מערכת COL | יום י"ג תשרי ה׳תשע״ח 03.10.2017

אנא אחים, הצילו את משפחותיכם עכשיו

כולל חב"ד מסייע, עסקני הצדקה בקהילות יעשו כל מה שביכולתם לעזור, גם אנ"ש יתגייסו בחפץ לב לטובת משפחה במצוקה, אבל... ● בטור כואב ונוקב, קורא אחד מאנ"ש לכל אחד לדאוג לעצמו ולבני משפחתו שלא יגיעו חס וחלילה וחס ושלום להיות עוד סיפור קורע לב ● לטור המלא
אנא אחים, הצילו את משפחותיכם עכשיו
(צילום אילוסטרציה: COL - למצולמים אין קשר לכתבה)
אחד מאנ"ש

אחת לכמה חודשים, תמיד בנסיבות כואבות, אני שוקל לכתוב את הטור הזה. בדרך כלל עוברות כמה שעות, טרדות היומיום משכיחות ממני את הסיבה המצערת שבגללה רציתי לכתוב את הטור, ואני שוכח ממנו עד לפעם הבאה. היום החלטתי שלא עוד. מישהו צריך לזעוק ולומר "אל נא אחים תרעו... לעצמכם! חוסו על בני משפחותיכם היקרים לכם".

בטרם התיישבתי לכתוב, התגייסתי גם אני והרמתי את תרומתי הצנועה להצלת חייה של השליחה הגב' מנוחה חנה סגל שתחיה מתוך בריאות איתנה. ובטרם אגיע לעצם העניין, חשוב לי להבהיר שאין בכוונתי לגרוע מחשיבות מצוות הצדקה והסיוע למשפחות אנ"ש בכהוא זה.

לפני כמה שנים פגשתי חבר מהישיבה שלא התראנו מאז השהות המשותפת ב'קבוצה'. תוך כמה משפטים הגענו לתחום עיסוקו: סוכן ביטוח. כשהוא שאל אותי אם אני והמשפחה מבוטחים בביטוח בריאות, דחיתי אותו בתירוצי שווא מתוך מחשבה הכמעט טבעית ש"הנה עוד אחד שמנסה להוציא ממני כספים מיותרים".

כן, עד לא מזמן גם אני חשבתי "למה צריך ביטוח רפואי פרטי? מספיק לי הביטוח של קופת החולים". וגם אני כששמעתי על בעיות בריאותיות קשות שלא מקבלות מענה ראוי בקופת החולים, הפטרתי לעצמי "לי זה לא יקרה". וגם אני דחיתי את קולו של ההיגיון שדחק בי לבדוק את נושא הביטוח הרפואי, בתירוץ שאני מעדיף לחשוב על דברים חיוביים.

אבל כל זה היה עד לא מזמן. או יותר נכון לפני שנתיים וחצי. רצף של קמפיינים כואבים, עם קריאות נואשות לעזרה למשפחות אנ"ש שנקלעו למצוקה בגלל בעיה רפואית של אחד מבני המשפחה, הבהירו לי שהמצב לא יכול להימשך כך.

היום, שנתיים אחרי שכל המשפחה שלי מבוטחת, כשאני נתקל בעוד קמפיין מזעזע כזה, אני חושב דבר ראשון על הילדים שלי ועל היקרים לליבי. נכון, אני עדיין חושש מאוד לבריאותם, אבל אני יודע שעשיתי כמיטב יכולתי בתוספת חודשית פעוטה לדאוג לבני משפחתי שלא יקלעו למצוקה בכל צרה שלא תבוא חס וחלילה.

בפעם הבאה שתתקלו במודעה שקוראת "והחי יתן אל ליבו", תחשבו שאתם "החי" ותקדישו תשומת לב למעשה החשוב והקטן הזה שאתם יכולים לעשות למען החיים והבריאים.
שנתבשר רק בשורות טובות!
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.