מערכת COL | יום י"ג חשוון ה׳תשע״ח 02.11.2017

"אפעס פארבייסען" > 'מה שקרה השבוע בליובאוויטש' • טעימה

מגזין שישי ב-COL מגיש: 'אפעס פארבייסען' > החדשות המעניינות שהיו השבוע בחב"ד ולא עלו לכותרות • איזה מתנה הביא צאצא רומאי לרב של רוסיה? מה הקשר בין המדען לשליח החב"די? היכן חגגו בר מצווה וברית מילה בגיל מאוחר? מה עשו האחים הרבנים לבית רבינוביץ' בקבר הבריסקער? מדוע חברת 'אאודי' מפרסמת את 770? אלו ראשי ערים נצפו בשמחה בכפר חב"ד? ומי קיבל את מגזין 'כפר חב"ד' של סוכות באמצע חודש חשוון? • קחו טעימות >>>
'מה שקרה השבוע בליובאוויטש' • טעימה" title=""אפעס פארבייסען" > 'מה שקרה השבוע בליובאוויטש' • טעימה" />

מאת: מנדי זילברשטרום - COL (לשליחת חומרים בוואטצפ - 058-770-1520)

***

המדע, חב"ד והיהדות > המדען האמריקאי טים ג'ול הציג את המעבדה שלו, לרב יהודה צייטלין, שליח חב"ד בטוסון, אריזונה. ג'ול השתמש בשיטת תיארוך פחמן להוכיח כי מגילות ים המלח נכתבו על-ידי יהודים ולא נוצרים, כפי שאחרים טענו. הפרופסור והשליח יציגו יחדיו שיעור בנושא כת המגילות הגנוזות במסגרת מכון JLI ללימודי יהדות בשבוע הבא. נאחל להם בהצלחה.



מגלים יהדות בברזיל > את השליח הרב גבריאל אבוטבול מריו דה זנרו, רובכם אולי לא מכירים, אך הוא חולל מהפכה בקהילה היהודית בעירו, ואף הקים בית חב"ד מפואר, מהגדולים בדרום אמריקה. ב'מבצע תפילין' פגשו השליח ובנו משה, יהודי מבוגר ניצול שואה ממחנה אושוויץ, שהתרגש להניח תפילין באמצע הרחוב. "היום אני הכי גאה להיות יהודי", אמר והפשיל את שרוולו, כשהמספר על ידו מתגלה לעיני כל.



אחרי 60 שנה - גם בכותל המערבי > השליח הרב יוסי הלפרין, שמנהל את בית חב"ד ודוכן התפילין המוכר בשריד בית מקדשינו, לא מוותר לאף יהודי - ודואג שכולם יניחו תפילין, רגע לפני שהם נוגעים בקיר הקדוש. השבוע הוא זכה לעשות בר מצווה שניה ליהודי בגיל 73, שלא הניח 60 שנה את הרצועות השחורות על ידיו. הפעם הראשונה והאחרונה הייתה - בגיל 13, בבר-מצווה שלו.  



אם הרצל 'החוזה' היה יודע?! > רק לפני זמן קצר נחתו השליח ר' משה רסקין ורעייתו במדינת אוגנדה שבאפריקה המרכזית, וכבר הבית חב"ד עומד על תילו ומקיים סדר יום עמוס במיוחד. השלוחים החדשים פועלים תחת השליח הראשי לאפריקה המרכזית, הרב שלמה בן טולילא. מערכת 'אפעס' מאחלת להם ב'הצלחה'!



השגריר הישראלי בשגרירות החב"דית > אורח מפתיע נצפה השבוע בבית חב"ד בעיר דברצן שבהונגריה בניהול השליח הרב שמואל פייגין ורעייתו. השגריר הישראלי בהונגריה, מר יוסי עמרני הגיע לביקור והתרשם מפעילות השלוחים בעיר.



החב"דניקים אצל הבריסקער > השבוע נערכה שמחת הבר-מצווה לבנו של רב העיר ושליח הרבי בבריסק שבבלארוס, הרב חיים רבינוביץ'. 2 אחיו - הרב שולם רבינוביץ', ראש כולל חסידות בביתר עלית, והרב שניאור רבינוביץ', ראש כולל הלכה בביתר עלית, ניצלו את ההזדמנות, וביקרו בקברו של הבריסקער.



על ענני שמיא? > הגרמנים פתחו השבוע קו תעופה חדש לארה"ק. הרב חיים אליעזר חיטריק, שליח חב"ד בעיר נירנברג, נצפה בעת טקס חנוכת הקו החדש, תל אביב - נירנברג, למרגלות המטוס הראשון שהמריא ארצה.



מכירים את הבניין? אולי תזכו בפרס! > חברת המכוניות העולמית הידועה והיוקרתית 'אאודי' יצאה בקמפיין נרחב ב'רשת החברתית', שם כתבה והודיעה כי מי שיזהה את הבניין שלצדו צולם הרכב החדש של החברה, יזכה בפרס. הבניין שבתמונה, הוא לא אחר מאשר בית חב"ד בעיר מילאנו שבאיטליה, הבנוי בצורת 770.

 

זה ה'שער' לעיר, תושבים יגורו בו > כ-240 רוכשים חב"דיים ושאינם, מחכים במשך כ-8 שנים להיכנס לדירה החדשה שלהם בפרויקט 'שער העיר' בלוד, הסמוכה לשכונת חב"ד המיתולוגית, שנבנית ע"י היזם החב"די ר' שבתאי קטש. בחודש הבא (דצמבר) יזכו חלקם להיכנס בדלת ביתם החדש, וחלקם בחודשים הקרובים. בשעה טובה! (בתמונה: קטש על רקע בנייני הפרויקט).



בדרכו האחרונה > רבה של מבשרת ציון וחבר מועצת הרבנות הראשית, הרב שמעון אליטוב, נצפה השבוע כשהוא בדרכו להלוויה של ידידו הוותיק, שליח הרבי ורב הקהילה החלאבית במילאנו-איטליה, הרה"ח ר' יהושע חדד ע"ה, שנערכה בירושלים עיה"ק.



ומיגון - לשמחה! > חבר מועצת העיר ירושלים ומחזיק תיק רווחה, הרב יעקב הלפרין חיתן את בתו עם התמים דובי אלפרוביץ' מקרית-מלאכי. בחתונה נצפו בין היתר: ראש עיריית ירושלים מר ניר ברקת וראש עיריית ביתר עלית ר' מאיר רובינשטיין, שבאו לאחל 'מזל טוב'. מערכת 'אפעס' מאחלת: "שיהיה בניין עדי עד". 


(צילום: שמולי הרשקופ)

מחשוון.. לחג סוכות > אחד משלוחי הרבי בתפוצות, שמתגורר במקום נידח, עדכן השבוע את עורך שבועון כפר חב"ד, ר' מנחם כהן, כי כעת, באמצע חודש חשוון - הוא זכה לקבל בתיבת הדואר שלו את חבילת העיתון הגדוש של חג הסוכות. קריאה מהנה!



מעשה אבות סימן לבנים > מושל אחת המחוזות ברוסיה, צאצא של הרומאים ברומא, הביא מתנה לרבה הראשי של רוסיה, השליח הרב בערל לאזאר - דגם של ארון העדות. אגב, את המתנה הזאת הוא הביא, "ככפרה על מה שאבות אבותיו עשו אז ליהודים" - כדבריו של המושל לרב לאזאר.



בן י"ג למצוות > בנו של מנכ"ל מוסדות החינוך במוסקבה, השליח הרב יוסף יצחק ליפסקר, החל להניח השבוע תפילין, חודשיים טרם חגיגת הבר-מצווה שלו. בטקס הנחת התפילין השתתף סב חתן השמחה, רב קהילת חב"ד בעיר לוד, הרב ברוך-בועז יורקוביץ.



לא רק בן 8 ימים למילה > רגע לפני שהרב יורקוביץ' המריא חזרה ארצה, הוא זכה לשמש כסנדק בברית של יהודי, שהחליט למול את עצמו - והוא לא בן 8 ימים. הנימול: יליד העיר פנזה שברוסיה. המקום: בית הכנסת של האוניברסיטה היהודית של מוסקבה, בניהול הרב דובער גולדברג, חתנו של הרב יורקוביץ'. מזל טוב!



מפגש האחים ב'סופר בייטש' > שליח הרבי ורבה של דנייפרופטרובסק, הרב שמואל קמינצקי ואחיו, ההיסטוריון החב"די ויו"ר המועצה הדתית עמק לוד הרב יוסף יצחק קמינצקי, נצפו השבוע עם חבר הילדות ר' שאול בייטש, במכולת שלו שבכפר חב"ד.



ריח ה'כינוס' כבר באוויר > ההכנות האחרונות ל'כינוס השלוחים העולמי' תשע"ח שיתקיים בעוד כשבועיים בשכונת קראון הייטס שבברוקלין, מתקיימות בדיונים מיוחדים שנערכים במשרדי המל"ח, יחד עם בכירים במשטרת ניו-יורק וצוות ה'כינוס'. על התדרוך במצגת: ר' שניאור נג'ר מאנשי ה'מרכז לענייני חינוך', העובד יומם ולילה להצלחת התוכנית העמוסה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.