מערכת COL | יום כ"ז אלול ה׳תשע״ז 18.09.2017

הזמן לא נשרף: מה פעלו השנה חברי המועצה החב"דיים? • חלק א'

וְכָל מִי שֶׁעוֹסְקִים בְּצָרְכֵי צִבּוּר בֶּאֱמוּנָה. הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא יְשַׁלֵּם שְׂכָרָם > בכל ימות השנה אנחנו מכירים אותם, בעיקר כשאנו זקוקים להם • ערב ראש השנה - פנה COL ל-8 יהודים חרוצים ופעילים - המכהנים כחברי מועצות חב"דיים ברחבי הארץ - ושמע מהם: כיצד הם מסכמים את תשע"ז, ומה הם עתידים לחדש ב-תשע"ח? • בחלק הראשון: ר' ניסים חמו - דימונה. ר' יקי הרשקופ - ביתר-עלית. ר' צאלי מזרחי - קרית מלאכי ור' משה אוחיון -צפת • לראיון המלא >>>
הזמן לא נשרף: מה פעלו השנה חברי המועצה החב
מלמעלה: אוחיון. מזרחי. הרשקופ וחמו

מאת: מנדי זילברשטרום - COL

***

8 חסידי חב"ד המכהנים כחברי מועצות חב"דיים ברחבי הארץ, משתפים את הגולשים בראיון מיוחד למגזין ראש השנה ב-COL, על פעילות בשנה החולפת - תשע"ז, ועל התכניות שלהם לשנה הבעל"ט - תשע"ח.

בחלק הראשון בפרויקט: ר' ניסים חמו - חבר מועצת העיר דימונה. ר' יקי הרשקופ - חבר מועצת העיר ביתר-עלית. ר' צאלי מזרחי - חבר מועצת העיר קרית מלאכי ור' משה אוחיון - חבר מועצת העיר צפת.

***

ר' ניסים חמו - דימונה:

העשייה שהייתה ב-תשע"ז: ב"ה הצלחנו לפעול רבות למען השליחות של הרבי בדימונה. יחד עם השליח של הרבי בעיר הרב ישראל גליס, הצלחנו להגדיל את תקציבי הפעילות, לתהלוכת ל"ג בעומר ולפעילויות נוספות.

"בסיוע העירייה הבאנו את כל בתי הספר בעיר לתהלוכה מרכזית, וכן הצלחנו להכפיל את כמות המשתתפים בכינוסי שבועות לשמיעת עשרת הדיברות לכמעט אלף ילדים.

"הגדלנו משמעותית את תמיכת העירייה בגני הילדים של חב"ד, וגם בכל הגנים החרדיים ברחבי העיר, ובכך סייענו לחינוך יהודי למאות ילדים בחינוך החרדי.

"דבר משמעותי נוסף: בנייתו של מקווה חב"ד בעיר הסתיימה, זהו מקוה מפואר, והגדול בעיר, והוא יפתח בע"ה אחר הגשם הקרוב, וכבר ב"ה יוצאת לדרך בנייה של עוד 2 מקוואות חב"ד!

השאיפה לשנת תשע"ח: ראשית יש לנו כמה תוכניות לשנה הקרובה, שכבר סוכמו מול הגופים השונים בעירייה, לשידרוג כל מערך הפעילות הקיים, ובעז"ה נוציא אותם אל הפועל בסיוע הגורמים הרלוונטיים.

"לדוגמא: שדרוג משמעותי למערך החנוכיות החשמליות בכל כיכרות העיר, וקפיצת מדרגה בסדנאות אפיית המצות לפסח לתלמידים, ועוד.

"בנוסף ישנה השאיפה התמידית, לשמור על הקיים, להמשיך בהישגים שישנם עד כה, ולהגדיל אותם. כמובן יש לקחת בחשבון שאנו בפתחה של שנת בחירות, ובשנה הקרובה העבודה תהיה רבה, שכן עלינו לדאוג כעת לא רק שנה קדימה, אלא 6 שנים קדימה, ולדאוג לכך שהפעילות המבורכת הזו תוכל להימשך בעז"ה ביתר שאת וביתר עז".


בתמונה: אימפריית חב"ד בדימונה - השליח הרב ישראל גליס ומשפחתו

ר' יקי הרשקופ - ביתר עילית:

העשייה שהייתה ב-תשע"ז: "הפעילות השוטפת השנתית מתחילה כבר מתחילת השנה בארגון שמחת בית השואבה המרכזית בעיר וממשיכה באירועים חבדיים נוספים שדורשים תקצוב עירייה כמו תהלוכת ל"ג בעומר שהיא מהגדולות בארץ.

ב"ה יש כל הזמן הישגים בסיוע לתושב בוועדות העירוניות או מול המחלקות השונות
אחת ההצלחות היה בהפעלת קו התחבורה לכפר חב"ד וממתינים למכרז לקווים נוספים.

השאיפה לשנת תשע"ח: "השאיפה לעבות את הקיים. ולפתח תהליך לסיוע להרחבת קהילת חבד בביתר. החל מקליטת משפחות חדשות ועד השתלבותם המלאה בקהילה.


בתמונה: הרשקופ (מימין) לצד יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אלדשטיין בביקור בביתר.

ר' צלי מזרחי - קרית מלאכי:

העשייה שהייתה ב-תשע"ז: ב"ה, בשנה החולפת, בכוחות משותפים של כל חבריי לסיעה, חיים שטיינר, מישל טפירו ומשה מלייב הצלחנו להגיע להבנות חיוביות עם ראש העיר מר אליהו זוהר, לגבי השקעה בשכונת חב"ד.

ב"ה השכונה גדולה מאוד. והצרכים שלנו כקהילה הולכים וגדלים. כידוע, קרית מלאכי נמצאת כעת בשלבי סיום של תוכנית הבראה עם חשב מלווה. פיתוח העיר ובכללם שכונת חב"ד הוזנחו מאוד בשנים האחרונות.

בתחילת הקדנציה, לא היה גן משחקים אחד בשכונה, וכיום ב"ה יש גן משחקים יפה בהשקעה של כ-900,000 ש"ח. בשנה הקרובה ייבנה גן משחקים נוסף בשכונה. גני הילדים היו מוזנחים מאוד, עם מתקנים שהעלו חלודה וכו'.

ב"ה בשנה שעברה נבנה גן ילדים חדש בתוך השכונה, השנה נבנה גן ילדים חדש בשכונת "כרמי הנדיב", גם הגן הזה משתייך כיום לרשת גני חב"ד.

בשנה האחרונה, שופצו שלושה גני ילדים, שתיים מהם בהיקף של כחצי מיליון ש"ח. וכעת בישיבת המועצה הקרוב, אנחנו מאשרים תקציב לשיפוץ כל גני הילדים בעיר כולל גני חב"ד.

כמו"כ, ראש העיר השיג בימים אלו תקציב למגרש כדורגל בחצר התלמוד תורה בהיקף של 350,000 ש"ח.

בתחום התרבות היהודית, היינו שותפים למיזמים שונים וארועים כגון: סיומי מסכתות, סיומי רמב"ם כנסים לילדים. הצגות לילדים, הופעות של זמרים מהשורה הראשונה כגון: מרדכי בן דוד, שולי רנד, אודי דוידי ויונתן רזאל. גולת הכותרת מבחינתי, היא פרוייקט קב"ס חבד"י ופרוייקט חונכים שהושק בשנה האחרונה.

ב"ה, הצלחתי להעלות את הצורך בקב"ס לילדי המוסדות בגילאי חטיבת ביניים, כיתות ז' ו-ח'. בלחץ ראש העיר, משרד החינוך אישר תקן לקב"ס חרדי, והשליח לאחוזת אתרוג שהוא איש מקצוע מסור עם נסיון בתחום, נבחר פה אחד.

בהתייעצות עם ידידי היועץ ר' דובי ברוד, הוחלט לסגור מעגל בדמות פרוייקט חונכים בשיתוף "יד אליעזר". השגנו תקציב עירייה וכבר השנה, מעל 20 תלמידים בכיתות ז' וח' מקבלים חונך, אשר מכין אותם לעולם הישיבות ומשתדל לעזור להם הן מבחינה לימודית והן מבחינה ריגשית. האברכים עברו סדנא והכוונה מהקב"ס הרב רפאל גולדמיץ. וכולנו תפילה שכל ילדי הת"ת ימצאו את מקומם בעולם הישיבות לפי כישוריהם ויכולתם.

השאיפה לשנת תשע"ח: אני מתפלל ומקווה שנצליח לפרוע את השטר כלפי התושבים ולשביעות רצונם. בשם השם נעשה ונצליח".


בתמונה: מזרחי (שני משמאל) לצד שר הפנים אריה דרעי בביקורו בק.מלאכי

ר' משה אוחיון - צפת: 

⁠⁠⁠העשייה שהייתה ב-תשע"ז: "תפקידו של עסקן ציבורי לשמור ולשמר על הקהילה שהוא מייצג. לכן, ברוך-השם, המשכנו השנה לעזור לכל מי שפנה מקהלתינו בכל המחלקות -רווחה, חינוך, הנדסה וכו'.

שמנו דגש השנה על שיפור תנאי הלימוד של ילדנו וברוך השם הצלחנו השנה לקבל לידנו את המבנה הצמוד לבית הספר 'אור מנחם' בנים, וכך בית הספר קיבל מבנה חדיש ותוספת של 6 כיתות וחצרות לטובת תלמידנו.

"כאן המקום להודות לראש העיר אילן שוחט על התמיכה במהלך וכך הסרנו עול של שנים. בית הספר חב"ד בנות זכה לתקציב מיוחד לסגירת חללים ויצירת אולם ענק להתכנסיות של כל תלמידות בית הספר, בהמשך לסגירת החלל של הכניסה של המבנה, שנתן מקום גדול לתלמידות לשחק בהפסקות.

"המכון הטכנולוגי קיבל בשעה טובה את ההקצאה לבניית בית הספר בשטח וואדי חמרה וכך להתחיל בבנייני קבע ולא בקרוונים.

"בשעה טובה נסגר ההסכם עם קבלן לשם בניית 2 גני ילדים ו2 מעונות יום, בגבעת שושנה, לטובת תושבי השכונה.

בשכונה הדרומית נפתח גן חדש לתושבי הקהילה הגרים בדרום העיר, בלב שכונת מאור חיים, מבנה שיכול גם לשמש בית חב"ד לתושבי השכונה.

השאיפה לשנת תשע"ח: בשנה הקרובה ניתן דגש על שכונת גבעת שושנה. הן בשיפור הכניסה והן ביצירת גני משחקים לטובת הילדים בשכונה.

"נמשיך כמידי שנה לתקצב את הפעילות של כל מרכיבי הקהילה - נשי חב"ד, שפרה ופועה, פעילות של צא"ח וכל בתי חב"ד הפזורים בעיר. נמשיך לשפר את התשתיות של סובב קרית חב"ד, כולל רחבת בית הכנסת מלפנים ומאחור.

"נמשיך לסייע לציבור בכל הנושאים הפרטיים והאישיים. נמשיך לעזור למוסדות של הרבי בכל העיר ולגרם נחת לרבי. נמשיך באחדות הקהילה ולעשות קידוש שם שמים.

"אני מאחל לתושבי הקהילה - שנה טובה ומוצלחת להמשך עשייה... להגדיל תורה ולאדירה".


בתמונה: אוחיון לצד השר אורי אריאל.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.