מערכת COL | יום כ"ג תשרי ה׳תשע״ח 13.10.2017

"אפעס פארבייסען" > 'מה שקרה השבוע בליובאוויטש' • טעימה

מגזין שישי ב-COL מגיש: 'אפעס פארבייסען' > החדשות המעניינות שהיו השבוע בחב"ד ולא עלו לכותרות • על מה דיברו במפגש סוכני הנסיעות בסוכה? מה עשה אברהם פריד לפני החל לשיר בהופעה? לאן מיהר מפכ"ל המשטרה, ועל מה הוא שוחח גם מנדי ג'רופי? ומי תיעד 8 סירי צ'ולנט בכפר חב"ד? • קחו טעימות >>>
'מה שקרה השבוע בליובאוויטש' • טעימה" title=""אפעס פארבייסען" > 'מה שקרה השבוע בליובאוויטש' • טעימה" />

מאת: מנדי זילברשטרום - COL

***

מאחדים כוחות > במוצאי שבת האחרון, התכנסו חלק מחברי פורום סוכני הנסיעות החרדים, להתוועדות חסידית בסוכתו של ר' אלי סבאג בלוד - מבעלי סוכנות הנסיעות - 'גלאדוס תיירות'. במפגש דנו החברים במצב התעופה בעולם, כדוגמת נפילתה של חברת 'אייר ברלין' איתה טסו חסידי חב"ד רבים לחצרות קודשנו לחודש תשרי, וכן בקידום התיירות במגזר החרדי.

 

אפרופו תעופה > במהלך ההתוועדות, הרים הסוכן החב"די הוותיק ר' אפרים קמיסר, את ידו - ושרוולו התגלה לעיני כל. שאר החברים בסוכה התפלאו לראות את ה'חפת' המיוחד על חולצתו של קמיסר שנושם את תחום התעופה. לנו לא נשאר אלא לתת לכם להחליט.



משפחה על במה > בחול המועד נערכו אירועי שמחת בית השואבה רבים ברחבי הארץ. בירושלים נצפו באחד מערבי חול המועד - הזמר העולמי ר' אברהם פריד, יחד עם אחייניו - ר' שמחה פרידמן, ר' בני פרידמן, ושלושת האחים מרכוס - רגע לפני שהם עולים לבמה, לשמח את האלפים. מערכת 'אפעס' מאמינה שהיה שמח במיוחד!



זמר, אבל קודם חסיד > הופעתו של פריד בחול המועד - לא עצרה בעדו מלשכוח כי ראשית-כל הוא חסיד אמיתי של הרבי. רגע לפני שפצח בשירה אדירה - הוא הספיק לעשות 'מבצעים' עם אנשי המוזיקה שעל הבמה, ולתת להם ד' מינים לברך עליהם. זמר זמר, אבל קודם-כל חסיד!



חסיד.. וקוסם > אם בחסידים ואמנים עסקינן - אז השבוע נצפה הרב ויקטור עטיה, משלוחי הרבי לעיר האבות חברון, כשהוא מופיע בפני קהל בפארק אי-שם בארה"ק, ומרתק את הקהל הגדול במופע טלפתיה - כשהוא מחבר בתוכו מסרים חסידיים.



הדתה, אבל אחרת > השבוע סערה התקשורת לאחר ששוטרים עכבו לחקירה תושב היישוב אבן יהודה, בגלל שבנה סוכה בשטח ציבורי ללא אישור מהעירייה. הבמאי המיתולוגי של כינוס השלוחים העולמי - רונן פלד, פרסם את הסרטון של חברו על-יד ניידת המשטרה ברשת, שהתגלגל מיד והפך לוויראלי. אמש (מוצאי-חג) הוא נצפה מרקד בהקפות שניות עם שליח הרבי בעיר - הרב מנחם נוימן.



אמרתם הקפות שניות, אמרתם כפר חב"ד > מפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך, היה בין אישי הציבור הרבים שהגיעו במוצאי שמחת תורה לבית הכנסת 'בית-מנחם' במרכז הכפר - לחגוג את ההקפות השניות עם ספר התורה בידו. אלשיך נצפה כשהוא מעיף מבט בשעונו... לאן הוא מיהר?



עמוד התווך > ר' בנימין כהן, מי שהיה אחראי במשך שנים על אגף התחזוקה והגינון בכפר- נצפה אתמול (ה') על-יד ארון הקודש ב'בית מנחם' כשהוא מחלק את ספרי התורה שבתוכו, רגע לפני שקהל האלפים פוצח בריקודים שנמשכו שעות ארוכות. 



המפגש הסודי? > הזמר החב"די ר' מנדי ג'רופי, נצפה כשהוא בשיח-סוד עם מפכ"ל משטרת ישראל, באחד מבתי הכנסת בתל-אביב. אולי לשם מיהר אלשיך?... למשטרה הפתרונים! 



"אתם מאזינים לקול-חי" > אלפי מאזינים שהדליקו אתמול את רדיו 'קול-חי' נתקלו בקולו של איש התקשורת החב"די, עורך עיתון 'מנורה' ר' שימי סגל. על גלי הרדיו, הועבר 'שידור חי' מההקפות השניות בכפר חב"ד, אותו משדר סגל במקצועיות רבה, וזאת - לאחר 25 שעות רצופות של שמחה בבית הכנסת 'מענדלס-שול' שם הוא מתפקד כגבאי. מערכת 'אפעס' מאחלת לו שימשיך בזאת עד 120.



מכפר חב"ד ללוד > ברחבת שכונת חב"ד בלוד, נערכו אתמול הקפות שניות, בניצוחם של חברי 'שיתוף לקהילה' ר' יוסי לויטין ור' יחיאל ברג, ובהשתתפות מאות מאנשי הקהילה. רגע לפני שהריקודים (שאגב הסתיימו בשעת לילה מאוחרת) החלו, הוזמנו המד"א הרב ברוך-בועז יורקוביץ', רב הקהילה הגאורגית הרב יצחק מוזגורשוילי, וחבר מועצת העיר הרב אליהו ממן, יחד עם חבר מועצת העיר לשעבר אביב ווסרמן, שנוכחותו במקום הפכה לשגרתית - לשאת את ספרי התורה.



קידוש שם ליובאוויטש > השבוע נערך אירוע מרשים במיוחד בעיר התורה והחסידות ביתר עלית. מעמד ענק של שמחת בית השואבה - בנוכחות אלפים מתושבי העיר. בין הריקודים נצפו חבר מועצת העיר ר' יקי הרשקופ, ר' שניאור הניג ממארגני האירוע, ור' יוסי רייניץ יחד מוישי רוט המאסטרו של המנגנים. את המעמד כיבדו בנוכחותם - מד"א קהילת חב"ד בעיר הרב אשר-לעמיל כהן, וראש העיר ר' מאיר רובינשטיין. היה שמח ומכובד!



ראש העיר מבקר ותומך > בדימונה, נפתח באחרונה סניף חדש של בית חב"ד, אותו מנהל ר' בנימין גליס, בנו של השליח הראשי לעיר הרב ישראל גליס. בחול-המועד סוכות - הפתיע ראש העיר מר בני ביטון את השליח הטרי בסוכתו - בירך על ד' המינים - וכן בירך את השליח שיצליח במעשיי ידיו ופועלו. 



שליח 24/7 > כשתושבי ארץ ישראל יצאו לטייל בחול המועד סוכות ברחבי הארץ, שלוחי חב"ד יצאו עם לולבים בידיהם בכדי לזכות את האלפים במצוות החג. שליח הרבי במושבה מגדל שבצפון הרב שמואל גרוזמן, נצפה עם ד' מינים בידיו כשהוא רץ מיהודי ליהודי - ומזכה אותו במצווה חשובה.  



החגים מאחורינו > אבל שמחת תורה, החג שאיתו מסתיים חודש תשרי הרצוף בחגים, עדיין משפיע על היהודים. בבית חב"ד בפנמה סיטי בניהולו של הרב מנדי קרניאל - תועד בערב חג פינת ה'משקה' עליו לגמו 'לחיים' חברי הקהילה. בחו"ל אמנם חוגגים יומיים - וההקפות כפולות - אך מערכת 'אפעס' מקווה ומאחלת להם - שהם יתאוששו מהר מכמויות ה'לחיים' שבתמונה.



איך אומרים צ'ולנט ברבים? > איש התקשורת ידידיה מאיר ביקר בערב חג בכפר חב"ד. לפתע קלטו עיניו את המחזה הבא, שגרם לו לתדהמה. 8 סירים של צ'ולנט מבעבעים ממתינים להתוועדות החסידית שתתקיים בעיצומו של שמחת תורה. מערכת 'אפעס' מקווה שידידיה הספיק לטעום מאחד הסירים - רגע לפני שקהל המתוועדים דאג לסיימם.


הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.