מערכת COL | יום ל' תשרי ה׳תשע״ח 20.10.2017

העלייה לקברו של ר' שלום דובער (ברק'ה) וואלף ע"ה

יום הייארצייט השבעה-עשר של הרב שלום דובער (ברק'ה) וואלף ע"ה, צויין הבוקר, אדר"ח חשון ה'תשע"ח, בעלייה על קברו בחלקת חב"ד בהר המנוחות בירושלים. בצד ימין נראה העיתונאי אריה גולן  • העלייה לקברו
העלייה לקברו של ר' שלום דובער (ברק'ה) וואלף ע
יום הייארצייט השבעה-עשר של הרב שלום דובער (ברק'ה) וואלף ע"ה, צויין הבוקר, אדר"ח חשון ה'תשע"ח, בעלייה על קברו בחלקת חב"ד בהר המנוחות בירושלים.
ברק'ה ז"ל טמון לצד אביו הרה"ח וכו' הרב אפרים וולף ז"ל, מי שהיה בא כוחו של הרבי באה"ק, מנהל אגודת חסידי חב"ד באה"ק ומנהל ישיבת "תומכי תמימים" המרכזית ומוסדותיה יובל שנים, אשר ברק'ה היה יד ימינו בעסקנות הציבורית, וידו לא משה מידו של אביו.

עשרות מבני משפחה הענפה, חברי הנהלת ישיבת "תומכי תמימים המרכזית", חברי אגודת חסידי חב"ד באה"ק, ידידים ומכירים, עסקני ציבור, אנשי תקשורת, השתתפו בעלייה על קברו. בקהל היה ניכר גם נוכחותם של בני הדור השלישי, קבוצה של כמניין 'תמימים' צעירים תלמידי הישיבות באה"ק, נכדיו של ברק'ה ז"ל שלא זכו להכירו, אשר חלקם קרואים על שמו.

בין אישי הציבור ואישי התקשורת בלטו הידידים הוותיקים, איש התקשורת מר אריה גולן, מכר וותיק של בני המשפחה, הסופר ואיש ירושלים הרב ישראל גליס, העיתונאי והסופר ר' שאול שיף, איש ההתיישבות הוותיק ר' נתן נתנזון, ועוד, המקפידים להגיע מידי שנה בשנה לעלות על קברו של ידידם הבלתי נשכח, ואישים נוספים.

את הקדיש אמרו הבנים הרב חיים צבי, הרב שניאור זלמן, וכן הבנים הרב יוסף יצחק, והרב מנחם מענדל יהודא, אשר הגיעו מחוץ לארץ.

השדר ואיש התקשורת הוותיק מר אריה גולן אף הניח תפילין יחד עם השליח הרב יוסף יצחק וולף, כמנהגו מידי שנה ביום הייארצייט של ברק'ה לזכרו, באמרו "אני מניח זאת כהוקרה לאחי החרדי ברק'ה, ואני יודע שבשמים הוא שמח מכך".

המשתתפים העלו בגעגועים ובערגה את שמו וזכרו של ברק'ה ז"ל, האיש שבתפקידו ולנגד עיני הייתה אך ורק מטרה אחת – קידוש שם ליובאוויטש ושמו של הרבי נשיא דורנו, ועשה והצליח בנשיאת חן וחסד מופלא בכל מקום, וסיפרו אנקדוטות מרתקות מחייו ומפועלו למען ליובאוויטש ולמען ענייניו של הרבי באה"ק.

בהשגחה פרטית, חל היום, ר"ח חשוון, גם יום פטירתו של הר"ר שלום דובער פאריז, בנו של החסיד המקושר הרב אברהם פאריז, אשר נפטר ללא שהותיר אחריו בנים. הר"ר שלום דובער טמון בסמוך לקברו של ברק'ה ע"ה, ובעלייה היום לבית החיים, ציינו בני המשפחה, את יום הייארצייט שלו.

את השבת הקרובה יעשו בני המשפחה בקהילת חב"ד בירוחם, כאורחיו של הבן הרב חיים, השליח הראשי ורב קהילת חב"ד בירוחם, ויתוועדו עם קהילת אנ"ש המקומית. המתוועדים יעלו זכרונות אודות האיש שכל חייו היו מסכת של התקשרות מופלאה לרבי, מתוך התבטלות מוחלטת למשלח, ונפל על משמרתו והוא בשיא עשייתו הציבורית החב"דית.

קורות חייו ופעלו של ברק'ה ז"ל, הלא כתובים על ספר "דובר שלום – חיים של קידוש שם ליובאוויטש", ובדפי הזהב של חסידות חב"ד ליובאוויטש בארץ הקודש.

לצפיה בוידאו: לחצו כאן
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.