מערכת COL | יום ו' חשוון ה׳תשע״ח 26.10.2017

'מנותקים מהעם': הפוליטיקאים החרדים תוקפים את בג"ץ

ביומה האחרון בתפקיד של הנשיאה מרים נאור, קבע בג"ץ כי המרכולים בתל אביב יישארו פתוחים בשבת וזאת למרות התנגדות כמה מבעלי המרכולים עצמם • בין השאר אמרה נאור כי מדובר ב"נקודת איזון המתאימה לעיר תל אביב ולאופיה של העיר תל אביב" • כיצד הגיבו הח"כים החרדים? • לכתבה המלאה >>>
'מנותקים מהעם': הפוליטיקאים החרדים תוקפים את בג
ארכיון COL


מאת: כתב COL

הבוקר (ה') הנשיאה של בית משפט העליון מרים נאור, קבעה ביומה האחרון בתפקיד שלה, כי המרכולים בתל אביב יישארו פתוחים בשבת וזאת למרות התנגדות כמה מבעלי המרכולים עצמם.

בין השאר אמרה נאור כי מדובר ב"נקודת איזון המתאימה לעיר תל אביב ולאופיה של העיר תל אביב".

כיצד הגיבו חברי הכנסת והשרים החרדים?

ח"כ יעקב אשר (ש"ס) אמר: "קשה להאמין שנשיאת בימ"ש תקלקל לחבריה את מסיבת הפרידה ותגן בחירוף נפש על השבת, כל מסיבת פרידה משופט בבימ"ש עליון לוותה בפסיקה נגד הציבור החרדי".

ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה): "עלינו לומר לשופטים את האמת בפנים: הדרך הנואשת בה אתם נתפסים בשארית הכח בשאריות הרייטיניג שנשלחות לעברכם על ידי התקשורת, אינה מוסיפה לכם כבוד. הציבור חכם ואינטלגנטי הרבה יותר ממה שאתם חושבים. האזרחים רואים את ההתנהלות הזו ומבינים את משמעותה היח"צנית, זה לא מוסיף תמיכה למעמדו הירוד גם ככה של בית המשפט העליון".

שר הפנים, אריה דרעי (ש"ס): "ברגע עצוב זה אין לי אלא להתלות באילנות גבוהים, בנשיא ראובן ריבלין, שאמר השבוע : לא מהפכה עושה בית המשפט אלא הפיכה. ומדובר בהפיכה של ממש. סיכמתי השבוע עם נתניהו על קידומם המהיר של שני חוקים ממשלתיים, שיעניקו לשר הפנים את הסמכויות הדרושות לשמור על צביונה של השבת היהודית בפרהסיה הציבורית, כדרישת רוב הציבור בישראל".

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ אליעזר מוזס: "אינני מופתע כלל מהחלטת בג"ץ בראשות הנשיאה נאור, והיא תואמת את האג'נדה הקבועה של בית המשפט לפסוק נגד כל דבר הקשור למסורת, לדת וליהדות. אני חש כאב עמוק וצער על בזיון השבת שיהודים בכל הדורות מסרו נפשם עליה, ובטוחני שגם הורי הוריה של השופטת נאור בכללם. חבל מאוד שזה סמל הפרידה שלה מכס השיפוט. סיעת יהדות התורה תפעל לתיקון העניין בחקיקה".

ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס): "שופטי בג"צ מוכיחים פעם אחר פעם שהם מנותקים מהעם. איש לא באמת חשב שביום של פסטיבל שכזה עם עזיבתה של נשיאת העליון תצא פסיקה בעד סגירת חנויות בשבת. שוב הוכח כי הגיע הזמן לחוקק חוק שיעשה סוף לשליטת בג"ץ ויתן לנבחרי הציבור בכנסת את היוכלת להחליט".

ח"כ אורי מקלב (דגל התורה): "יהיה חוק עוקף בג"ץ ולא בג"ץ עוקף שבת, בית המשפט מנסה לעקוף את תורת ישראל, ולשנות את מהות ותכלית שבת קודש, זוהי פרשנות עקומה שאינה מתאימה לתכלית החוק ולכוונת המחוקק, התחרות הקולקלת בין השופטים בשאלה מי יותר קיצוני מובילה אותם לפסיקות אבסורדיות והזויות, פסיקות אילו שומטות את הבסיס הציבורי עליו הם יושבים, השבת לא תהיה מוחלשת - הבג"ץ הוא זה שנחלש".

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, ח"כ הרב יואב בן צור: "החלטת בג"צ היא החלטה כואבת ואיננה מתכתבת עם הצביון היהודי של מדינת ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית. יתרה מכך, משמעות הפעלת המרכולים פוגעת קודם כל בשכבות החלשות, במנקים, בקופאים, בשליחים ובעובדים שיאלצו לעבוד בשבת בחסות המעסיקים שימשיכו ליהנות מהשבת ולתת הוראות בשלט רחוק. כאנשי ציבור המחויבים לשמירה כל צביונה היהודי ורווחתן של השכבות החלשות נקדם חקיקה ברורה שתוביל לסגירת המרכולים ככלל יסוד במדינת ישראל".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני (דגל התורה): "בית המשפט העליון פשוט מנותק מהעם, השופטים פוגעים בדרך קבע בתורה הקדושה ובמסורת העם היהודי, כל פסקיהם מבוססים על עידוד חילול שבת ופגיעה בציבור המסורתי שומר השבת, לפגוע ברגשותיו מצפונו ופרנסתו. על פי ההסכם הקואליציוני נביא ביום ראשון את התיקון לחוק, ומה שבית המשפט קלקל אנחנו נתקן כדי לשמר את ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה): "פסיקת בג"צ מנוגדת לעמדת רוב העם בישראל, הרואה בשבת את יום המנוחה הלאומי ובשבילו שמירת  השבת מהווה ערך עליון לאורך הדורות. כמיטב המסורת הבג"צית הנפיקה הנשיאה היוצאת פסיקה אנטי דתית כ'אות פרישה' צפוי ומוכר. זהו ניסיון בוטה של שופטי בג"צ לפגוע בצביונה היהודי של המדינה, תוך גרימת עוול מוסרי ורמיסת זכויות אלפי עובדים שפרנסתם נפגעת כתוצאה מפסיקה זו, ומונעת מהם מנוחה משפחתית כזכות בסיסית לכל אדם. קיימת תמימות דעים בקרב כל הנציגות החרדית והדתית לסתום את הסכר האנטי דתי שמוביל בג״צ בפסיקותיו אלו ואנו ניאבק לתקן את העוול הזה בחקיקה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.