהילה וראש המוסדות, שלוחו של הרבי לנתניה, הרב מנחם וולפא, שנמצא בדרכו לכינוס השלוחים בחצרות קדשינו, מברך את התלמידים. גם סמנכ"ל המוסדות, השליח הרב יצחק טייכטל, מכבד את המעמד.

מנהל הת"ת, הרב מאיר מור-יוסף, בוחר לדבר אל הילדים וגם אל ההורים. הוא מצטט מתוך "היום יום" שבכל הנוגע לקדושה, תמיד יש להביט אל מי שבדרגה גבוהה מאתנו, ולשאוף להיות כמוהו, ועומד על חלקם הבלתי מבוטל של ההורים בחינוך הילדים לתורה, יראת שמים ואהבת ישראל.

ה"מלמד", הרב מנחם מענדל וולף, מדבר בחיות גדולה. "אירוע קטן לכאורה זה, "אחת מאלף אלפי אלפים", הוא מסוג הדברים שעליהם אנו אומרים "אין אנו מספיקים להודות לך השם". אין מילים שיכולות לבטא את השמחה הגדולה שיש לתלמידים בכל פעם שהם פותחים את החומש, ואין מילים שיכולות להביע את התודה הגדולה לקב"ה על כך".

"משה קיבל תורה מסיני", מספר המנחה ל"חתני החומש", "ומסרה ליהושע, ויהושע לזקנים, וכך התורה, החומש, החומש הזה ממש שאותו אתם מתחילים ללמוד, עובר מ"מלמד" לתלמיד, מ"מלמד" לתלמיד, עד שהוא הגיע ל"מלמד" של הרב וולף ול"מלמד" של המנהל הרב מור-יוסף, שקבלו את החומש מה"מלמד" שלהם... ועכשיו, עכשיו ממש, הם עומדים להעביר את החומש אליכם התלמידים, מתוך תפילה שאתם תלמדו בו, ועוד תעבירו אותו לבנים ולתלמידים שלכם..." מתוך הדברים הללו נקראים התלמידים בשמותם, אחד-אחד, להתכבד ולקבל את החומש מידי המנהל והמלמד.

הערב מגיע אל שיאו, כאשר תלמידי כפולת הכיתות, מדקלמים בחיות את "דרשת החומש" המסורתית, ששילבה בלשון הקודש ובאידיש גם יחד, את הברייתא על "היודע לדבר" ש"אביו לומדו תורה", ואת הפסוקים הראשונים של ספר ויקרא. אין בקהל מי שלא מרותק כבמטה קסמים לתלמידים הצעירים שדורשים כבקיאים ורגילים, ובהתלהבות של קדושה.

את ברכם הורי התלמידים מביאים הרב אריאל רוזנטל והרב תומר רטהאוז. או אז, ההורים שכבר "מפנימים" כי הם זוכים להשתתף ב"הכנסת ספר תורה", מניפים אל על את בניהם, "ספרי התורה החיים", מרכיבים אותם על כתפיהם, ופורצים בריקודי "הקפות" שמחים במיוחד.

וכאילו לא די בכך, נכונה לתלמידים הפתעה בדמות סדנת סת"ם, בהנחיית הרב השליח הרב שמואל פיש, שחשף בפני התלמידים את סודות יצור ספרי התורה וכתיבתם, ואף נתן לתלמידים את האפשרות להתנסות בעצמם בכתיבה בקולמוס על קלף.

האירוע הופק בהצלחה ע"י מחנכות הכיתות, המחנכת ורכזת השכבה הצעירה בת"ת, הגב' חדוה בשארי, והמחנכת הגב' אפרת ניאזוב, בסיוע היועצת, הגב' חנה סלמון, ואב הבית, מר מרדכי רביד.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.