מערכת COL | יום י"א חשוון ה׳תשע״ח 31.10.2017

טרור היכה בניו יורק: שמונה הרוגים בפיגוע דריסה במנהטן

שמונה בני אדם נרצחו ו-12 נפצעו בפיגוע דריסה שהתרחש הערב (שלישי) ברובע מנהטן שבניו יורק • נהג רכב מסחרי עלה על נתיב לאופניים ודרס בעוצמה הולכי רגל ורוכבי אופניים • דיווח מלא
טרור היכה בניו יורק: שמונה הרוגים בפיגוע דריסה במנהטן

שמונה בני אדם נרצחו ו-12 נפצעו בפיגוע דריסה שהתרחש הערב (שלישי) ברובע מנהטן שבניו יורק.

מחקירה ראשונית עולה כי סמוך לשעה 15:15 שעון מקומי, נהג רכב מסחרי החל לנסוע נגד כיוון התנועה בנתיב אופניים סמוך לרחוב צ'יימברס. הוא נסע בנתיב לאורך כ-20 בניינים ודרס בעוצמה מספר בני אדם ורוכבי אופניים.

לאחר שהתנגש באוטובוס שהסיע ילדים, יצא המחבל מרכבו, ניסה לבצע ירי ואז נורה על ידי שוטר שלא היה בתפקיד. עדי ראייה סיפרו כי החשוד פתח באש מתוך רכבו זמן קצר לאחר ההתנגשות.

על פי אחד הדיווחים לאחר מסע הדריסה וההרג שלו, הוא יצא מהרכב כשהוא צועק בערבית "אללה אכבר" ויורה מתוך אקדחי צעצוע.

"זהו יום כואב לעיר שלנו", אמר ראש העיר, ביל דה בלאזיו. "זהו אירוע טרור ופחדני שמכוון נגד אזרחים חפים מפשע. אנחנו יודעים שמדובר בתקרית שנועדה לפגוע במורל שלנו, אבל תושבי ניו יורק חזקים מזה".

לדברי ראש העיר, שישה מבין הנרצחים נהרגו במקום, ואילו מותם של השניים הנוספים נקבע בבית החולים. כמו כן, הוא ציין כי 11 בני אדם פונו במצב קשה, אך הדגיש כי הם לא בסכנת חיים. "בחנו אותנו בעבר סמוך מאוד למיקום הפיגוע היום, אבל אנחנו לא ניכנע". עם זאת, אני מבקש מתושבי ניו יורק לשמור על ערנות".

מושל מדינת ניו יורק אנדרו קאומו: "נראה שמדובר באירוע 'זאב בודד'. לא ניתן להם לנצח. אם נשנה את אורחות חיינו בהתאם לדרישותיהם, אנחנו נפסיד".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגיב בטוויטר: "בניו יורק, זה נראה כמו התקפה נוספת של אדם חולה ומשוגע מאוד. רשויות אכיפת החוק עוקבים מקרוב. לא בארצות הברית!".

מפקד משטרת ניו יורק הודיע כי המחבל שביצע את הפיגוע במנהטן הוא צעיר בן 29 שהיה חמוש ברובי צעצוע. ‏המחבל היגר לארה"ב מאוזבקיסטן בשנת לפני כשמונה שנים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.