מערכת COL | יום כ"ו אלול ה׳תשע״ז 17.09.2017

במעמד מרומם: חנוכת הבית בישיבת בני השלוחים באוקראינה

אירוע מרגש ורב רושם התקיים בישיבת בני השלוחים השוכנת בעיר דנייפר שבאוקראינה בחנוכת בניין חדש ומקווה מפואר • את האירוע כיבדו בנוכחותם רבני הישיבה, חברי וועד הנהלת הישיבה, הנגידים הנכבדים תומכי הישיבה שנקבצו ובאו אל החגיגה המיוחדת, כשאליהם מצטרפים ומכבדים את האירוע רבנים ואורחים מרחבי תבל, התלמידים והוריהם • סיקור, גלריית תמונות>>
במעמד מרומם: חנוכת הבית בישיבת בני השלוחים באוקראינה

חנוכת היכל הישיבה והמקווה המפואר

אירוע מרגש ורב רושם התקיים בשבוע האחרון בישיבת בני השלוחים השוכנת בעיר דנייפר שבאוקראינה. הישיבה שקנתה לה מכבר את שמה הטוב כאחת הישיבות המצוינות, זכתה לפני שנה במבנה מחודש, רחב ידיים ומרהיב עיניים שכסף ועמל רב הושקעו בהכשרתו למשכן ראוי לתלמידי התמימים, בני השלוחים באוקראינה ומרחבי אירופה ואף מארץ הקודש.

בניית והכשרת מקווה הטהרה המפואר שנבנה בשטח הישיבה הושלמה לחלוטין רק בחדשים האחרונים ומשכך נבחר מועד חגיגת חנוכת הבית לימים הסמוכים לט"ו אלול, יום ייסוד ישיבת תומכי תמימים.

את האירוע כיבדו בנוכחותם רבני הישיבה, חברי וועד הנהלת הישיבה, הנגידים הנכבדים תומכי הישיבה שנקבצו ובאו בטיסות מיוחדות ממערב אירופה ודרום אמריקה אל החגיגה המיוחדת, כשאליהם מצטרפים ומכבדים את האירוע רבנים ואורחים מרחבי תבל השוהים באוקראינה בימים אלו, וכמובן אחרונים חביבים, תלמידי הישיבה היקרים והוריהם שיחיו.

מאה ועשרים שנה להקמת תומכי תמימים...

את חלקו הראשון של האירוע החגיגי שנערך בחצר הישיבה, פתח השליח הראשי ורב העיר הרב שמואל קמינצקי שציין בהתרגשות את מלאת 120 שנים בימים אלו להקמת ישיבת תומכי תמימים: 'במדינה זו נלחמו התמימים במסירות נפש לשימור גחלת היהדות כשהם נרדפים על ידי שלטון הרשע ואילו כיום עומדים אנו בגאון ובריש גלי וחונכים מבנה מפואר לישיבת תומכי תמימים, כשעל פניהם של התלמידים היקרים ניכר אותו החן השמור לתלמידי התמימים ומעיד על יראת השמים ולימודם בהתמדה מתוך התקשרות איתנה לנשיא דורנו'.

ראש הישיבה, הרב חיים אהרן חזן הפליא את מעלת לימוד התורה כתלמידי תומכי תמימים והדגיש את ערך וחשיבות הלימוד בהתמדה ושקידה, כשזו המטרה והתכלית הנדרשת מתלמיד תומכי תמימים, כהוראות רבותינו נשיאנו.

הרב מאיר סטמבלר, יו"ר איגוד הקהילות היהודיות באוקראינה וחבר וועד הנהלת הישיבה, העלה על נס את רמתה הגבוהה של הישיבה ברוחניות והאפשרויות הרחבות הקיימות בישיבה ב"ה גם בגשמיות, כניכר בהשקעה הרבה שהושקעה בבניה.

גזירת הסרט והסרת הלוט

לגזירת הסרט בפתח בניין הישיבה הוזמנו התורמים הנכבדים: מר ישראל הירש צ'רווננקו מהעיר קייב שהינו התומך העיקרי של הישיבה בשיתוף עם מר אדוארדו אזאר שהגיע לאירוע במיוחד מעיר מגוריו מיאמי שבפלורידה, יחד עם חברי וועד הנהלת הישיבה: הרב שמואל קמינצקי, הרב מאיר סטמבלר והרב רפאל ראטמאן הפועל רבות למען הישיבה ורווחת התלמידים.
לאחר הסרת הלוט משלטי ההנצחה המציינים ומעידים על רוחב ליבם של התורמים הנכבדים, התפלל הקהל הגדול תפילת מנחה בהיכל הישיבה ולאחר מכן הוסר הלוט מהשלט המתנוסס ליד המקווה המפואר על ידי התורם הנכבד מר שמעון (אלכסנדר) לויפענפעלד מהעיר קייב, שלא חסך מהונו לבניית מקווה באיכות וברמת גימור גבוהה שכזו.

לאחר סיור שנערך לגבירים שיחיו ברחבי הישיבה ובחדרי הפנימיה הרחבים והנאים, סר קהל המוזמנים לסעודה חגיגית ומפוארת כיד המלך בחדר האוכל של הישיבה, כששמחה והתרגשות ממלאים את חלל האוויר ואת ליבות כולם.

התורמים היקרים מר צ'רווננקו ומר אזאר שהינם יהודים בעלי לב חם ורגש יהודי פועם שיתפו וחלקו עם הקהל - המאזין לדבריהם הכנים והנרגשים בתשומת לב מיוחדת - את תחושותיהם ואת ה'אושר והזכות הגדולה' –ממש כך – שנפלו בחלקם להחזיק ולתמוך בישיבת תומכי תמימים במדינת אוקראינה.

הרב אליהו חפר, המנהל הרוחני של הישיבה, ציין את הצלחת הישיבה למעלה מן המשוער ב"ה בהעמדת תלמידים מתמידים, חסידים ויר"ש באופן יוצא מן הכלל בעיר המיוחדת שזכתה שהרבי 'לומד בשקידה עצומה ומצליח' בה, ועמד גם על העובדה שהישיבה מחנכת את הבחורים לתרום מהישגיהם והצלחתם לחבריהם כשבעתיד ישמשו בעז"ה כשלוחים ורבני קהילות ברחבי תבל, כך שהסיוע הרחב שמעניקים התורמים הנכבדים לישיבה הוא סיוע לכלל ישראל...

קבוצת ידידים של תורמי הישיבה מהעיר לונדון נטלה חלק באירוע וגם הם בירכו את התלמידים, את התורמים ואת הקהל כולו.

הריקודים הנלהבים

לאחר דברים נרגשים וחמים שכאלו במהלך שעות האירוע ולאחר אמירת 'לחיים' על ידי כל המסובים פרצו מאליהם ריקודים נלהבים שנמשכו זמן רב, כשבמרכז המעגלים רוקדים התורמים וחברי וועד הישיבה יחד עם התלמידים היקרים שיחיו שהאושר ומנוחת הנפש אותם הם חשים בשהותם בישיבה קורנים מפניהם.

תם ונשלם הערב והחגיגה המיוחדת שציינה את חנוכת הבית המפואר, בית של תורה ותפילה, ועם סיום האירועים החגיגיים, שבו התלמידים ללימודם ולתפילתם מתוך הרחבת הדעת בגשם וברוח, לה זכו בישיבת בני השלוחים באוקראינה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.