מערכת COL | יום ו' חשוון ה׳תשע״ח 26.10.2017

הרב ירוסלבסקי השתתף בכנס לזכרו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל

מאות מתושבי קרית מלאכי השתתפו ביום שלישי בכנס לזכרו של הראשון לציון והרב הראשי לישראל לשעבר הרב עובדיה יוסף זצ"ל • מד"א קהילת חב"ד בעיר ומזכיר בי"ד רבני חב"ד, הרב יצחק-יהודה ירוסלבסקי, נזכר שכיליד תל אביב, כיצד בזמנים שהרב כיהן כרב העיר, היה מתייעץ עמו בפסקי הלכה שונים "בכל פעם שהיינו נפגשים, הייתי נהנה לדבר עמו בדברי תורה והלכה" • לכתבה המלאה
הרב ירוסלבסקי השתתף בכנס לזכרו של הרב עובדיה יוסף זצ
מאות מתושבי קרית מלאכי השתתפו ביום שלישי בכנס לזכרו של הראשון לציון והרב הראשי לישראל לשעבר הרב עובדיה יוסף זצ"ל.

הכנס התקיים באולם הכנסים של מוסדות 'הליכות עולם' בראשותו של הרב יורם ביטון ובהשתתפות חתנו של הרב עובדיה יוסף - הרב אהרון בוטבול, המרא דאתרא הרב חיים שמעון פינטו ומזכיר ב"ד רבני חב"ד הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי.

הרב פינטו שיחי' סיפר על הקשר המתמיד עם הרב, בעיקר בנושאים הנוגעים לרבנות המקומית ושאלות הלכתיות סבוכות.

הרב ירוסלבסקי, יליד תל אביב נזכר כיצד בזמנים שהרב כיהן כרב העיר, היה מתייעץ עמו בפסקי הלכה שונים "בכל פעם שהיינו נפגשים, הייתי נהנה לדבר עמו בדברי תורה והלכה".

חבר המועצה עו"ד ר' בצלאל מזרחי, הממונה על התרבות יהודית, תיאר לנוכחים את בקיאותו הרבה בפסקים "הרב בני לאו הכין את הדוקטורט שלו על הרב עובדיה זצ"ל ובאחת הפעמים שהרשל"צ חיפש ספר לצורך עיון בפסק הלכה, היה הרב לאו מציג לו אותם באוצר החכמה", סיפר מזרחי, "הרב התפעל מהמהירות, אך הרב לאו הרגיע אותו כשאמר 'הטכנולוגיה לא תעזור לנו בשבתות וימים טובים, בשביל זה צריך את הרב'".

חתנו של הרשל"צ הרב בוטבול סיפר על ילדותו של מרן על ספר ראשית חכמה שקיבל בגיל 8 לאחר שנבחן על עשרות מסכתות בפני מחבר הספר הרב שלום עבו זצוק"ל. הרב האריך בסיפורים אישיים מחייו ותורתו של הרב עובדיה יוסף.

בכנס שהתקיים בחסות אל המעיין והמרכז לתרבות יהודית קרית מלאכי נכחו גם ראש העיר אליהו זוהר, סגן ראש העיר ויו"ר ש"ס המקומית מישל טפירו, מנהל ת"ת 'בית יוסף' הרב ברוך כלאף, רבנים ואישי ציבור נוספים.

את הערב הנעים הזמר משה לוק.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.