מערכת COL | יום י"ב תשרי ה׳תשע״ח 02.10.2017

כ-150,000 מתפללים ב'בתי הכנסת הפתוחים' של חב"ד

אולמות ספורט שהפכו לבתי כנסת, אוהלי ענק שכיסו מגרשים והתמלאו במתפללים, חללים ציבוריים שהוסבו לבית מקדש מעט: רבבות יהודים התחברו לאווירת הימים הנוראים בזכות בתי הכנסת הפתוחים שהקימו שלוחי הרבי בכל רחבי הארץ • לסיקור מיוחד
כ-150,000 מתפללים ב'בתי הכנסת הפתוחים' של חב
כשמביטים בתמונה הזו (שצולמה לאחר צאת הצום), אי-אפשר שלא להתרגש: הפרקט באולם הספורט של שכונת 'נחלת' החדשה בראשון-לציון מלא בלובשי טליתות שלראשיהם כיפות לבנות. מאות רבות של מתפללים. גם בעזרת הנשים אין כיסא פנוי. טרם נבנה בית כנסת בשכונה, והכתובת הטבעית של עמך בית ישראל היא בית הכנסת הפתוח של חב"ד אותו יזם הרב מנדי חדד, השליח במקום.

זה רק סיפורו של אחד מ-420 בתי כנסת פתוחים שהפעילו שלוחי הרבי בימים הנוראים. אלה קולטים אליהם רבבות מתפללים שאינם משויכים לקהילה מסוימת וחשים שלא בנוח להצטרף לבית-כנסת ממוסד – דבר שפעמים רבות כרוך בתשלום דמי חבר או בתשלום עבור המקום. ביוזמת צעירי אגודת חב"ד, המיזם פועל כבר שנים. הוא מעניק ל'חסרי בית כנסת', ובעצם לכל יהודי, הזדמנות להצטרף לעם ישראל בתפילות ראש-השנה ויום הכיפורים, באווירה ידידותית ומכילה, ובמאור פנים.

בתי הכנסת הפתוחים מתקיימים באוהלים זמניים, באולמות ספורט, בחללים ציבוריים, בבתי כנסת ובתי חב"ד, ובכל מקום אפשרי. הם מהווים נקודת מפגש משמעותית של יהודים רבים עם חב"ד ועם שלוחי הרבי, מפגש בלתי-אמצעי עם אהבת ישראל אמיתית.

מלבד מקום התפילה שמעניק בית הכנסת ליהודים רבים, תועלות רבות נוצרו בזכותו לשלוחים ובתי חב"ד ברחבי הארץ: בתי כנסת חב"ד קבועים שנפתחו, וקשרים שהחלו בעקבות השתתפו בתפילות הימים הנוראים ועוד.

לדברי הרב יוסף יצחק אהרונוב: "יזמנו את 'בתי הכנסת הפתוחים' כדי לתת עוד ביטוי למקום הייחודי של שלוחי הרבי כנקודת חיבור של כל יהודי ליהדות. השלוחים תמיד כאן עבור כל אחד ואחת, בגשמיות וברוחניות. העובדה שרבים כל-כך מרגישים ביטחון רוחני בבתי הכנסת הפתוחים מעידה על המקום החם לו זוכה תנועת חב"ד בלבבות".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.