מערכת COL | יום כ"ז תשרי ה׳תשע״ח 17.10.2017

קראון הייטס: נפטרה מרת רחל לאה הבר ע"ה

מקראון הייטס מגיעה הידיעה המרה על פטירתה של מרת רחל לאה הבר ע"ה, והיא בת 70 שנה בלבד ● המנוחה ע"ה התייסרה בשנים האחרונות במחלה קשה, אך המשיכה את מסכת חייה החסידית בגבורה אנושית נדירה ● הותירה אחריה את בעלה הגה"ח הרב שמואל הלוי הבר שיחי' מגיד שיעור ומשפיע בקראון הייטס, ואת ילדיה המכהנים בשליחות הרבי ברחבי ארצות הברית ● מרת רחל הבר ע"ה
קראון הייטס: נפטרה מרת רחל לאה הבר ע

 

מקראון הייטס מגיעה הידיעה המרה על פטירתה של מרת רחל לאה הבר ע"ה, בשנת השבעים לחייה.

נולדה בשנת ה'תש"ז (1946) במחנה הפליטים 'פוקינג' בגרמניה, שם שהו מאות משפחות אנ"ש שיצאו מרוסיה לאחר המלחמה. לידתה היתה בסמוך לתקופה בה שהתה הרבנית חנה ע"ה אם המלכות באיזור, בדרכה לחוף מבטחים בארה"ב. 

יחד עם הוריה היגרה לארה"ב בשנת ה'תש"ט והתיישבה באיסט ניו יורק. כשהיתה בת 3, עוד זכתה בזכות הנדירה להיכנס ליחידות עם הוריה אצל כ"ק אדמו"ר מהוריי"צ נ"ע חודשים ספורים לפני ההסתלקות. בנעוריה התחנכה בבית הספר 'בית רבקה' בקראון הייטס, והיתה מהבוגרות המצטיינות שזכתה לשבחים של צוות ההוראה והחינוך.

זכתה להקים מאות בתים נאמנים בישראל, כאשר עסקה במרץ רב בכל שנותיה בשידוכים בתוך קהילת אנ"ש חסידי חב"ד ליובאוויטש, בחכמה ובמסירות אין סופית. לא רק בשכונת קראון הייטס, אלא ממדינות שונות ויבשות שונות ידעה לחבר את הנשמות המתאימות להקים עוד בית בישראל בששון ובשמחה.

בחוג המשפחה הקרוב מספרים שהרבי עצמו עסק בשידוך שלה לבעלה שהותירה אחריה יבלחט"א הגאון החסיד הרב שמואל הלוי הבר שליט"א, פה מפיק מרגליות ברחבי תבל, תלמיד חכם וירא שמים מופלג, שכיהן כראש ישיבת תות"ל במוריסטאון וכיום מג"ש בק"ק קראון הייטס.

כשהחתן לעתיד, שהיה תלמיד בישיבת תומכי תמימים ליובאוויטש המרכזית בבית חיינו 770 נכנס ליחידות שאל בעצת הרבי, והתשובה שזכה לשמוע מפיו הק' היתה מיוחדת במינה, ותוכנה שהכלה המוצעת "זי האט דאך אלע מעלות"כלומר כל המעלות שבחור חסידי ויר"ש יכול לחפש ולרצות, ונכון השידוך. וכך יצא השידוך אל הפועל בשנת תשכ"ח בין בנו של ר' ישראל צבי הלוי הבר ע"ה (ששימש שנים רבות כשליח ושו"ב ברומניה) לבתו של השו"ב של הרבי ר' ישראל שמעון קלמנסון ע"ה.

אביה, מחסידי חב"ד שיצאו מרוסיה, והיה מפורסם ביראת השמים הנדירה שלו, זכה שהרבי היה מקבל ממנו את היין (שנעשה ללא סוכר) לחג הפסח מידי שנה, היין היחיד שהיה נכנס לבית הרבי והרבנית ובו היו משתמשים לד' כוסות בליל הסדר ובסעודת משיח. וכן היה השוחט המפורסם שהיה עומד ומשמש את הרבי באשמורת הבוקר בערב יום הכיפורים מידי שנה בשנה מאז ה'תשל"ד. לאחר פטירת גבאי בית חיינו ר' יוחנן גורדון, קיבל גם את ה'חזקה' להיות בתפקיד ה'מלקה' כמנהג של ערב יום הכיפורים.

בשנות הל' ובשנות המ' היתה מעורבת מאוד ופעילה במסגרת ארגון נשי ובנות חב"ד בקראון הייטס שם התגוררה כל ימי חייה. בהתלהבות היתה מתגייסת לאחר כל הוראה חדשה, או התעוררות בהתוועדות האחרונה של הרבי, ומובילה בתור חברה בועד הפועל של הארגון את הפעילות להרבות קדושה אור וטהרה במצוות המיוחדות לנשי ובנות ישראל.

בשבעים שנות חייה הקימה יחד עם בעלה משפחה לתפארת, התמסרה בכל מאודה להשתית את יסודות הבית על חינוך חסידי ללא פשרות, וזכתה לראות בנים ובנות המכהנים פאר כשלוחים ומחנכים מצליחים בכל רחבי ארצות הברית. זכתה לראות בחייה נכדים ונינים בלעה"ר שנאספו ובאו כולם לשבת אחדות משפחתית לפני חודשים ספורים לחזק ולהתחזק.

ביתה היה פתוח לרווחה, ובמשך כל השנים ידעו האורחים שהגיעו מכל קצוות תבל לחצרות קדשינו, לא רק בני משפחה קרובים ורחוקים, כי ימצאו כאן פינה חמה לסעוד את ליבם ולהשיב את נפשם, אם זה בימי המועדים או במשך ימות השנה ביומא דפגרא וכיו"ב.

הייחוס שלה הגיע עד לסבא משפולי, והיתה נוהגת לספר ולחזור ולשנן באוזני צאצאיה במעלתו של הסבא רבא ובהנהגות החשובות שיש ללמוד ממנו לחיים.

הותירה אחריה את בעלה הגה"ח הרב שמואל הלוי הבר, ואת בניה ובנותיה

ר' משה מאניס שיחי'  קראון הייטס; ר' לוי שיחי'  קראון הייטס; מרת מנוחה מרוזוב שתחי'  קראון הייטס; ר' מנחם מענדל שיחי'  שליח בלונג איילנד; מרת חנה לשס שתחי'  קראון הייטס; ר' שניאור זלמן שיחי' שליח בטוקומה, וושינגטון; מרת יהודית בלומינג שתחי', שלוחה בדורהם וצא'פל היל, צפון קרוליינה; ר' יהודה לייב, שליח בווסטצ'סטר, ניו יורק; מרת נחמה ווייזער שתחי'  קראון הייטס. נכדים ונינים רבים כ"י.

הותירה גם את אחיה ואחיותיה: מרת מרים בליז'ינסקי, קראון הייטס; ר' מרדכי קלמנסון, קראון הייטס; ר' שלום בער קלמנסון, סינסנטי, אוהיו; מרת ביילא גרינבאום, קליפורניה.

ברוך דיין האמת.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.