מערכת COL | יום י' חשוון ה׳תשע״ח 30.10.2017

פוצצה מנהרת טרור; צה"ל: לא היתה כוונה לפגוע בבכירי המחבלים

בפיצוץ מבוקר של צה"ל במנהרת טרור סמוך לקיבוץ כיסופים, נהרגו 12 מחבלים, בהם בכיר בארגון הג'יהאד האיסלאמי וסגנו • דובר צה"ל תת-אלוף מנליס אמר הערב כי פיצוץ מנהרת הטרור סמוך לקיבוץ כיסופים היה פעולה הגנתית יזומה בניסיון להוציא את המנהרה מכלל שימוש – אך לא הייתה כוונה לפגוע בבכירים בחמאס • לדיווח המלא
פוצצה מנהרת טרור; צה
פעילות לאיתור והשמדת מנהרות (צילום: דו"צ)


בפיצוץ מבוקר של צה"ל במנהרת טרור, נהרגו 12 מחבלים, בהם בכיר בארגון הג'יהאד האיסלאמי. מחבלים נוספים נפצעו.

בארגון הטרור, שככל הנראה החזיק במנהרת הטרור שפוצץ צה"ל היום (שני) בחאן יונס, מגיבים בזעם על הפיצוץ בו נהרגו 12 מחבלים.

"ההפצצה הישראלית היא חלק מהסלמה מסוכנת ומתוכננת שמטרתה לשנות את המצב ולפגוע בפיוס בין הפלגים. נבחן כיצד ומתי להגיב עליה", אמר אחד מדוברי הארגון. בארגון הטרור החמאס השולט ברצועה, בנתיים שומרים על שתיקה.

בין ההרוגים גם שני בכירים בארגון הטרור, מפקד חטיבה בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי וסגנו.

"פעולה הגנתית"

דובר צה"ל תת-אלוף רונן מנליס אמר הערב (שני) כי פיצוץ מנהרת הטרור סמוך לקיבוץ כיסופים היה פעולה הגנתית יזומה של צה"ל בשטח ישראל בניסיון להוציא את המנהרה מכלל שימוש – אך לא הייתה כוונה לפגוע בבכירים בחמאס.

"הארגון השולט ברצועה נתן אישור לחפור את המנהרה, גם אם גוף אחר הוא זה שחפר בפועל".

"המנהרה לא היוותה איום בשום שלב, היא הייתה בשלבי בנייה", מרבית ההרוגים נפגעו בפעולת החילוץ שחמאס והג'יהאד האסלאמי ביצעו. הסיבה למוות קשורה לגורמים שלאחר השימוש בחומרי הנפץ, כמו עשן ואבק שמשפיעים בפנים. לא השתמשנו בשום אמצעי שהוא לא אמצעי מוכר וחוקי שצה"ל משתמש בו באופן רגיל".

"מיד לאחר הפיצוץ, הם רצו לפעולת חילוץ, כולל הבכירים שבהם, כי יש להם חופרים נעדרים. ההגעה לאזור הפיצוץ גרמה להם להיחשף לתופעות שבתוואי וגרמה למותם. האנשים האלה מתו בשטחם. אנחנו רואים בחמאס הגורם האחראי לכל מה שקורה מעל הקרקע ומתחת לקרקע. להבנתנו, גם אם ארגון אחר חפר את המנהרה הוא קיבל אישור לחפור את המנהרה מחמאס".

"אין לנו כוונה להסלים את המצב"

"אנחנו משפרים את כוחותינו לכל תרחיש. אין לנו כוונה להסלים את המצב. המנהרה נקטעה, נטפל בה. כל פעולה התקפית שתבוצע לאחר הפעולה ההגנתית תיענה באופן שאנו יודעים לטפל. המצב בעורף הוא מצב שגרה. עשינו התאמות בהיערכות הצבאית שנועדו לתת מענה לאירועים עם מודיעין וללא מודיעין".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום כי "אנו רואים בחמאס אחראי לכל ניסיון לפגוע בריבונות ישראל. אמרתי פעמים רבות שאנחנו מפתחים טכנולוגיות פורצות דרך".

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס לפיצוץ המנהרה ואמר: "אני רוצה לברך את צה"ל על ביצוע מושלם שהוא תוצאה של פריצת דרך טכנולוגית משמעותית, שמאפשרת לנו להתמודד טוב יותר עם איום המנהרות. בשום שלב לא נשקף איום מאותה מנהרה, אנחנו זיהינו אותה בזמן ועשינו מה שהיינו צריכים לעשות בעיתוי הכי נכון".

"זו הייתה הפרה בוטה של הריבונות ושל כל הכללים המקובלים, וזה מוכיח שלמרות הפיוס הפלסטיני רצועת עזה נשארה ממלכת הטרור ומבחינתנו האחריות היא ללא ספק על חמאס השולט בעזה. אין לנו עניין בהסלמה אבל אין לנו שום כוונה לאפשר הפרת ריבונות", סיכם ליברמן.

ע"פ ההערכת גורמי הביטחון לא היה למנהרה עדיין פתח יציאה בישראל, למרות ההדגשה כי הפיצוץ המבוקר בוצע בשטח ישראל.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.