מערכת COL | יום י"ז חשוון ה׳תשע״ח 06.11.2017

יום עיון מוצלח בכפר חב"ד בנושא "מנהיגות מוצלחת"

אמש התאספו כ-100 רבני קהילות ושלוחים מכל רחבי הארץ בכפר חב"ד ליום עיון מיוחד בנושא: הכשרה בזיהוי יעיל ואפקטיבי של גורמי וחסמי ההצלחה במשקי בית ובעסקים • לסיפור המלא
יום עיון מוצלח בכפר חב
אמש התאספו כ-100 רבני קהילות ושלוחים מכל רחבי הארץ בכפר חב"ד ליום עיון מיוחד בנושא: הכשרה בזיהוי יעיל ואפקטיבי של גורמי וחסמי ההצלחה במשקי בית ובעסקים. יום העיון אורגן ביוזמת 'מכון אלף' בראשות הרב לוי קנלסקי.

יום ההכשרה הועבר על ידי המומחה יועץ כלכלי ופיננסי מר צבי סילבר, מחבר הספר "הפסיכולוגיה שבגרוש" יועץ עסקי ב"מעוף" לקידום עסקים ויזמים בישראל של משרד הכלכלה, מאבחן ומנתח כלכלי/רגשי ובעלים של משרד "מיומנות" לייעוץ כלכלי ופיננסי לפרטיים, מוסדות, ארגונים ועסקים שכבר ליווה עד היום מאות משפחות ועסקים והוביל אותם בהצלחה לדרך המלך.

רבני הקהילות והשלוחים מתמודדים עם בעיות כלכליות של משפחות ויחידים בתוך הקהילות. הם פוגשים מקרים מורכבים של עוני, אבטלה, הלוואות וחובות, ובפרט חוסר הבנה מוחלט של המצב בו המשפחות שרויות וסירובם ללכת ליעוץ וטיפול. במקרים כאלו אינטואיציה טבעית ורצון לעזור אינם מספיקים. נדרש לימוד ותרגול של כלים מקצועיים למתן עזרה ראשונה והפניה לייעוץ מקצועי.

בנוסף לכך, רבני הקהילות והשלוחים מתמודדים עם עומס רב של תקציבים למספר רב של פרויקטים ומיזמים, כתוצאה מכך נוצר חוסר איזון בהוצאות ובהכנסות דבר שפוגע בהם בטווח הקצר ובוודאי שבטווח הארוך.

'מכון אלף', המסייע רבות לרבני הקהילות ולשלוחים בהדרכה והכשרה מקצועית בנושאים שונים בהם הם נתקלים מידי יום בקהילתם, עמל על ארגון יום הכשרה מיוחד, שנבנה בהתאם לצרכים הספציפיים של רבני הקהילות ושלוחי חב"ד, שמטרתו: הקניית כלים מעשיים, תובנות ועקרונות להתנהלות כלכלית נכונה עבור משפחות הקהילה, ועבור המוסדות. איך לטפל ולהציל משפחות מבלי לאבד את העשתונות, איך לעזור ולהגדיל הכנסות למשפחות מבלי לצמצם הוצאות, איך להגדיר את השירותים שנותנים לבני קהילתם, איך לתמחר אותם, איך להכין תקציב ולאזן אותו ועוד הרבה תובנות וכלים חשובים. דגש רב ניתן לכך שמשתתפי הקורס יוכלו ליישם את הכלים הנלמדים מיד לאחר הקורס.

בסיום יום ההכשרה, התקיימו הרצאות אותן מסר הגה"ח הרב אליעזר ברוד שליט"א, מרא דאתרא דכרמי יוסף וראש בית מדרש להוראה "אור מנחם", שעסק בנושאי: הכתובה – נוסחים שונים, ואופן כתיבתה תוך התייחסות לשאלות מצויות ומורכבות, וכן התנסות בכתיבת סוגים שונים של כתובות. החופה – הלכות ומנהגים. העדים – בכתובה ובקידושין. וכן טיפים מיוחדים ועצות מועילות שהרב ברוד נתן לכל המשתתפים, איך ראוי ונכון להכין את הזוג לקראת החופה, איך לנצל כראוי את יום החופה, ואת הכול לעשות בצורה מכובדת כראוי לשלוחים של הרבי.

חשוב לציין, שיום ההכשרה היה בסבסוד מלא, ורבני הקהילות והשלוחים השתתפו בו ללא עלות כלל.

רבני הקהילות והשלוחים יצאו בהתפעלות מיום העיון, והודו ל'מכון אלף' על היוזמה ועל הארגון, וביקשו לערוך ימי עיון נוספים בנושא הזה ובנושאים מגוונים אחרים. אחד מהרבנים שהשתתף, כתב למערכת: תודה רבה ענקית על הקורס הנפלא, קורס שנותן המון כלים, היה מדהים, פשוט נהניתי מכל רגע, מרצה בעל שם עולמי שבהחלט יודע את החומר היטב, יודע להגיש אותו, מתמצה בו, נהניתי לראות שלכל אורך הקורס מתחילתו ועד סופו לא הצליחו להביך אותו עם איזו שאלה, היה מאוד בולט שהוא שולט בחומר בצורה לא רגילה ויש לו תשובה לכל דבר, תשובות מקצועיות ואמינות, נכונות וקולעות ופשוט היה יפה. פשוט נדהמתי מהקורס והמרצה.

בעקבות הביקוש הרב והצורך הגדול של רבני הקהילות והשלוחים, בהדרכה והכשרה מקצועית בנושאים שונים על מנת לפתור בעיות בהן הם נתקלים מידי יום בקהילתם מתוקף תפקידם, 'מכון אלף' עמל בימים אלה על ימי עיון, קורסי הכשרה ופיתוח מקצועי נוספים עבור רבני הקהילות והשלוחים, לצורך ניהול מקצועי ופיתוח קהילותיהם ולצורך הפצת תורה ויהדות.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.