מערכת COL | יום כ"א אלול ה׳תשע״ז 12.09.2017

ננעל בהצלחה הסמינר הרביעי של 'כולל תורה' • גלריה מרהיבה

בפטרבורג שברוסיה ננעל בהצלחה הסמינר הרביעי של 'כולל תורה' בהשתתפות כשלוש מאות לומדים מ-28 ערים שונות ברוסיה • אורח הסמינר שהחל ביום חמישי שעבר והסתיים אתמול היה רבה הראשי של רוסיה, הגר"ב לאזאר, שאמר בהתרגשות "כולל תורה חולל מהפיכה תורנית מעמיקה" • הרב משה וובר, מנכ"ל 'כולל תורה', ציין בהתרגשות כי "בסמינר הנוכחי ניתן היה לחוש בשינוי העצום שחל בכל אחד מהלומדים" • סיקור מלא, גלריה מרהיבה
ננעל בהצלחה הסמינר הרביעי של 'כולל תורה' • גלריה מרהיבה
צילום: שלומי כהן

בפטרבורג שברוסיה ננעל בהצלחה הסמינר הרביעי של 'כולל תורה' בהשתתפות כשלוש מאות לומדים מ-28 ערים שונות ברוסיה. הסמינר שנועד להעצים את זיקת הלומדים לחיי תורה ומצוות פעילים הוכתר בהצלחה גדולה.

בכל אחד מ-120 הסניפים של 'כולל תורה', בכל מדינות חבר העמים ואירופה, מתקיימים מדי יום ביומו לימודים אינטנסיביים בגמרא, הלכה, פרשת השבוע, חסידות ומחשבת היהדות. בתום כל חודש מקבלים הלומדים מלגה מכובדת המבטיחה את השתתפותם הפעילה בלימודים.

הלימודים ב'כולל תורה' מחוללים מהפך בחייהם האישיים של הלומדים והדבר בא לידי ביטוי בכל אורחות חייהם.

אורח הסמינר שהחל ביום חמישי שעבר והסתיים אתמול היה רבה הראשי של רוסיה, הגר"ב לאזאר, שליווה את כל השבת והעניק לה נופך במיוחד בנושאו דברים בפני השלוחים, רבני הקהילות מפעילי סניפי כולל תורה ובפני הלומדים עצמם. הרב לאזאר אמר בהתרגשות כי "קשה להגזים בעוצמת המהפכה התורנית המעמיקה שחולל 'כולל תורה' מאז קומו בקרב מאות ואלפים. ואי אפשר שלא להבחין בכך".

הרב משה וובר, מנכ"ל 'כולל תורה', ציין בהתרגשות כי בסמינר הנוכחי ניתן היה לחוש בשינוי העצום שחל בכל אחד מהלומדים. כולם, בלי יוצא מן הכלל, עברו זה מכבר ברית מילה כהלכתה; כולם מניחים תפילין מדי יום ביומו; ורבים מספור מהם עברו לנהל אורח חיים כשר למהדרין. אי אפשר לראות את כל זאת ולהישאר אדיש.

כל אחד ממשתתפי הסמינר קיבל מהדורה מיוחדת ומתורגמת של גמרא מסכת מכות, שממנה יתקיימו הלימודים בחודשים הקרובים ב'כולל תורה' וכן מהדורה מיוחדת ומתורגמת לשפה הרוסית של 'לקוטי שיחות' על פרשת השבוע מאת כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש.

ביומו האחרון של הסמינר נערכה בבית הכנסת הגדול של פטרבורג חופה לזוג יהודי, מלומדי 'כולל תורה', שהחליטו להינשא מחדש כדת משה וישראל. המעמד ביטא היטב את בשורת 'כולל תורה' המחלחלת לכל הרבדים.

המשתתפים, השלוחים, מפעילי הכוללים כמו הלומדים, שבו לבתיהם בכל מחוזותיהם – ללמוד וללמד על מנת לשמור ולעשות.



הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.