מערכת COL | יום ה' תשרי ה׳תשע״ח 25.09.2017

הרבי סיפר לרבנית חנה על עבודת הקודש במרוקו

"הרבנית גילתה לו כי הרבי סיפר לה על עבודת הקודש במרוקו ואף הראה לה את התמונה. היא התבטאה על הילדים המצולמים כי הם "שיינע קינדער" [=ילדים יפים], והעניקה ברכות חמות עבורם" • מוגש לרגל ערב יום ההילולא הג"ן - ו' תשרי, 53 שנה להסתלקותה של הרבנית הצדקנית מרת חנה שניאורסאהן ע"ה, מתוך הספר "חב"ד במרוקו" של הסופר החב"די הרב שניאור זלמן ברגר • לכתבה המלאה
הרבי סיפר לרבנית חנה על עבודת הקודש במרוקו
א"שיינע קינדער": בני הרב מטוסוב עם הראשל"צ הרב עמאר שליט"א בוגר מוסדות חב"ד במרוקו


לקראת פסח תשט"ו, הרב שלמה מטוסוב שליח הרבי במרוקו, הגיע אל הרבי, הוא הוזמן לסעוד כל ימי החג על שולחנו של הרבי ובמהלך ביקורו נכנס ל"יחידות" שלוש פעמים. הראשונה נמשכה שעה, השנייה חצי שעה והשלישית רבע שעה. מספר בנו הרב יוסף יצחק מטוסוב [כיום, שליח הרבי בטולוז-צרפת]:

"אבא הגיע ל־770 וכעבור שעה קלה נקרא להיכנס אל הרבי, וללא הכנות הוא היה ב"יחידות" ארוכה וחשובה, בה הרבי התעניין בפרוטרוט על תנאי החיים הגשמיים והרוחניים במרוקו ובבית משפחתנו. הרבי ירד לפרטי פרטים, כמו אילו מאכלים ישנם ולאילו רופאים פונים בעת הצורך.

במהלך ה"יחידות" הרבי שאל את אבא אם יש בידו תמונה של בני ביתו. לאבא היתה בכיסו תמונה משפחתית שצולמה ערב הנסיעה, אותה התכוון להעביר אל אחות רעייתו, גב' חיענא אבצן שבאותם ימים היגרה עם משפחתה מצרפת לארצות הברית.
אבא כמובן לא חשב לרגע, ומיד הוציא את התמונה ונתנה לרבי. הרבי הביט בתמונה ושאל אם יוכל להשאירה אצלו, ואבא כמובן השיב בחיוב...

בימים הבאים הלך אבא לבקר את הרבנית חנה, אמו של הרבי, אותה הכיר בעת שהותם במחנה העקורים בפוקינג. הרבנית גילתה לו כי הרבי סיפר לה על עבודת הקודש במרוקו ואף הראה לה את התמונה.

היא התבטאה על הילדים המצולמים כי הם "שיינע קינדער" [=ילדים יפים], והעניקה ברכות חמות עבורם". [מתוך הספר חב"ד במרוקו]
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.