מערכת COL | יום כ"א אלול ה׳תשע״ז 12.09.2017

כך התערב הרבי למנוע את התרגיל המסריח בתש"ן

בספר החדש: "הרב אשכנזי", נחשפת פרשיית הבחירות בתשמ"ט וה"תרגיל" בתש"נ על כלל פרטיה ● וכך סיפר הרב אשכנזי: "בלילה שלפני ישיבת מועצת גדולי התורה, קיבלתי טלפון מאחד מחברי הכנסת של אגודת-ישראל, שסיפר על דברי הרבי באוזני הכתב עודד בן עמי, ובמזכירות אישרו לו כי הדברים כפשוטם, וזו אכן כוונת הרבי הלכה למעשה. הוא שאל אותי מה קורה כאן? כיצד זה מסתדר עם זה שהולכים עם המערך? הבנתי שקורה כאן דבר חמור ● COL מתכבד להמשיך לחשוף את הדברים בפרסום ראשון מתוך הספר ● לסיפור המלא+ כשהרב אשכנזי היה מעורב במניעת הקמת ממשלת שמאל + כשאגו"י התנערה ממימון הקמפיין: "חב"ד תממן, כי הרבי ציווה"
כך התערב הרבי למנוע את התרגיל המסריח בתש
למעלה: יצחק שמיר ומנחם פרוש בכנסת. צילום: HERMAN CHANANIA, לע"מ ● למטה: קריאתו של הרב אשכנזי ע"ה לאנ"ש להירתם ולפעול למען ג'
בספר החדש: "הרב אשכנזי", נחשפת פרשיית הבחירות בתשמ"ט וה"תרגיל" בתש"נ על כלל פרטיה. COL מתכבד להמשיך לחשוף את הדברים בפרסום ראשון מתוך הספר:

פרשיית הבחירות בתשמ"ט הסתיימה רק בח"י סיוון תש"נ, בתום שורת זעזועים פוליטיים. ראשיתם של הדברים בי"ד אדר תש"נ, עת פיטר שמיר את שמעון פרס מן הממשלה, לאחר שנודע לו כי המערך דן בהפלתה. שרי המערך התפטרו מייד, ובח"י אדר ניצחה האופוזיציה בהצבעת אי אמון. הנשיא חיים הרצוג הטיל על פרס להרכיב ממשלה.

שבועון "כפר-חב"ד" ראיין באותם ימים את הרב אשכנזי וציטט מפיו תיאור מרתק, אודות פעילותם של הרבנים עם היוודע דבריו של הרבי בעד שמיר, באוזני הכתב עודד בן-עמי בו' ניסן:

בלילה שלפני ישיבת מועצת גדולי התורה, קיבלתי טלפון מאחד מחברי הכנסת של אגודת-ישראל. הוא סיפר לי, כי זה עתה שמע על דברים שהשמיע כ"ק אדמו"ר שליט"א לכתב בזמן חלוקת הדולרים. הוא סיפר לי, שמייד הרים טלפון למזכירות כ"ק אדמו"ר שליט"א, ושם ענו לו כי הדברים כפשוטם, וזו אכן כוונת כ"ק אדמו"ר שליט"א, הלכה למעשה.

החבר-כנסת, מופתע, שואל אותי מה קורה כאן? כיצד זה מסתדר עם זה שהולכים עם המערך? הבנתי שקורה כאן דבר חמור, לא רציתי להחליט בעצמי, התקשרתי לרב ירוסלבסקי וביקשתי ממנו להתקשר למזכירות כ"ק אדמו"ר שליט"א, ולקבל הנחיות מדויקות מה עלינו לעשות.

מהמזכירות הודיעו לנו, כי עוד מעט מעבירים בפאקס את דברי הרבי, וכי עלינו לדאוג להעביר דעתו הקדושה של כ"ק אדמו"ר שליט"א לפני ישיבת מועצת גדולי התורה, לראשי מועצת גדולי התורה.

פנינו לכ"ק האדמו"ר מוויז'ניץ שליט"א, לגאון רבי פינחס מנחם אלתר שליט"א ולכ"ק האדמו"ר מסדיגורא שליט"א ועוד, כאשר האדמו"ר מסדיגורא הודיע, כי הוא יעביר את ההעתקים לכל חברי מועצת גדולי התורה. ואומנם, תוך שעתיים, עוד בטרם ישיבת חברי מועצת גדולי התורה, היו ההעתקים אצל כל חברי מועצת גדולי התורה...

גם אחרי ישיבת מועצת גדולי התורה, ניסינו כל הזמן להיפגש עם חברי מועצת גדולי התורה. בפגישות השתתפו, כאמור, [נוסף לרב אשכנזי] הגרח"י אייזנבך, הגר"י ירוסלבסקי והגרי"ז פלדמן.

ניסינו כל הזמן להיפגש עם כ"ק האדמו"ר מוויז'ניץ שליט"א, אך לא אופשר לנו, מטעמי טרדות ערב החג. אין לי ספק, כי לו היינו מצליחים להיכנס, היו שונים פני הדברים, אך מסתבר כי שם יש עסקנים שהיו מעוניינים מערך בכל מחיר. אנחנו בכל אופן, היינו מאוד מאוכזבים ומתוסכלים שמנעו מאיתנו להיכנס אל כ"ק האדמו"ר מוויז'ניץ שליט"א עוד לפני שהגיעה שעת האפס.

בפגישה אחרת באותם ימים, ציטט הרב אשכנזי את הביטוי החריף ששמע מהרבי כמה שנים לפני כן: "אָן עם און אָן מיהו-יהודי" (בלעדיו ובלי מיהו-יהודי), והמחיש באמצעותו את דעתו הקדושה בעניין.

בד בבד, ביום ראשון של חול המועד פסח, הציג פרס את ממשלתו בת שישים ואחד הח"כים בפני הכנסת, וההצבעה נועדה להתקיים למחרת. אולם, בבוקר התברר, כי חברי הכנסת הרב אליעזר מזרחי והרב אברהם ורדיגר מאגודת-ישראל, שתמכה בפרס - לאור פרישתה מן הקואליציה כחצי שנה לפני כן, אינם במשכן!

המדינה הייתה כמרקחה, אך הרב אשכנזי לא הופתע. הוא היה בסוד פגישתם של הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב, הרב יוסף יצחק לבנהרץ וייתכן שאף הרב שלמה מיידנצ'יק, עם אריאל שרון, עוד לפני חג הפסח, בה הבטיחוהו, כי בהתאם לרצונו של הרבי, ורדיגר ומזרחי לא יתמכו בפרס, ועל שמיר להיות אם כן איתן ברוחו, ולהסיר את מחשבותיו אודות פרישה מן החיים הפוליטיים, משום שיוכל להקים ממשלה נוספת.

אחר-כך, כאשר המדינה כולה חיפשה את הרב מזרחי, הופיע הוא בלילה בביתו של הרב אשכנזי. כמו כן, הרב אשכנזי, הרב יצחק הולצמן והרב אהרון דוב הלפרין מיהרו לבקר יחדיו אצל הרב ורדיגר, ושכנעוהו לחזור בו מהתפטרותו הפתאומית מן הכנסת, שנבעה מהלחצים שהופעלו עליו מכל הכיוונים. בכך חסרו שוב לפרס שתי אצבעות פרלמנטריות.

הרבי אף כתב אל הרב ורדיגר תשובה מעניינת:

לשלול עגמת נפש שלו, נרשם בחול המועד: תהא חזרתו לכנסת בהצלחה וכו', וחזקתו - וימשיך וגם יוסיף בעמדתו בשלימות ארץ הקודש והיהדות בכלל, ויבשר טוב. אזכיר על הציון.

הייתה זו הפעם השלישית, שהרב אשכנזי היה מעורב במניעת הקמת ממשלת שמאל.

לאחר-מכן, בכ"ז ניסן, הודיע ועד רבני חב"ד, כי הרב אשכנזי, הרב ירוסלבסקי והרב זאב דוב סלונים יהיו אחראים על פעילותם של עסקני אנ"ש בייצוג חב"ד כלפי חוץ. בד בבד, קיבל פרס ארכה נוספת מהנשיא להרכיב ממשלה, ומשאף היא נכשלה, הוטלה המלאכה על שמיר.

שמיר הקים ממשלת ימין צרה בח"י סיוון, ללא הצטרפותה של אגודת-ישראל, אולם הרב אשכנזי העריך מייד, כי בהמשך, תצטרף גם "אגודה" לקואליציה. כשנשאל למקור הערכתו - אשר התעלמה מהעובדה שאגודת-ישראל ניסתה כבר את מזלה אצל שמיר, ופרשה לבסוף מהקואליציה במפח נפש - השיב בפיקחותו:

"יולדת נשבעת בעת צירי לידתה שלא תלד שוב (ולכן מצֻווה להביא קורבן), אך אחר-כך יולדת עוד. כך גם העסקנים, ש"נשבעו" להתנגד לשמיר, יצטרפו אליו לאחר שיראו כי כהונתו כראש הממשלה הינה עובדה מוגמרת. שכן, "שבועתם" בעת צערם אינה סוף פסוק". וכך הווה.

יודגש, בשולי הדברים: א. חסידות חב"ד לא שיגרה נציג לכנסת, וחברותו של הרב מזרחי ברשימת אגודת-ישראל, שנקבעה עוד לפני שהורה הרבי להירתם למענה, לא הייתה קשורה לעובדת היותו חב"דניק, אלא אך ורק לפעילותו הוותיקה במפלגה זו, בה ייצג את עדות המזרח - בהמשך לכהונתו של אביו כחבר כנסת מטעמה.

ב. בשנת תש"נ, התגלתה ההשגחה הפרטית בכך שלאגודת-ישראל חסרו מעט קולות למנדט השישי. שכן, לוּ זכתה המפלגה בשישה מנדטים, כפי שייחלו חסידי חב"ד בעת ספירת הקולות, היה חסר לפרס קול אחד פחות, ודרכו להקמת ממשלה הייתה מתקצרת.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.