מערכת COL | יום כ"ז תשרי ה׳תשע״ח 17.10.2017

הסוכה הבינלאומית איום לשלום? אלפים ביקרו בסוכה מול האו"ם

הסוכה הבינלאומית איום לשלום? למרות הכרזות בעולם הערבי, שהגדירו את הסוכה ליד מטה האו"ם כ"איום לשלום" אלפי יהודים מכל גווני הקשת בקרו במהלך החג ב"סוכה הבין לאומית" מול בניני האו"ם בניו יורק, כמו בסוכות הציבוריות האחרות שהוקמו כבכל שנה ע"י צעירי אגודת חב"ד המרכזית במקומות הסואנים ביותר בעיר הגדולה ניו -יורק • "הקמת סוכה יהודית ממש מול הבנין של האו"ם", אומר הרב שמואל בוטמאן, מנהל צעירי אגודת חב"ד המרכזית, "בהתאם לדבריו הקדושים של הרבי של הדלקת נר קטן של אמת" • לסיפור המלא>>
הסוכה הבינלאומית איום לשלום? אלפים ביקרו בסוכה מול האו


"הקמת סוכה יהודית ממש מול הבנין של האו"ם בהתאם לדבריו הקדושים של הרבי של הדלקת נר קטן של אמת".

אלפי יהודים מכל גווני הקשת בקרו במהלך החג ב"סוכה הבין לאומית" מול בניני האו"ם בניו יורק, כמו בסוכות הציבוריות האחרות שהוקמו כבכל שנה במקומות הסואנים ביותר בעיר הגדולה ניו -יורק, בכיכר המפורסמת פוליי סקוור ליד בתי המשפט הפדרליים, סוכת "מייסיס" ברחוב ברודוויי על יד רחוב 32, וסוכת "וואל סטריט" במרכז הפיננסי העולמי.

בסוכות אלו ניתן למצוא עורכי דין מהשורה הראשונה, עוצרים לכמה דקות מהמרוץ המשפטי לטובת ארוחה בסוכה, לפני שיחזרו שוב למבוך ספר החוקים במשרדם המפואר. לידם יושבים קבלן ותיק יחד עם איש נדל"ן מצמרת הנדל"ן הניו יורקית לסיום מו"מ תוך כדי סעודה בסוכה. יהודים בלבוש חסידי מלא שהוכרחו לבוא לטפל בחול המועד בדברים העלולים לבוא להפסד, המותר בהלכה, יושבים יחד עם תיירים שמצאו סוף סוף סוכה בעיר הגדולה, בה יוכלו לטעום ולהיטיב את ליבם.

למרות הכרזות בעולם הערבי, שהגדירו את הסוכה "איום לשלום" לסוכה הבינלאומים שהוקמה ע"י צעירי חב"ד נהרו דיפלומטים יהודיים ממדינות רבות, שקיימו את מצוות החג בברכת הלולב, וטעימה בסוכה יחד עם אלפי יהודים מכל שדרות החברה.

הרב שמואל מנחם מענדל בוטמאן, מנהל צעירי אגודת חב"ד המרכזית, הזכיר את דברי הרבי אל ראש הממשלה בנימין נתניהו, אז שגריר ישראל באו"ם, "זכור, הנך מצוי באולם בו שורר חושך מוחלט, אם תדליק  נר קטן של אמת, האור של הנר יאיר למרחוק".

"הקמת סוכה יהודית ממש מול הבנין של האו"ם" אמר הרב בוטמאן, "זה בהתאם לדבריו הקדושים של הרבי של הדלקת נר קטן של אמת".

הרב בוטמאן הדגיש את החשיבות האסטרטגית של המיקום הייחודי הזה: "אנחנו כאן ממש מול בניין שבו הכחישו חורבן השואה של העם היהודי, ועכשיו בקשו להכחיש את הקשר של העם היהודי לעיר הקודש ירושלים ת"ו, בציטוט מספר קהלת "זה לעומת זה עשה האלוקים", ממשיך הרב בוטמאן, "הלקח הוא ברור וחד משמעי, כי סוכת השלום תבטל את כל דברי השטנה והשנאה, ותביא שלום, ושלום אמיתי, לכל האנושות."

הסוכות עוזרות למשפחות המטיילות

משפחות רבות שיצאו עם ילדיהם לטיולי חול המועד באו לבקר בסוכה. "עכשיו אני לא דואגת היכן להאכיל את ילדיי," אומרת אמא ​​ מאושרת. "חב"ד כבר דאגו לנו."

מבצע לולב ואתרוג מגיע לאלפים רבים

צוותים רבים של אברכים חב"ד עם בני משפחותיהם יצאו השנה למבצע לולב בשכונות רבות ברחבי העיר, החסידים עובדים בתלהבות חסידית אופיינית, מתוך מטרה להגיע אל כל יהודי לזכותו במצוות ארבע מינים. "מבע לולב הוא חלק ממערך המצבעים שייסד הרבי מתוך דאגה לכל יהודי בכל מקום" אומר הרב יוסי בוטמאן מצעירי חב"ד שעמד מאחורי ארגון פעילות חג הסוכות.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.