מערכת COL | יום כ"ח תשרי ה׳תשע״ח 18.10.2017

'חב"ד על המפה': עושים שבת עם השליח > נתניה, ישראל

שלוחי הרבי נמצאים בכל נקודה על מפת הגלובוס - ופועלים במרץ 365 יום בשנה • על האווירה המיוחדת של שבת קודש בבית חב"ד - יספר מידי שבוע שליח אחר מרחבי הגלובוס למגזין שישי: מתי מתחילה השבת שלו? איזה זכרון ילדות יש לו מהשבת? מה הוא אוהב לעשות ביום המנוחה? • וגם: מי הוא האורח המיוחד שהתארח אצלו בסעודת השבת? • והשבוע: הרב נחום גולדשמיד, שליח הרבי בצפון נתניה, ישראל • אל תפספסו >>>
'חב נתניה, ישראל" title="'חב"ד על המפה': עושים שבת עם השליח > נתניה, ישראל" />

מאת: מנדי זילברשטרום - COL

***

מתי השבת שלך מתחילה? 

"אני מבין ששאלתך אינה כפשוטה - כי אם הינה, כפשוטה - אזי התשובה שלי מאכזבת אולי. ומדוע?.. כי 'השבת שלי', מתחילה ממש בדקות האחרונות בטרם השבת. הסיבה לכך - היא, שאני משתדל להקדיש את השעות האחרונות של יום שישי דווקא למבצע תפילין, לאחר שהדוכנים הרישמיים כבר עוזבים, וגם אז, לזכות את אחרוני העוברים והשבים במצוות התפילין.

"אך באם שאלתך היא למובן המוסתר היותר בעצם השאלה - תשובתי היא, שהשבת מתחילה כבר בתחילת השבוע, במחשבה - מי היו האורחים בשבת הבאה. כמו"כ, מאחר שאני משתדל מידי שבת לחזור מאמר חסידות ב'רעוא דרעווין', אזי - כל השבוע אני משתדל ללומדו לעצמי, כך... שהשבת מתחילה בתחית השבוע".

מה הדבר האהוב עליך לעשות ביום השבת?

"מידי ליל שבת, לאחר התפילה, אני עומד ביציאה מהבית חב"ד, ומאחל ברכת 'שבת שלום' לכל אחד ואחד - קטן כגדול, ובלחיצת יד. אני אוהב את הזמן הזה במיוחד. וכמים הפנים לפנים... כן לב האדם לאדם".



זיכרון ילדות שמלווה אותך גם כיום בסעודת שבת?

"דווקא הזיכרון ילדות שלי, הוא מההמתנה לסעודת יום השבת, מאחר שבבית הכנסת בו מתפלל אמו"רי שליט"א, נערכת התוועדות מידי שבת בשבת. אזי סעודת צהריי-השבת כמעט ומעולם לא התקיימה לפני השעה 3 וחצי - 4 בצהריים.

"כילד, מאוד אהבתי את ההליכה בטלית ברחובות העיר בני-ברק, בשעה זו - כשרוב בני העיר כבר קמו משנת הצהריים ואנו בגאווה חסידית צועדים לאחר תפילה והתוועדות חסידית כדבעי.

"כמובן אציין, שאין הכוונה שבהתוועדות סעדו כיד המלך. לא ולא. ההתוועדויות בבית הכנסת חב"ד ברח' הרב קוק, הינן התוועדויות מיוחדות עם מעט חמוצים/הערינג וכמעט תו לא. כך שמבחינה קולינרית, זה לא 'משהו'. אך האווירה... היא הייתה תמיד.

"זקני החסידים, בחן ובאהבה חסידית סיפרו ממה שראו עיניהם, מהחסידים בעבר, אך לא פחות דיברו על הרבי שלנו ומופתי ההווה.

"אזכיר ואציין מעט מאותם מתוועדים. חלקם כבר אינם איתנו וחלקם חיים עדיין לאויש"ט: הרב יעקב כץ ע"ה. הרב לייבל זלמנוב ע"ה. האחים ר' מענדל ור' קרפיל קובלנוב ע"ה. ר' משה סודקביץ ע"ה, ואיתם יבדלחט"א - הרבנים ר' זלמן גפני, ר' אלי לנדא, ר' שמואל סלפוי, ר' יהושע גרוס ואמו"רי שליט"א.

"גם כיום, בבית חב"ד שלנו, כשהשליח ורב בית הכנסת הרב צבי וילהלם מתוועד לאחר תום החלק הרישמי, תענוג לי שילדיי נהנים (יחד איתי) להישאר עד תום ההתוועדות ללא הבט על השעון. והעיקר - לספוג עוד ועוד מהאווירה החסידית של השבת". 

ניגון אהוב לסעודת השבת, ומדוע?

"לצערי ניגונים בסעודות שבת אינם בקביעות בשולחני. ובעקבות ראיון זה, אשתדל לקבל על עצמי להקפיד על כך יותר בקביעות. תודה לכם! 


בתמונה: הקפות שניות בצפון נתניה

מה אתה הכי אוהב ללמוד בשבת?

"בילדותי, זכור לי את בוקרי יום השבת, כשהוריי שליט"א לומדים יחד מאמר, שיחה או התוועדות של הרבי. זה היה כל שבת בשעות הבוקר המוקדמות, כשעל השולחן העוגות של שבת והשתיה החמה.

"זאת כנראה הסיבה לכך שמידי שבת אני משתדל ללמוד לעצמי חלק מהתוועדות של הרבי לשבת, לפי קביעות השנה שתהיה תואמת לשנה זו". 

מי או מה אצלך - הכוכב המרכזי בסעודת שבת?

"כמובן ילדיי שיחיו, שגם כשהשולחן מתמלא באורחים, אין סעודת שבת שהם אינם מספרים על הנלמד במוסדות החינוך ועוברים יחד על דף הקשר, ילד ילד לפי עינינו ורמתו. רבים ממקורביי בית חב"ד ציינו זאת לשבח בפניי ובפני רעייתי חני תחי', כך שחוץ מהפן החינוכי שבדבר, זה גם מועיל ומסייע לשליחות בבחינת 'דוגמה חיה'. 

אורח מיוחד שהתארח אצלך אי-פעם בסעודת שבת?

"אורחים מבני הקהילה שכתוצאה מסעודות השבת התחזק הקשר הבין-אישי ביננו וגרם להתקרבויות ולהתחזקויות בלימוד ובשמירת תומ"צ.

"וכמובן, האורחים המפתיעים, אלו שבאים לשמחות בבית הרפואה לניאדו הסמוך אלינו, ומזכים אותנו לארחם ולהשתתף בשמחתם. זה גם מצריך אותנו שכל שבת יהיה מוכן ארבעס, למקרה שיצטרכו לערוך 'שלום זכר' בהתרעה קצרה - דבר שקורה אצלנו לא מעט. ובשמחה". 

רגע מיוחד בקהילה שקורה אצלכם בשבת?

"בכלל זכיתי, ואנו - אני ורעייתי תחי' - נמצאים בשליחות בקהילה מאוד מיוחדת, מגובשת ומלאת חיות חסידית וכו', בהנהגת שליח הרבי, הרב צבי וילהלם, שהוא ורעייתו זכו לקבל את השליחות מהרבי כבר בשנת תנש"א. ומאז הקימו כאן בית חב"ד לתפארת, עם כ-350מתפללים בכל שבת. 

"כל זה כמובן כחלק מקהילת חב"ד ומוסדותיה הקיימים בעיר כבר כ-45 שנה בראשות השליח הראשי הרב מנחם הלוי וולפא שליט"א.

"רק עכשיו סיימנו לבנות עוד קומה לבית חב"ד מחמת צפיפות המקום, כך שכל השבת היא מיוחדת בקהילתנו.

"אך אם עלי לציין דבר מיוחד שמאפיין ואהוב עלי במיוחד, זו השירה האדירה של 'הוא אלקינו' הנשמעת בקדושת 'כתר' בתפילת מוסף של שבת. כל באי הבית חב"ד שותפים לשירה זו בהתלהבות חסידית וחיות אמיתית, וזה מאוד מרגש לחשוב על עברם של רוב המתפללים שעתה שרים בחוזקה, היכן הם היו אך ורק לפני תקופה קצרה, ועתה בכח הרבי קרובים הם אליו ומתלהבים מניגונו הק' בחיות של מצוה.

"ובאופן אישי, תמיד בשעה זו של הניגון, אני נזכר ביום ו' תשרי תשנ"ב, שחל בשבת, והרבי עבר לפני התיבה וזכיתי לעמוד ממש בסמיכות לרבי, ועד עתה אני זוכר, איך שהרבי החל את שירת 'הוא אלקינו', והקהל, שחפץ מאוד היה לשמוע את הרבי שר, שמר על שתיקה ולא הצטרף לשירה, אך הרבי מיד עודד עם תנועות ידו הק' על הסטענדר, על מנת שהקהל ישיר עימו ויצטרף לשירתו.

"כך אני חש ומרגיש שאנו כולנו, בכל קהילות הקודש של חב"ד ובאי בתי חב"ד במיוחד, מצטרפים לרבי במנגינתו. ובעז"ה בקרוב ממש, נזכה ונחזור לראותו מלך ביופיו - תומ"י ממש!
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.