מערכת COL | יום י"א תשרי ה׳תשע״ח 01.10.2017

עוצמה: 17,000 תלמידים סיימו את הרמב"ם במעמד ענק

אירוע כזה טרם היה: קרוב לעשרים אלף נערים ונערות, תלמידי חטיבות הביניים, התיכונים, האולפנות והישיבות התיכוניות המשתייכים ל'ממלכתי דתי', מכל רחבי הארץ, נטלו חלק בשני אירועי ענק של סיום מחזור הלימוד בספר הרמב"ם, כתקנת כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו, במעמד מרשים ומרומם ● הטקס נערך על ידי עיריית ירושלים, כאשר ראש העיר ניר ברקת השתתף בעצמו ואף נשא דברים במעמד ● הרב שלום דוכמן, מנהל ארגון 'כולל חב"ד' העומד מאחורי מימון תכנית הרמב"ם בבתי הספר, יחד עם 'קרן מרומים', בנאומו המרגש: "אני יכול בהתרגשות גדולה לומר: רבי, החלום שלך אכן מתגשם! ●  לסיפור המלא
עוצמה: 17,000 תלמידים סיימו את הרמב
צילום: ישראל ברדוגו
אירוע כזה טרם היה: קרוב לעשרים אלף נערים ונערות, תלמידי חטיבות הביניים, התיכונים, האולפנות והישיבות התיכוניות המשתייכים ל'ממלכתי דתי', מכל רחבי הארץ, נטלו חלק בשני אירועי ענק של סיום מחזור הלימוד בספר הרמב"ם, כתקנת כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו, במעמד מרשים ומרומם.

כבר שנים שבבתי הספר הממלכתי הדתי מופעלת תכנית לימוד הרמב"ם על ידי החמ"ד (חינוך ממלכתי-דתי) וביוזמת הארגון הוותיק 'כולל חב"ד' ו'קרן מרומים'. כ-8500 בנים (הלומדים במסלול של פרק אחד ליום) וכ-8500 בנות (הלומדות בספר המצוות) נוטלים חלק בתכנית זו הפועלת בשעות ההפסקה.

בכל בית ספר ישנה קבוצת תלמידים, ההולכת וגדלה בכל מחזור לימוד, הנוטלת חלק בלימוד הרמב"ם
היומי. רכז או רכזת מפעילים את התכנית המסודרת, עם מגוון אמצעי לימוד, המלווה בפרסי יקרי ערך. בכל סיום נערך סיום מקומי בבית הספר.

בסיומים הגדולים בהיכל 'ארנה' בירושלים, בשבוע בו חל יום כיפור, השתתפו כלל התלמידים והתלמידות בשני אירועים חסרי תקדים – שנערך בנפרד. ל'ארנה' נהרו אוטובוסים מכל רחבי הארץ והיה זה מעמד אדיר של קידוש השם.

הטקס נערך על ידי עיריית ירושלים, כאשר ראש העיר ניר ברקת השתתף בעצמו ואף נשא דברים במעמד של הבנים. סגניתו חגית משה נשאה דברים בכנס של הבנות. כיבדו בהשתתפותם: מנכ"ל החמ"ד (החינוך הממלכתי דתי) ד"ר ליפשיץ, יו"ר החמ"ד אבי גיסר, הנציג המסור מעיריית ירושלים הרב יעקב הלפרין ויו"ר ארגון 'כולל חב"ד' הרב שלום דוכמן.

גדול הזמר החסידי ר' אברהם פריד הופיע בשני האירועים והלהיב את התלמידים בחגיגת הסיום.
הראשון לציון ורבה של ירושלים, הרב משה שלמה עמאר ורב העיר צפת הרב שמואל אליהו, קיבלו עם הנערים והנערות עול מלכות שמים.

נרגש ומלא התפעלות

"אני עומד כאן נרגש ומלא התפעלות", אמר הרב דוכמן לקרוב לשני רבבות תלמידים, "ונגד עיניי עולה דמותו של צדיק ונשיא הדור, כבוד קדושת הרבי מליובאוויטש, שבשנת תשד"מ, אחרי יסוד תקנת לימוד הרמב"ם היומי – אמר: 'ויהי-רצון ש"חַלוֹם" זֶה אודות אחדותם של ישראל על-ידי לימוד ספר הרמב"ם, שאכן הולך וּמִתְפַּשֵׁט וּמִתְקבל במקומות נוספים מיום ליום – יתגשם במילואו, דהיינו, שכל בני-ישראל בכל מקום שהם יתאחדו בשלימות על-ידי לימוד כל הלכות התורה בשלימותן'

"קהל קדוש!", הרעים בקולו הרב דוכמן, "כאן בעיר הקודש ירושלים, באולם שבמשך היום יתכנסו בו 30.000 לומדי ומסיימי רמב"ם, ובתוכם אלפי תלמידי חמ"ד, מכל קצות הארץ, המאוחדים עם רבבות לומדי הרמב"ם היומי בעולם כולו, אני יכול בהתרגשות גדולה לומר: רבי,

החלום שלך אכן מתגשם!

"הבט רבי, וראה את אלפי הלומדים הצעירים כאן באולם; ראה את אלפי החברים הנוספים שמתחילים את המחזור הבא ברמב"ם היומי; כולנו מתאחדים – כמו שרצית - על ידי לימוד השיעור היומי ברמב"ם!

"סיום הרמב"ם הוא 'יום-טוב' מיוחד, על סיום לימוד ספר היד החזקה – אבל לא פחות מכך על הזכות הגדולה להיות חלק מאחדות נפלאה: אחדות עם כל לומדי הרמב"ם, כולם לומדים כל יום את אותן ההלכות.

"אחדות של תורה ואחדות כל התורה – כי ספר "היד החזקה", עוסק בכל התורה כולה ומאחד בתוכו את כל ענייני התורה הקדושה; ואחדות עם כלל ישראל – על ידי שמקיימים הוראה של צדיק ונשיא הדור, כדברי חז"ל ש"הנשיא הוא הכל", ראש בני ישראל ולב כל ישראל. קיום הוראתו הקדושה היא ההתקשרות החזקה ביותר אליו.

"קהל קדוש, ההכנה הכי טובה לימי הדין היא האחדות. לפני ראש השנה קוראים תמיד "אתם ניצבים היום כולכם", כי כאשר יהודים מתייצבים יחד – מובטח להם שיזכו לכתיבה וחתימה טובה.

"והדרך שלנו להתאחד בצורה מושלמת היא אם כולנו מתחברים אל הראש, אל נשיא הדור. והדרך הטובה ביותר להתקשר ולהתחבר לנשיא הדור היא קיום הוראותיו; וההוראה החשובה ביותר היא לימוד השיעור היומי ברמב"ם שמטרתו וסגולתו היא לאחד את כלל ישראל.

"היום, ו' תשרי, הוא יום ההסתלקות של הרבנית הצדקנית חנה שניאורסון עליה השלום, אמו של מייסד תקנת הרמב"ם היומי, הרבי מליובאוויטש זכותו יגן עלינו.

"הרבנית חנה הייתה אישה אצילית ומיוחדת, שמסרה את נפשה כדי שבעלה, רבי לוי יצחק זצ"ל, יוכל ללמוד תורה גם בתנאים הקשים ביותר, בגלות הקשה אליה הוא נשלח על ידי השלטון הקומוניסטי.

"היא הפיקה דיו מצמחים והשיגה פיסות נייר כדי שבעלה הרב יוכל לכתוב את חידושי התורה שלו, לאחר מכן סיכנה את נפשה כדי להציל את הכתבים ולהוציא אותם מרוסיה. בזכותה, תורתו של בעלה השתמרה.

"היום הוא יום סגולה, והשמחה הגדולה הזו, במקום הזה ובמעמד האדיר כאן בירושלים עיר הקודש, בזמן המיוחד הזה שלושה ימים לפני יום כיפור, זה המתכון הכי טוב לשנה טובה ומתוקה.

"תלמידים יקרים, באתי לכאן היום במיוחד מארצות הברית בכדי להצדיע לכם, ולמסור באופן אישי את ברכת הרבי, וברכת ארגון הקודש כולל חב"ד, את ברכתם של שלוחי חב"ד בעולם כולו: יישר חילכם לאורייתא!

"המשיכו ללמוד, המשיכו לצרף כמה שיותר חברים למעגל הלומדים, ונזכה לקיום הפסוק מספר ישעיהו, איתו חותם הרמב"ם את חיבורו המופלא: "ומלאה הארץ דעה את השם, כמים לים מכסים" – בביאת משיח צדקנו בגאולה הקרובה. מזל טוב, גמר חתימה טובה, שנה טובה ומתוקה!".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.