מערכת COL | יום כ' תשרי ה׳תשע״ח 10.10.2017

הכיפה מוויאטנם, ומבצע לולב בבסיסים בדרום

מדוע המתינו חסידי חב"ד מקריית מלאכי דקות ארוכות בגשם שוטף? • כיצד השפיעה "הכיפה מוויאטנם" על חיילים לברך על הלולב? • ומה גילה אלוף משנה לחב"דניקים? • לסיפור המלא
הכיפה מוויאטנם, ומבצע לולב בבסיסים בדרום

יומן פעילות, א' מאנ"ש

גשמים עזים, קידמו את פניהם של צוות חסידי חב"ד מנחלת הר חב"ד בקריית מלאכי ביום שני לפני הצהרים (י"ט בתשרי) בכניסה לבסיס "אי שם" בדרום. הקבוצה נאלצה להמתין דקות ארוכות עד שהגיע ליווי מיוחד להובילם לחדר האוכל. בקבוצה היו הרבנים החסידים: יוסף הרטמן, טוביה ליצמן, יוסף שניאורסון, יעקב ז'נו והתמים הלל פריצקר. הצוות נשלח בעידודו של הרב ליפא קורצוויל.

הרב יוסף שניאורסון עוצר רכבים ומוריד את הנהגים לברך על הלולב. הצוות הנ"ל היה אמור לנסוע לבסיס אחר "אי שם" בדרום. לפתע, לפני הנסיעה התקבלה הודעה בטלפון של הרב הרטמן שארגן את כל הפרטים והתיאומים כי החיילים יצאו לחופשת חג ונותרו רק השומרים, לכן אין צורך להגיע...

החב"דניקים "לא וויתרו". מיד החלו לעסוק במבצע ארבעת המינים, כהוראת הרבי.

כשהולכים בכוחו של הרבי נשיא דורנו הכול "לכתחילה אריבער", כפי שתקראו בהמשך...
מאות חיילים בירכו בשמחה על ארבעת המינים. גם קצינים גבוהים בדרגת אלוף משנה וסגן אלוף הצטרפו בשמחה וקיימו את המצווה.

אל"מ י' סיפר לחסידים: "בשנה שעברה זכיתי לברך על הלולב בחברון ליד מערת המכפלה עם הרב דני כהן. השנה הועברתי לתפקיד בכיר כאן באזור". לאחר שסיים לברך, דפדף במהירות במכשיר הנייד והראה לצוות המופתע את התמונה מחברון, משנה שעברה.

הרב יוסף הרטמן הביא עימו כיפה לבנה שהביא אישית מוויאטנם, מביקורו אצל בנו הרב מנחם הרטמן מנהל ושליח הרבי נשי"ד בויאטנם בעיר הו-צי- מין. שלושה לוחמים ראו את הכיפה ו"נדלקו" ... מספר הרב הרטמן: "הם מספרים לי: 'אנו מתכננים נסיעה לויאטנם בעוד כחודשיים'. "אם כך אתם צריכים לברך עכשיו על לולב כהכנה לנסיעה", אמרתי. שניים, העונים לשמות: נבו ואליהו הסכימו מיד. השלישי בשם שגיא סירב. לבסוף נאות לחבוש את "הכיפה מויאטנם" ולברך בחיוך רחב..."

"תמסרו ד"ש חם לבני בויאטנם", אומר להם בחיוך רחב, הרב הרטמן.

החיילים ממשיכים לזרום לחדר האוכל. הידיים מלאות בעבודה. גם החיילות מברכות בשמחה.
בשלב הסיום, הרב טוביה ליצמן והרב יעקב ז'נו נותרו לעמוד בכניסה לחדר האוכל. הרב יוסף הרטמן והרב יוסף שניאורסון נכנסים פנימה ומתחילים לשיר. מאות החיילים מוחאים כפיים בהתלהבות. בינתיים בעוד החיילים שעתה הגיעו נכנסים ועומדים בתור לקבלת המנות, הרב הרטמן עולה על כסא ובעזרת רמקול נייד קטן מספר בקצרה למאות המאזינים הלוחמים על האחדות והשמחה בחג הסוכות ובשמחת תורה, מברך את החיילים שיחזרו בשלום לביתם ויצליחו בכל המשימות. במשך כל הזמן הת' הלל פריצקר עומד לבדו בבסיס סמוך ומזכה עשרות חיילים במבצע לולב.

"עשיתם לנו את החג"! אומר הרב יוסי שניאורסון לחיילים, המודים לחב"דניקים בלבביות.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.