מערכת COL | יום כ"ו אלול ה׳תשע״ז 17.09.2017

ביתר עילית: שיעור מיוחד על עוף הברקאל ב'כולל להוראה וחסידות'

מאות איש מתושבי העיר ביתר-עלית השתתפו בשיעור מיוחד שהתקיים ב"כולל להוראה וחסידות" בעיר בראשות הגה"ח הרב שלום רבינוביץ שליט"א רב ומו"צ ● השיעור הועבר ע"י הרב משה ברנסדורפר בהדגמה חיה ובליווי מצגת בעניין עוף הברקאל שעורר סערה הלכתית ונמצא על שולחנם של גדולי הרבנים וראשי מערכות הכשרות בארץ ובעולם ● לכתבה המלאה
 ביתר עילית:  שיעור מיוחד על עוף הברקאל ב'כולל להוראה וחסידות'
מאות איש מתושבי העיר ביתר-עלית השתתפו ביום רביעי שעבר, בשיעור מיוחד שהתקיים ב"כולל להוראה וחסידות" בעיר, המהווה מכבר מקום מרכזי לתורה וחסידות בראשות הגה"ח הרב שלום רבינוביץ שליט"א רב ומו"צ. על לימוד החסידות עומד הרה"ח ר' שניאור רבינוביץ שליט"א.

לשם הגיע הגאון הרב משה ברנסדורפר שליט"א למסירת שיעור בהדגמה חיה ובליווי מצגת בעינין עוף הברקאל שעורר סערה הלכתית ונמצא על שולחנם של גדולי הרבנים שליט"א וראשי מערכות הכשרות בארץ ובעולם.

הרב ברנסדורפר שליט"א הוכיח את שיטתו שעוף הברקאל הוא למעשה עוף בלי מסורת והביא את דברי השו"ע סי' פ"ב שעוף שאין עליו מסורת אסור לאוכלו והוכיח מתשובות גדולי הראשונים והאחרונים לאיסור, וכן הוכיח שסימניו של הברקאל אינם כסימני התרנגול והביא 14 חילוקים בין התרנגול הבלדי (בלדי הפירוש מקורי) לברקאל.

אלא סימניו הם כדברי הכף החיים כסימני הטווס שהוא עוף טמא.

הרב שיתף את הציבור בביקור שערך יחד עם הגאון הגדול הרב משה לנדא שליט"א רב העיר בני ברק יחד עם פרופסור צבי כץ, בלול התרנגולים של הברקאל ושם, בביקור הרב לנדא, הוא אמר שאין זה ממין העוף הטהור כלל.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.