מערכת COL | יום כ"ג חשוון ה׳תשע״ח 12.11.2017

מכל הארץ: חסידי חב"ד התכנסו בפעם ה-58 בכינוס הארצי

מכל רחבי הארץ נהרו חסידי חב"ד לכפר חב"ד לכינוס הארצי שנערך בפעם ה-58 על ידי צעירי אגודת חב"ד • פרישת שלום מבית חיינו ועניינים הנוגעים לחייו של כל חסיד – היו נושאי הנאומים המרכזיים המאלפים • הרב גלוכובסקי: "עלינו לא רק לזכור את ימי האור וחיי החסידים, אלא לחיות כאן ועכשיו עם הרבי • סיקור מלא וגלריה נרחבת
מכל הארץ: חסידי חב
צילום: מאיר אלפסי
בפעם ה-58 ברציפות התכנסו חסידי חב"ד בארץ הקודש לכינוס הארצי שנערך על ידי צעירי אגודת חב"ד ואשר זכה במהלך השנים לקבל מכתבים ומברקים עם ברכתו הקדושה של הרבי למארגנים ולבאי הכנס. הכינוס נערך במוצאי שבת פרשת חיי שרה ובסמיכות לכ' במר-חשוון, יום הולדתו של כ"ק אדמו"ר הרש"ב. הכינוס החל לאחר צאת השבת ונמשך עד לאחר חצות הלילה.

את הכנס הנחה בכישרון רב וכדרכו בקודש הרב נפתלי הכהן רוט, מנהל המרכז החינוכי חסידותי בירושלים של צעירי אגודת חב"ד.

לאמירת פרק התהלים של הרבי הוזמן השליח הרב משה אריאל רוט. את מכתבו של הרבי לכינוס הארצי השנתי של אנ"ש חסידי חב"ד הקריא הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב.

ראשון הדוברים היה המרא דאתרא הרב מאיר אשכנזי, שדיבר בהרחבה על נקודת המצפן של חסיד חב"ד שצריכה להיות לפניו בכל עת. "צריך לדעת מה הרבי רוצה שיעשה ואיך", אמר הרב אשכנזי, "ועל כן נדרש לשמור מכל משמר על העקרונות שקבע הרבי ועל פיהם ורק על פיהם אפשר להתקשר לרבי ולמלא את רצונו הקדוש".

השליח ומנהל בית חב"ד המרכזי בבאר שבע הרב שניאור זלמן גורליק, דיבר בלהט על הזכות הבלתי רגילה שיש לכל חסיד מאנ"ש חסידי חב"ד, להם נתן הרבי כוחות, להיות חלק מהשליחות ולפעול בתוך בית חב"ד. תפקידנו החסידים להיות חיילים ולהיצמד למה שמצווים לנו לעשות ולא מה שנוח לנו לפעול. "ידי השלוחים עמוסות בשליחות נרחבת לכל גוני האוכלוסייה", אמר הרב גורליק והזמין את אנ"ש לתת יד ולסייע, "וזו ההמחשה הכי גדולה לדברי הרבי על 'ויעקב הלך לדרכו', שבכוחות שאנו מקבלים מחודש החגים שהיה ברוך ה' עמוס בפעילות – וזה רבות בזכות אנ"ש שטרחו וסייעו בפעילות בתי חב"ד להגיע ליהודים רבים – צריך כל אחד לקבל החלטה בנפש, לאמץ בית חב"ד בפעילות, בגופו, באופן קבוע".

פרישת שלום מבית חיינו הביא הרב ברוך כהנא, משפיע בישיבת 'תומכי תמימים' בקריית גת, ששיתף את הקהל ברגעים מיוחדים מחצרות קודשנו. "מאז תשמ"ה אני מקפיד לנסוע בכל תשרי", שיתף את המשתתפים, "זהו אחד מהכלים השנתיים לקבלת ברכותיו של הרבי. ומי שלא יכול מכל סיבה שהיא לנסוע לכל החודש, שייסע לפחות לחלק ממנו. ובכל מקרה, חסיד צריך לכל הפחות פעם בשנה להגיע לרבי, ובכך לחזק ולהשריש את ההתקשרות שלו ושל בני ביתו לרבי".

הרב משה אורנשטיין, ראש ישיבת 'תומכי תמימים' בנתניה, דיבר בלהט על הדרך לחיות עם הרבי יום-יום ולראות במוחש כמה אהבה הרבי משפיע עלינו החסידים ועד כמה אפשר וצריך לגרום לרבי נחת. "כשעושים פעולה כדי לגרום נחת לרבי, זה נותן לנו, החסידים, חיות. צריך להיות לנו חוש בזה", הטעים הרב אורנשטיין, "גילוי של הרבי זה ללמוד שיחות ומאמרים של הרבי. כששקועים בזה אין עייפות ואין שחיקה, יש גילוי הרבי כפשוטו.
"אנו נמצאים 24 שנים מהפעם האחרונה שבה ראינו בגלוי את הרבי, וזה צריך לעורר כל אחד, גם אם לא זכה לראות הרבי. עלינו לזכור שברכת הבנים קיימת לעד", המשיך הרב אורנשטיין וקרא לקהל החסידים: "עלינו למלא את ההוראות של הרבי ובקביעות. לימוד בתורת הרבי זה החיות שלנו, החסידים. וכ'טיפ', אני מציע לכם לקבל החלטה טובה: לכתוב בכל חודש דוח לרבי, דוח פרטי ודוח כללי. מניסיון אומר לכם שזה מחיה ממש ומחזק הרגש וההתקשרות לחיות עם הרבי בפועל".

חתם את הכינוס סגן מזכיר בית דין רבני חב"ד הרב מנחם מענדל גולוכבסקי. "ה'ובכן' של ההתוועדות והכינוס הארצי של אנ"ש חסידי חב"ד צריך להיות שהדברים היוצאים מהלב ייכנסו ללב כולנו – לא רק להיזכר באור ובחיי חסידים, אלא לחיות כאן ועכשיו עם הרבי, לדבוק בהוראותיו, ללכת בדרכיו ולהוסיף ברגש החסידי.

"'המעשה הוא העיקר', צריך להשתמש בכוחות שהרבי נתן לנו לשמור על כל מפעליו, שזה תלוי בעיקר בהתקשרות אמיתית לרבי, דבר שתובע מאיתנו, ולא רק להיות מעלינו. "הרבי אמר: אני מוסר העניין אליכם. הרבי התכוון לכך שנבצע מה שהוא מצפה מאיתנו. זו אחריות אדירה, אך גם זכות עצומה. הרבי הקדיש זמן ויחס לכינוסים אלו. זה לא דבר של מה בכך, זה היה חשוב ביותר בעבורו וממילא בעבורנו. על כולנו מוטלת האחריות לשמור על מה שבנה הרבי, ושבעזרת ה' זה יכריע הכף לגאולה האמיתית והשלמה תכף ומייד ממש".
את הערב הנעימו הזמר החסידי ר' שמחה פרידמן ומקהלתו, בליווי אומן הקלידים יוסף חיים.
לאחר חצות הלילה נחתמה ההתוועדות בתחושת התרוממות מיוחדת, מתוך אחדות רעים ואהבת אחים, בקבלת החלטות טובות בעניינים המדוברים בהתוועדות הייחודית.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.