מערכת COL | יום כ"ג חשוון ה׳תשע״ח 12.11.2017

המועצה תגיש התנגדות למחלף חב"ד; ועד כפ"ח לא יגיש בנפרד

ביום חמישי הכריזו במועצה איזורית עמק לוד על הגשת התנגדות למחלף חב"ד, וועד כפר חב"ד לא יגיש התנגדות בנפרד, אלא יצטרף להתנגדות המועצה יחד עם היישוב צפריה • תושבים בכפר חב"ד המתנגדים ל'מחלף חב"ד': "כפר חב"ד שעלול להיות נפגע עיקרי, צריך להגיש התנגדות בנפרד כדי לשמור על זכויותיו וצביון הכפר" • בוועד כפר חב"ד: "התנגדות משותפת תועיל יותר" • כל הפרטים>> מעקב COL:יום לאחר 'כנס התושבים': ר' נחמן רייכמן עושה סדר'מחלף חב"ד' צובר תאוצה: הוגש לוועדות המחוזיות והתנגדויות חושבים שיודעים איך יראה מחלף חב"ד? צפו בהמחשה • חשיפה לאחר מאות התנגדויות: הועד והמועצה מצטרפים • פרסום ראשוןוועד כפר חב"ד יגיש התנגדות למחלף, וקורא להשתתף ב'כנס תושבים'קחו נשימה וצאו לסיור מעל הכפר של הרבי • וידאותושבי הכפר באו להביע התנגדות למחלף חב"ד • תיעוד
המועצה תגיש התנגדות למחלף חב
ישיבת המועצה בנושא 'מחלף חב"ד' (צילום: מועצה עמק לוד)

כתב COL

דרמה סביב התנגדות ל'מחלף חב"ד':

ביום חמישי האחרון פרסמה המועצה כי תתנגד ל'מחלף חב"ד':
"הערב התקיים דיון בראשות ראש המועצה דוד יפרח, הצוות המקצועי יועצים חיצוניים וועדי היישובים צפריה וכפר חב"ד אודות חלופות אפשריות למחלף נתב"ג מערב. היועצים המקצועיים יבחנו בימים הקרובים לעומק את תשריטי התוכניות ויתמקדו בחלופות שיתנו מענה להולכי הרגל ולמשתמשים בדרך. המועצה נערכת להגיש את ההשגות", נאמר בהודעה.

במהלך השבוע, תתקיים גם ישיבה עם שר התחברוה ישראל כץ ומנכ"ל נתיבי ישראל:

"כמו כן ראש המועצה והמנכ"ל יוועדו בימים הקרובים עם שר התחבורה ומנכ"ל נתיבי ישראל על מנת להביא לידיעתם את הקשיים העומדים בפני התושבים בתכנית שהופקדה. נעדכן בהמשך", נאמר בהודעת המועצה.

בישיבה השתתף נציג וועד כפר חב"ד ר' נחמן רייכמן, ונציג היישוב צפריה.

כמו שכבר דווח בעבר, התארגנו תושבים בכפר חב"ד להגשת התנגדות בו נרשמו כמה מאות מתנגדים לתכנית, בעיקר סביב הבעייתיות של כביש המעבר המחבר בין כפר חב"ד ליישוב צפריה וכפר חב"ד ב', ריבוי הגשרים והשיפועים החדים, הבניין והגישה הבעייתית להולכי והולכות הרגל מכפר חב"ד לכפר חב"ד ב', והשפעה חריגה על צביון הכפר של הרבי.

משיחה שערכנו עם מ', אחד המתנגדים ל'מחלף חב"ד' בכפר חב"ד, הוא טוען כי "וועד כפר חב"ד חייב להגיש התנגדות בנפרד. וזאת משום שהייחודיות של כפר חב"ד והתנגדות בנפרד, חייבת להיות מיוצגת, ולו כדי שכפר חב"ד יוכל להציג ולהילחם על טענותיו ועמדתו."

"המועצה התגייסה כאן למען התושבים, עם מיטב אנשי המקצוע, וזה ראוי להערכה", ציינו בפניו.
"עם כל הכבוד למועצה, ובאמת יש כבוד והערכה על ההתנגדות שלהם, לא תמיד האינטרס של היישוב צפריה זהה לנימוקי ההתנגדות של כפר חב"ד, הכפר של הרבי. הרי אם הוועד לא יגיש בנפרד בנוסף להתנגדות של המועצה, לא תהיה לו בכלל זכות הערה וטענה בהמשך", הוא אומר לנו בלהט.
"'משמר השבעה' ידע להגיש התנגדות נפרדת, אז למה שכפר חב"ד - שהכי עלול להיפגע מכל הסיפור הזה - לא יגיש התנגדות בנפרד? אולי הוועד יחסוך כמה עשרות אלפי שקלים כשלא יגיש התנגדות בעצמו, אך זו תהיה בכייה לדורות, מחלף גרוע למאה שנים הבאות", הוא מסכם.

פנינו לגורם בוועד כפר חב"ד לשמוע תגובה על הטענות, והאם הוועד באופן סופי לא יגיש התנגדות משל עצמו?

"וועד כפר חב"ד מצטרף יחד עם היישוב צפריה להתנגדות מסודרת שתוגש יחד עם המועצה עמק לוד. בוחנים את הדברים עם מיטב אנשי המקצוע, ובקרוב שתהיה ישיבה עם שר התחבורה כדי לבחון חלופות מתאימות. ההתנגדות תוגש בראש ובראשונה לפתור את הבעיות כפי שקיימות בתכנון הנוכחי, וכדי לפתור אותן. עם כל הכבוד להתארגנות תושבים זו או אחרת, וכאן בהחלט יש הערכה לפועלים בנושא, צריך לנהוג כאן באחריות במקצועיות ובכוחות משותפים. לגבי הטענה שהוועד צריך להגיש התנגדות נפרדת, התנגדות משותפת תועיל יותר. גם בעבר המהלכים בנושא 'מחלף חב"ד' היו בשיתוף המועצה".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.