מערכת COL | יום כ"א חשוון ה׳תשע״ח 10.11.2017

ראש הישיבה הליטאי נפגש עם האסיר החבד"י: סיפורה של תמונה

ישראל בסר מעיתון 'משפחה' באנגלית, פרסם תמונה נדירה של האסיר ר' שלום מרדכי רובשקין, מאחורי הסורגים בכלא אוטיסוויל האמריקני, יחד עם ראש ישיבת לייקווד הליטאי, וגם מתאר את הפגישה הנרגשת מאחורי הסורגים • סיפורה של תמונה
ראש הישיבה הליטאי נפגש עם האסיר החבד
ראש ישיבת לייקווד בפגישה עם רובשקין בכלא האמריקני (צילום באדיבות: ישראל בסר)

באדיבות: ישראל בסר 'משפחה'

הרב ירוחם אולשין ראש ישיבת 'בית מדרש גבוה' - לייקווד בניו גרז'י הגיע במיוחד מלייקווד לבקר את האסיר ר' שלום מרדכי רובשקין.

מי שפרסם את התמונה ואת הסיפור סביבה הוא עורך 'משפחה' באנגלית ישראל בסר. לדבריו "ראש הישיבה לא נוסע לחופש לערים לא לניו המפשייר או לשוויץ. כ'טיול' הוא נוסע בבין הזמנים לבקר ולחזק את שלום מרדכי."

במפגש המיוחד של הרב אולשין בתוככי הכלא השתתפו גם הילדים של רובשקין. רובשקין ביקש להצטלם עם ילדיו ויחד עם ראש הישיבה, וסביב העניין הזה יש לו אנקדוטה מעניינת.

וכך מתאר ישראל בסר את הרגעים המרגשים עם רובשקין וילדיו מאחורי הסורגים:

שלום מרדכי (בן רבקה) הלוי רובשקין סיפר לי לאחרונה סיפור חדש, שמעורבים בו גדלות רוח ומחווה בלתי רגילה.

ישבנו זה לצד זה על כיסאות פלסטיק באולם המבקרים בכלא, של מה שהוא מכנה "מקום שנקרא כלא". (ההבדל הוא שהוא לא נכלא, הוא נמצא במקום הקדוש ברוך הוא רוצה שיהיה בו, המכונה 'בית סוהר'...)

אחרי התהליך המתיש של הקבלה (המתן כאן, תעמוד כאן, תחזור לשם), ראש הישיבה הובל דרך מחסומי ביטחון אל אזור המבקרים.

כמובן, היה עיכוב צפוי עד שר' שלום מרדכי הובל פנימה (כאילו היה בפגישה אחרת? עסוק עם לקוח?...) הם דיברו דברי תורה וחיזוק, וסיפרו סיפורים משותפים על גדולי תורה וחסידות.

בלשכת בתי הסוהר יש שירות שבו, אם המצלמה פועלת ואם הפקידים במצב רוח טוב, הם יצלמו תמונה של המבקר עם האסיר וישלחו אותו למשפחה.

שלום מרדכי רק לעתים רחוקות, דאג להצטלם. אבל כאשר ראש ישיבת לייקווד היה שם, הוא רצה מאוד לקבל את זה כמזכרת. רובשקין שאל את הרב ירוחם אם הם יכולים לעמוד יחד לתמונה, הוא וילידו יחד עם הרב ירוחם. שלום מרדכי תיאר מה קרה אחר כך:

"הבחנתי כי ראש הישיבה היסס לרגע, ואז ידו נעה כלפי ראשו באופן אינסטנקטיבי. הבנתי שלא נוח לו להצטלם ללא כובעו, שנלקח ממנו בעת שנכנס. אבל אחרי הבזק של אי ודאות - שנייה - ראש הישיבה חייך ואמר, "בטח, כמובן."

"ראיתי", סיכם שלום מרדכי, "כי אהבת ישראל שלו היתה חזקה יותר מאשר אי הנוחות, כי האינסטינקט שלו היה לעשות כל מה שהוא יכול לעשות כדי לשמח יהודי.
"היתה לי הנאה מזה, שהילדים שלי ראו איך יהודי מגיב. מזכרת זאת אומרת הרבה יותר מאשר התמונה בפועל. "

לפני קרוב לשמונה שנים, בחודש תמוז תש"ע, העולם היהודי עצר נשימתו, כאשר נחרץ גזר דינו של ר' שלום מרדכי רובשקין והשופטת השיתה עליו עונש חמור של 27 שנה בכלא.

המשיכו להתפלל לשחרורו של שלום מרדכי (בן רבקה) הלוי.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.