מערכת COL | יום ט' אדר ב ה׳תשס״ה 20.03.2005

השלוחים הצעירים התכנסו בכפר-חב"ד

כמאה ושישים ילדי השלוחים, מנהלי ופעילי בתי-חב"ד בישראל, השתתפו בשבת מיוחדת של 'שמחה והתקשרות', שנערכה עבורם בכפר-חב"ד, בארגון אגף הסניפים של צעירי-אגודת-חב"ד. במהלך השבת ,השתתפו הילדים  בשיעורים וסדנאות כיף. במהלך השבת, שוחחו השלוחים הצעירים על הווי החיים היום-יומי בשליחות, העלו דילמות והציעו דרכי התמודדות לאתגרים בפניהם הם עומדים . במוצאי שבת, התאספו הילדים לערב הצדעה חגיגי שהוא גם סעודת מלווה-מלכה – לשלוחים הצעירים. המשך הדיווח ב'כתבה מלאה'
השלוחים הצעירים התכנסו בכפר-חב
הת' איסר נו מרכז השבת נושא דברים

ילדי השלוחים, משמשים כשלוחים לכל דבר. הם מארגנים פעילויות ושיעורי תורה לילדים בשכונה, עוזרים להוריהם, השלוחים, בפעילות העניפה בחגי ישראל ומתמודדים יום-יום, עם האתגרים והקשיים המיוחדים לשלוחים צעירים.

בשבת המיוחדת השתתפו בני השלוחים מכיתות ד' ועד ח' (גילאי 9 עד 13). הפעילות החלה ביום שישי, והשלוחים הנרגשים, פוגשים את חבריהם, מחליפים חוויות וממהרים לעמדת הרישום. בולטת בנוכחותם, חבורה גדולה של שלוחים צעירים מאזור חברון, מהשומרון ומחבל-עזה. לאחר הרישום, מקבלים את פני השלוחים הצעירים, מדריכים חסידיים מנוסים מישיבת 'תומכי-תמימים' בכפר-חב"ד. הילדים, משתלבים עד מהרה בפעילות תחרותית ובסדנאות-יצירה המאופיינות במסר חסידי הקשור לשליחות, ובסיומה מתפזרים לאירוח בבתי משפחות בכפר-חב"ד.

שעה קלה לפני כניסת השבת ,גודשים הילדים את בית הכנסת שבמתחם בית הספר למלאכה, משתתפים בשיעורים בשיחותיו של הרבי ומתפללים בצוותא את תפילת השבת. היה זה מחזה מרנין להבחין בשלוחים הצעירים מתפללים בכוונה וברצינות כמבוגרים לכל דבר, כיאה לדור הבא של צבא צעירי השלוחים.


דרכי התמודדות לאתגרים שבשליחות

שמחת חודש אדר והגאווה בהיותם שלוחיו של הרבי מליובאוויטש, ניכרת על השלוחים הצעירים, במהלך כל השבת הגדושה והחוויתית אותה עברו יחד בכפר-חב"ד: בתפילות, בסעודות השבת, בהתוועדויות ולמעשה, בכל מקום.

בסיום התפילה, סעדו תלמידי כיתות ז' וח' את סעודת השבת בבית צעירי-אגודת-חב"ד, בעוד הילדים הצעירים יותר סועדים את סעודת השבת בבתי המשפחות בהם הם מתארחים, הפותחות את בתיהם ומארחים כמה פעמים בשנה את בני ובנות השלוחים. בתום הסעודה, נערכה התוועדות מיוחדת בה נשאו דברים מנהל אגף הסניפים הרב ישראל ברוד, העומד מאחורי ארגון השבת, ותלמידי השלוחים בישיבת 'תומכי-תמימים' המרכזית בכפר-חב"ד, ששוחחו עם ילדי השלוחים על הזכות שנפלה בחלקם בהיותם שלוחים של הרבי ועל תפקידם בהכנת העולם לקראת הגאולה העתידה.

בבוקר, משכימים הילדים קום, וצועדים למקווה בקבוצות ,כשהם מנצלים את הזמן לדיונים באתגרים הרבים הניצבים בפניהם בעבודת השליחות. לאחר תפילת שחרית מרוממת ושמחה וסעודת השבת, שבו הילדים לפעילות, שיננו משניות ופרקי 'תניא' בעל-פה, נבחנו אצל מדריכיהם וקיבלו 'קופונים' שבתמורה להם זוכים בדברי מתיקה. הפעילות המיוחדת הסתיימה סמוך לתפילת המנחה, אז נחלקו השלוחים הצעירים לקבוצות דיון קטנות, בהן הם שוחחו על הווי החיים היום-יומי בשליחות. הם מעלים דילמות ומציעים דרכי התמודדות עם אתגרים המיוחדים רק לילדי שלוחים.

לאחר תפילת מנחה יושבים השלוחים הצעירים ל'סדר ניגונים' עם הרב ישראל ברוד, במהלכו הם מנגנים בדביקות, בזה אחר זה את ניגוני רבותינו נשיאינו. לאחר תפילת ערבית, 'קידוש לבנה' ו'הבדלה' פוצחים הילדים בריקודי שמחה של חודש אדר.


ערב הצדעה חגיגי לשלוחים הצעירים

כשעה לאחר צאת השבת, מתאספים הילדים להשתתף בערב הצדעה חגיגי שהוא גם סעודת מלווה-מלכה – לשלוחים הצעירים, משתתפי השבת. הערב נערך בקמפוס ישיבת 'אור שמחה' בכפר-חב"ד ואת שרביט ההנחייה נוטל הת' איסר נו, מרכז השבת. בפני התלמידים נושא דברים הרב דוד-אבא זלמנוב, משפיע בישיבת 'תומכי-תמימים' המרכזית בכפר-חב"ד.

במהלך הערב, נושא דברים, נציג השלוחים הצעירים, הת' יוני קרניאל מגדרה שמצליח לרגש את הקהל הרב, במחוייבות שלו כשליח ובקשיים היום-יומיים לצד ההצלחות שהם מנת-חלקו.

האורות כבים ועל מסך גדול מוקרן סרט ווידאו מהרבי. בסיום ההקרנה, נערכת הגרלה על פרסים יקרי ערך וספרי קודש לקבוצה ולילדים המצטיינים. הרגע המרגש של הערב מגיע: ה'ראל-קאל' החגיגי, אותו מעמד מפורסם בו קוראים בשמותיהם של השלוחים  ומקום פעילותם. בזה אחר זה קורא המנחה בשמותיהם של הערים והישובים הרבים בהם פועלים שלוחי חב"ד, והילדים קמים ומריעים לחבריהם. תשואות רמות במיוחד נשמעו בעת הקראתם שמותיהם של ילדי השלוחים הפועלים ברחבי יהודה-שומרון וחבל עזה ואשר נתונים לגזירת הגירוש, ל"ע.

השעה מאוחרת. לרבים מהשלוחים הצעירים נכונה נסיעה ארוכה לביתם והילדים מתחילים להתפזר. הפרידה קשה, השלוחים הצעירים מחליפים כתובות ומספרי טלפון עם חבריהם ומדריכיהם ומבטיחים להתגבר על כל הקשיים, להמשיך ולפעול בעבודת השליחות כרצון הרבי מליובאוויטש.


צעירי-חב"ד למען משפחת השלוחים

אגף הסניפים שבצעירי-חב"ד מקיים שבתות מעין אלו עבור השלוחים ובני משפחותיהם מספר פעמים בשנה. מטרת שבתות אלו הוא לתת הזדמנות לשלוחים ולבני משפחותיהם להתכנס, להיוועד, ולהתייעץ יחדיו, מתוך מטרה לחזק את ה'גאווה יחידה' ואת תחושת הגאווה בהיותם שלוחיו של הרבי מליובאוויטש.

לכל אורך הדרך, מקדישים בצעירי-חב"ד בראשות הרב יוסף-יצחק אהרונוב פעולות מיוחדות בקרב ילדי השלוחים, כאשר גולת הכותרת הם השבתות המאורגנות עבורם מספר פעמים בשנה בכפר-חב"ד. הילדים חווים שבת מיוחדת במינה, בניגוד לכל שאר ימות השנה, בהם הם מצויים בערי השדה מנותקים מכל קהילה חיה ותוססת.

את הפעילות בקרב משפחות השלוחים מרכז הרב יוסף-יצחק אייזנבך, מנהל מחלקת הפעילות למשפחת השלוחים.

אתר צעירי-חב"ד

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
13 תגובות
1.
Isser You are Great
ט' אדר ב ה׳תשס״ה
Keep up the good work.
2.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ט' אדר ב ה׳תשס״ה
כל הכבוד למארגן הרב אייזנבך!
עלה והצלח!
3.
יוני אתה גדול
י' אדר ב ה׳תשס״ה
טוב לראות אותך (בן דוד מ770)
4.
go fitch
י' אדר ב ה׳תשס״ה
good work
5.
issserrr
י' אדר ב ה׳תשס״ה
Great To See You

Mendy

La
6.
Issar
י' אדר ב ה׳תשס״ה
Very good work, first the Kinus and now this, you are great
7.
יפה מאד!!
י' אדר ב ה׳תשס״ה
ידידך, שנ''ז.
10.
8.Isser
י' אדר ב ה׳תשס״ה
Hey, I finally get to see you in action. Hard work suits you! Mommy
12.
כל הכבוד
י' אדר ב ה׳תשס״ה
כל הכבוד לרב אייזנבך ולכל המארגנים
14.
ברוך שלום, איסר, שאול יחזקאלללל
י' אדר ב ה׳תשס״ה
borka good to see at the head table!!
isser and shaul youre looking good up there as head counselors.
השועלים מסאוט ביץ
17.
isser
י' אדר ב ה׳תשס״ה
u do great with isralies what do they need u in new york for maybe in ffar tapuach there is a camp ?
26.
היהיהייההיהייהיהיה!!!
י"ג אדר ב ה׳תשס״ה
השבת יפה הכל יפה אבל מה אם שמוליק ברוד שארגן הכל!!!
27.
שמוליק גליצנשטיין המדריך המסור
כ"ח אדר ב ה׳תשס״ה
כל הכבוד
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.