מערכת COL
|
יום ה' תשרי ה׳תשע״ח
25.09.2017
'מחלף חב"ד' צובר תאוצה: הוגש לוועדות המחוזיות והתנגדויות
'מחלף חב"ד' המתוכנן בסמוך לכפר חב"ד, עליו דיווחנו בעבר בשלבי תכנונו המוקדמים, הועבר בימים אלו ברמה מפורטת לוועדות המחוזיות ולהתנגדויות הציבור • בנוסף להקמת המחלף הישיר לטרמינל 3, בתכנית בין-היתר: הקמת מעבר עילי בין כפר חב"ד לכפר חב"ד ב' וצפריה, ועוד • השלכות על חיי היום-יום של התושבים ברורות: יותר רעש, יותר זיהום, כולל בשבתות ובחגים • להרגיע את התושבים? בתכנית: הקמת "קיר שבת" באורך 850 מטרים, שיסתיר את המכוניות • מחלף חב"ד כתבה נוספת בנושא:"מחלף חב"ד": החברה הלאומית לדרכים השיבה לשאלות COL
למעלה: תשריט מתוך התכנית. למטה: הדמיה
כתב COL
מחלף חב"ד המתוכנן "תמ"א 4\2\א\2" - מחלף כניסה מערבי לנתב"ג וטרמינל 3 בסמוך לכפר חב"ד, עליו דיווחנו כאן בעבר בשלבי תכנונו, הועבר בימים אלו ברמה מפורטת לוועדות המחוזיות ולהתנגדויות הציבור.
כעת מדובר בתכנית מפורטת, המלווה במפות ותכניות, שאם תאושר בידי הוועדות המחוזיות, תשנה ללא הכר את הסביבה, ותיצור השלכות משמעותיות לחיי היום-יום של אלפי תושבי כפר חב"ד בעליה משמעותית ברמת הרעש והזיהום, הפרעה ניכרת בשבתות וחגים, ועוד.
ההיסטוריה של 'מחלף חב"ד'
בעבר, כפר חב"ד והמועצה הגישו בג"צ נגד התכנית המקורית.
התמ"א אושרה בשנת 1997 ורשות שדות התעופה החלה אז בביצוע הטרמינל כאשר על מע"צ, יחידת הסמך לשעבר במשרד התחבורה, הוטלה משימת תכנונו והקמתו של המחלף החדש.
תוך כדי התכנון, בשנת 2001, הוגש בג"צ נגד ביצוע המחלף ע"י מושב כפר חב"ד.
בסופו של יום, לאחר דיונים רבים, נחתם בבג"צ הסכם בין העותרים: כפר חב"ד והמועצה האזורית עמק לוד והמשיבים - מדינת ישראל - מעצ, שר התחבורה, ורשות שדות התעופה, בתאריך 31.10.2006, שקבע מספר דברים שעיקרם:
"תוך שנתיים מיום פרסום ההודעה (הסכם הבג"צ) יגיש משרד התחבורה או מי מטעמו, שינוי לתמא/2/4/א במגמה לאפשר מעבר תחתי של דרך הכניסה לטרמינל מתל אביב, מתחת לכביש מס' 1, ביטול רמפת היציאה מהטרמינל לכוון ירושלים וצמצום גבולות התכנית כתוצאה מכך".
עיקרי התכנית כיום
בתכנית בין היתר: הקמת מחלף רב מסלולי הכולל בין-היתר מעבר תחתי (בחלקו) מכביש מספר 1 מתל אביב ישירות לטרמינל 3, הקמת כביש עילי שיחבר בין כפר חב"ד כפר חב"ד ב' וצפריה, דרך להולכי רגל ואופניים, ובסוף התהליך גם שיקום נוף סביבתי של 'נחל שפירים'.
הדמיה בתכנית. מסומן בחץ מימין: קטע המעבר התחתי
לתכנית המלאה באתר משרד האוצר - לחצו כאן
אי אפשר להתעלם מדברים חיוביים בתכנית בתוך כל המכלול: מעבר עילי מרווח מעל הגשר הישן בין כפר חב"ד לכפר חב"ד ב' וצפריה, שעד היום יצר בעיות ופקקים בשעות העומס, ומעבר להולכי רגל ואופניים מעל מסילת הברזל.
כמו כן בסוף התהליך, מתוכנן שיקום ל'וואדי' או בשמו המלא: "נחל שפירים". תושבי כפר חב"ד סובלים לא מעט מ'הנחל' שברבות השנים הפך למטרד סביבתי קשה ומפיץ יתושים ושאר מרעין בישין. בתכנית יש כוונה לשתול עצים מתאימים לגדות נחל, ולהשיב את ימיו של הנחל – כמקדם. כך או אחרת, במכלול הדברים מדובר בשינוי מהותי ובעל קנה מידה גדול שישפיע רבות על איכות החיים של התושבים בכפר וסביבתו.
"קיר שבת" לכפר חב"ד
בתכנית המפורטת כפי שניתן לראות בקישור המצורף, כוללת הגדלה משמעותית בכמות ובתדירות כלי הרכב שיעברו בצמוד לכפר חב"ד. בתכנית מדובר על הקמת קיר בטון שיחצוץ בין הרעש והזיהום לבין תושבי הכפר, אך מדובר בקטע של 850 מטרים בלבד, וכלשון התכנית: "קיר בטון בגובה 3.5 מטרים, ואורך 850 מטרים (לא אקוסטי) לביטול חריגות מפלסי רעש בכפר חב"ד".
*
ומה דעתכם? המחלף החדש יועיל או יפריע לתושבי כפר חב"ד? הגיבו במערכת התגובות>>
מודעה לציבור להגשת התנגדויות
מיגון אקוסטי מתוכנן
תכנית שיקום נוף (חתך)
מודעה לציבור להגשת התנגדויות
הוסף תגובה
0 תגובות